Startproblemen
- Audi_a2_1.4
- Motortype: Weet ik niet
Ik wordt er helemaal gek van.
Mijn a2 start dan wel dan niet. Soms slaat hij af (nu paar x gehad als ik ergens voor stoplicht of spoor aant wachten ben) en heb tot nu toe geluk gehad dat weer aan ging.
Voor er vanalles geroepen wordt.
Wat heb ik al gedaan:
Heel vaak Uitgelezen. en maakt probleem met sleutel. Ook met nieuwe sleutel is het niet verholpen. Startmoter gaat rond. Brandstofpomp gaat niet aan.
Als hij niet meer wil starten. Gaat moterlampje ook bij contact niet aan. Dan weet ik dat hij dus niet start. Gaat deze wel aan bij contact start hij gewoon.
Geeft nu ook melding van gasklephuis bij uitlezen.
Heeft GEEN vochtprobleem!!
Mijn a2 start dan wel dan niet. Soms slaat hij af (nu paar x gehad als ik ergens voor stoplicht of spoor aant wachten ben) en heb tot nu toe geluk gehad dat weer aan ging.
Voor er vanalles geroepen wordt.
Wat heb ik al gedaan:
Heel vaak Uitgelezen. en maakt probleem met sleutel. Ook met nieuwe sleutel is het niet verholpen. Startmoter gaat rond. Brandstofpomp gaat niet aan.
Als hij niet meer wil starten. Gaat moterlampje ook bij contact niet aan. Dan weet ik dat hij dus niet start. Gaat deze wel aan bij contact start hij gewoon.
Geeft nu ook melding van gasklephuis bij uitlezen.
Heeft GEEN vochtprobleem!!
- Mark
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is een 1,4 benzine , neem ik aan ? Bekend probleem.
Standaard procedure is dat man vervangt alle mogelijke motor onderdelen beginnen met brandstof pomp relay enz. Zonder enige resultaat !
Zo Eerst de feiten op een rij zetten.
Het is niet met de koude motor, motor is al warm.?
Starter draaide de motor heel hard maar zonder enkel resultaat? Ook geen sputter ?
5 a 20 minuten later zal wel starten?
VAG com zal iets zeggen zoals misfire of verkeerd mengsel op een of alle 4 cylinders. Maar dat is niet de oorzaak. Dat is de resultaat van draaien zonder verbranding.
Eerste vraag;
Als je de contact sleutel aan draait hoor je de brandstof pomp draaien.(circa 6 seconden) ?
Een theorie is dat , het is iets te maken met temperatuur zenders. Hieronder eentje van Engelse forum.
-------------------- A2oc
Had the exact same on my wife’s 1.4 petrol. Went through and replaced the usual things eg fuel filter, spark plugs, coil pack and leads, lambda sensor, crank sensor and what finally cured it...........engine coolant temperature sender.
I used genuine factory parts all round and the issue hasn’t come back 4 months later..
Ik zelf denkt dat het is de temperatuur zender van uitlaat gas recirculatie klep. Dat moet dicht gaan boven 30grd. Ik heb het zelfde probleem gehad afgelopen zommer met exreem hoge temperaturen.
Ik ben nog aan het uitzoeken.
Success,en laat ons weten
Mark
Standaard procedure is dat man vervangt alle mogelijke motor onderdelen beginnen met brandstof pomp relay enz. Zonder enige resultaat !
Zo Eerst de feiten op een rij zetten.
Het is niet met de koude motor, motor is al warm.?
Starter draaide de motor heel hard maar zonder enkel resultaat? Ook geen sputter ?
5 a 20 minuten later zal wel starten?
VAG com zal iets zeggen zoals misfire of verkeerd mengsel op een of alle 4 cylinders. Maar dat is niet de oorzaak. Dat is de resultaat van draaien zonder verbranding.
Eerste vraag;
Als je de contact sleutel aan draait hoor je de brandstof pomp draaien.(circa 6 seconden) ?
Een theorie is dat , het is iets te maken met temperatuur zenders. Hieronder eentje van Engelse forum.
-------------------- A2oc
Had the exact same on my wife’s 1.4 petrol. Went through and replaced the usual things eg fuel filter, spark plugs, coil pack and leads, lambda sensor, crank sensor and what finally cured it...........engine coolant temperature sender.
I used genuine factory parts all round and the issue hasn’t come back 4 months later..
Ik zelf denkt dat het is de temperatuur zender van uitlaat gas recirculatie klep. Dat moet dicht gaan boven 30grd. Ik heb het zelfde probleem gehad afgelopen zommer met exreem hoge temperaturen.
Ik ben nog aan het uitzoeken.
Success,en laat ons weten
Mark
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wat bedoel je met "maakt probleem met sleutel"? Wat is de foutmelding precies (nummer en tekst)?Audi_a2_1.4 schreef: ↑15 dec 2018, 18:31Heel vaak Uitgelezen. en maakt probleem met sleutel. Ook met nieuwe sleutel is het niet verholpen. Startmoter gaat rond. Brandstofpomp gaat niet aan.
De sleutel / startblokkering speelt alleen een rol bij het starten en een los contact in de opneemspoel rond het contactslot verklaart niet dat dat motor af en toe afslaat.
Dat de brandstofpomp niet aan gaat, zegt me niet zoveel - bij een koude start doet ie het ook maar een paar seconden en dan is er voldoende brandstofdruk. Na afslaan is die druk er waarschijnlijk ook.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de brandstofpomp door een kabelbreuk / slechte verbinding (aan pomp of relais) ermee ophoudt, dan slaat de motor binnen enkele seconden af en daarna draait de pomp niet.
Het voorbeeld dat Mark noemt (motor is warm, maar sensor geeft dat niet door) leidt tot te veel inspuiting en dan verzuipt de motor (meestal kun je dan benzinelucht ruiken).
Weigert de brandstofpomp ook wel eens bij met koude motor waardoor je niet kunt starten?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom nieuwe forum lid.
Als je type motor invul en als je geen woonplaats wil noemen, een plaats in jou buurt mag ook,
want soms weten forum leden jou te helpen of een betrouwbaar adres waar ze niet gelijk alles vervangen maar eerst echt de oorzaak opzoeken.
Heb je de accu al doorgemeten, als die ouder en minder word wil dat ook wel eens vreemd doen.
Als je na een hele nacht laden de volgende dag probleemloos kunt rijden en de dag erop weer ellende weet ik genoeg, had ook diverse storingen en na laden weg.... voor 1 dag!
Als je type motor invul en als je geen woonplaats wil noemen, een plaats in jou buurt mag ook,
want soms weten forum leden jou te helpen of een betrouwbaar adres waar ze niet gelijk alles vervangen maar eerst echt de oorzaak opzoeken.
Heb je de accu al doorgemeten, als die ouder en minder word wil dat ook wel eens vreemd doen.
Als je na een hele nacht laden de volgende dag probleemloos kunt rijden en de dag erop weer ellende weet ik genoeg, had ook diverse storingen en na laden weg.... voor 1 dag!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
viewforum.php?f=4
Wil je straks even hier voorstellen, welkom alvast en ik lees wel meer want dit is vrienden forum, vijanden adviseren we een ander merk.....
Wil je straks even hier voorstellen, welkom alvast en ik lees wel meer want dit is vrienden forum, vijanden adviseren we een ander merk.....

