Afdekplaat uitlaat hangt los

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Marc
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2019, 21:54 1 x

Vandaag reed ik weg bij mijn werk en toen ik over een bult reed, merkte ik dat er iets van metaal over de straat schraapte. :( Ik dacht eerst aan de uitlaat zelf, maar het bleek een afdekplaat te zijn een beetje links van het midden onder de achterbank.
Ik vermoed dat dit een hitteschild is van de uitlaat die is losgekomen. Gelukkig hing hij aan de achterkant los en ben ik gewoon naar huis gereden, maar ik moet er wel snel iets aan doen...
Iemand tips of ervaringen mee?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

09 jan 2019, 09:55 0 x

Als je bij de jaarlijkste APK ook op losse schroeven controleerde is nieuwe schroefje wat los kan trillen voldoende.... blijkbaar alleen gekeken en geen echt goede grote beurt gehad.

Normaal is het 1x monteren en hoeft het nooit los.
En kijk gelijk naar de bodem plaat, die onder de motor zit, vaak ontbreken daar ook diverse schroefjes!

Helaas zijn er snelle en slordige monteurs en die het goed doen en dat kan zowel bij dealer als goedkopere voorkomen is mijn ervaring!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 jan 2019, 21:01 0 x

Klinkt inderdaad als een hitteschild, de bevestigingspunten kunnen wel eens afroesten. Elke garage met een brug moet dit kunnen vastzetten, of minder sjiek: het hitteschild helemaal verwijderen.
Marc

10 jan 2019, 21:10 1 x

Het is meteen verwijderd op de brug van de garage naast mijn huis. Het was een aluminium plaat, die echt niks weegt, en de ophangpunten waren helemaal doorgerot. De plaat is er nu dus helemaal af en dat houden we denk ik maar zo. Zie niet echt wat de functie ervan is, behalve als je met een hete uitlaat in het lange droge gras gaat parkeren... :-)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

10 jan 2019, 21:37 0 x

Marc schreef:
10 jan 2019, 21:10
Het is meteen verwijderd op de brug van de garage naast mijn huis. Het was een aluminium plaat, die echt niks weegt, en de ophangpunten waren helemaal doorgerot. De plaat is er nu dus helemaal af en dat houden we denk ik maar zo. Zie niet echt wat de functie ervan is, behalve als je met een hete uitlaat in het lange droge gras gaat parkeren... :-)
Ik denk zelf dat de functie van de schermplaat vooral het bevorderen van de stroomlijn is.
Wellicht is het weglaten ervan te merken in een hoger brandstofverbruik op de snelweg ... ;)
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 jan 2019, 09:50 0 x

Onder mijn A2 hing laatst ook een hitteschildje over de straat te slepen. Op de brug bleek dit het kleine centraal gemonteerde plaatje te zijn, in het midden ter hoogte van de achterbank precies onder de uitlaat. Schroeven van deze aluminium bedekkingen rotten allemaal vast...
Het bewuste plaatje heb ik verwijderd en emotioneel in de prullenbak geflikkerd. De rest van de bedekking probeer ik wel te handhaven, want ze hebben duidelijk effect op de stroomlijn. Een gladde onderkant van de auto is voor de luchtweerstand belangrijker dan de bovenkant.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 jan 2019, 10:57 0 x

Onze Duitse buren hebben een draadje volgeschreven over de bevestiging van deze platen: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... enbereich/
Plaats reactie