Sensor kofferklep vervangen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Reno
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

15 mei 2019, 07:25 0 x

Beste leden,

Ik heb sins maandag mijn eerste auto😝
Een A2 uit 2004 met en 1.4tdi motor

Nu ben ik opzoek naar een sensor die aangeeft of de kofferklep gesloten is .... nu geeft de audi steeds aan dat deze geopend is, ookal is deze wel gesloten. Heeft er iemand een gedacht hoe deze juist noemt of waar ik er 1 kan vinden.

En is deze makkelijk te vervangen?

Alvast bedank!😃
DED@2
Audi A2 clublid

15 mei 2019, 07:54 1 x

Beste @Reno ,
De sensor zit in het slotmechanisme. Ik zou hem eerst uit laten lezen met vagcom of vcds op foutmeldingen. Dan krijg je een beter idee wat het probleem en mogelijk de oplossing is.
Het slot mechanisme zit achter de bekleding van de kofferklep. Om de bekleding te verwijderen moet je aan een kant een beginnetje maken door iets tussen de bekleding en de klep werken en dan deze te verwijderen door met beleid er aan te trekken. Hij zit gewoon vast met clips. Deze gaan in de regel niet kapot hierdoor.
Dan kan je bij het slot mechanisme. Je kan hem nu verwijderen en (laten) repareren of een andere (nieuwe) plaatsen.

Succes
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2019, 07:57 2 x

Welkom @Reno ,

Van harte met je eerste auto en een goede keuze natuurlijk. ;)

Ik kan je niet helpen met je vraag maar weet zeker dat er anderen zijn die dat wel kunnen. Denk wel dat het verstandig is om je even voor te stellen in de selectie even voorstellen.

https://www.audi-a2.nl/viewforum.php?f=4

Plaats daar dan ook wat foto's van je alu kogel, zijn we gek op hier.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
edje13
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2019, 08:17 1 x

Heey @Reno , welkom hier. Wat de storing betrefd, denk ik dat het aan de micro-switch ligt wat in het slot verwerkt is. Vaak komt het voor daar de vorige eigenaar of een garage hier vet in spuiten. Hierdoor verkleedt deze switch en blijft deze plakken. Dit heb ik nl zelf meegemaakt bij een portierslot. Ik zou dit eerst nakijken voordat je voor een nieuw slot gaat. Op YouTube is hierover genoeg te vinden. Ook hoe je de bekleding van de kofferklep los krijgt. Advies: begin bij het handvat van de bekleding. Succes
edje13
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2019, 08:20 1 x

Micro-switch is ook alleen te vervangen . Als je een beetje handig bent met demonteren en solderen.
Eerst uit laten lezen mbv VAG-com.
Reno

15 mei 2019, 09:18 1 x

Bedankt voor de snelle reactie!
Voorstellen en fotos zal voor vrijdag zijn ben nu aan het wachten op de plakken
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

15 mei 2019, 09:29 1 x

Dit smeermiddel om een goed werkend slot te krijgen is vaak de oorzaak....

Zelf spuitbus remmen reiniger gepakt en lucht pistool en werkte weer.
Als dit niet lukte is open maken altijd nog mogelijk.
Welkom op het forum en toch leuk te horen dat er weer een 90 Pk diesel bij is gekomen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Reno

15 mei 2019, 10:36 0 x

En dan een beetje remmen reiniger tussen spuiten of?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

15 mei 2019, 10:42 1 x

De remmenreiniger is eigenlijk heel veel oplos middel en als oude vet los komt gaat deze schakelaar vaak weer werken.
.
Teveel en te dik smeer middel is de oorzaak van defect gaan.

Maar een verkeerde hoogte, ja de beugel is af te stellen kan ook dit veroorzaken, als deze iets te hoog staat en er aan gewerkt is ziet de sensor de klep niet...
Andersom is een te lage dat de grendel niet pakt en je de klep hard moet dicht rammen...

Dus juiste hoogte van de beugel is erg belangrijk.
Ik heb bij schade wagen deze beugel meerdere keren moeten bijstellen voor ik de plastic bekleding weer terug kon zetten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Reno

15 mei 2019, 10:53 0 x

Bedankt voor de snelle reactie😃
Plaats reactie