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Mark
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij mij dit was de eerste keer. Jaar geleden.
Natuurlijk EVAP heeft niks te maken met ons probleem. Dat staat ook fout in de Readiness.
Maar beide lambda's geven fout terwijl volgens readiness ( Bit 2 en 3 ) zij al warm zijn.
Groeten
Mark
Natuurlijk EVAP heeft niks te maken met ons probleem. Dat staat ook fout in de Readiness.
Maar beide lambda's geven fout terwijl volgens readiness ( Bit 2 en 3 ) zij al warm zijn.
Groeten
Mark
- Audi_a2_1.4
Dankje mark 
Indd de 1.4
Die bovenste heb ik niet. Wel de lambda
Hij geeft nu ook met uitlezen gasklephuis aan
en is niet altijd helemaal warm want hij heeft me nu al eens laten staan naar winkel en dit is 2 minuten rijden. Na een paar uurtjes start hij indd weer.
Maar als ik hem op contact zet (dus hem nog niet start) gaat mijn moterlampje niet altijd aan. Dus hij ziet niet altijd de moter ofzo
snap 't echt niet 't een naar 't andere probleem.
Hij gaf eerst een storing dat hij sleutel niet kon vinden. Maar dit is verholpen. En was dus niet 't probleem. 't heeft ook niks met accu of dinamo te maken. Deze zijn vervangen. En die geven ook genoeg stroom door.
't uit vallen is trouwens niet altijd als ik stationair of laag in toeren rij. Hij is me ook al 2 keer gaan stotteren en kon nog maar 20 rijden. Gewoon onder 't rijden +/- reed 50 en zat aan 2000 toeren
Heb ook dingen zoals olie enzo ververst nieuwe filters.
Ik ruik reen benzine (hij verzuipt niet)

Indd de 1.4

Hij geeft nu ook met uitlezen gasklephuis aan

Maar als ik hem op contact zet (dus hem nog niet start) gaat mijn moterlampje niet altijd aan. Dus hij ziet niet altijd de moter ofzo

Hij gaf eerst een storing dat hij sleutel niet kon vinden. Maar dit is verholpen. En was dus niet 't probleem. 't heeft ook niks met accu of dinamo te maken. Deze zijn vervangen. En die geven ook genoeg stroom door.
't uit vallen is trouwens niet altijd als ik stationair of laag in toeren rij. Hij is me ook al 2 keer gaan stotteren en kon nog maar 20 rijden. Gewoon onder 't rijden +/- reed 50 en zat aan 2000 toeren
Ik ruik reen benzine (hij verzuipt niet)
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Dan eerst gasklephuis reinigen. Klein klusje, alleen goed opletten dat de pakkingen niet vallen en als ze er niet best uitzien het liefst vervangen. Onder het gasklephuis zit nog een tussenstuk, ik meen van de egr, die ook loshalen en met een scherp voorwerp (naald of zo) gaat je vrijmaken en reinigen. Dan alles weer terugbouwen.
Kost in principe niks, maar kan zomaar de oplossing zijn gezien jouw foutcode.
Succes en fijne feestdagen
Kost in principe niks, maar kan zomaar de oplossing zijn gezien jouw foutcode.
Succes en fijne feestdagen

- Audi_a2_1.4
Audi_a2_1.4 schreef: ↑21 dec 2018, 11:58Dankje mark
Indd de 1.4
Hij geeft nu ook met uitlezen gasklephuis aanen is niet altijd helemaal warm want hij heeft me nu al eens laten staan naar winkel en dit is 2 minuten rijden. Na een paar uurtjes start hij indd weer.
Maar als ik hem op contact zet (dus hem nog niet start) gaat mijn moterlampje niet altijd aan. Dus hij ziet niet altijd de moter ofzosnap 't echt niet 't een naar 't andere probleem.
Ik ruik geen benzine (hij verzuipt niet)