Hallo,
Een of andere onverlaat heeft vanuit een flat meerdere bierflesjes op mijn auto gegooid

. Hierdoor heeft een van de glazen panelen van het OSS (het niet-doorzichtige, niet-bewegende paneel direct voor de achterklep) twee grote putten en is het paneel verder helemaal versplinterd

- IMG_1221.JPG (3.79 MiB) 4676 keer bekeken

- IMG_1223.JPG (6.08 MiB) 4676 keer bekeken

- IMG_1224.JPG (5.34 MiB) 4676 keer bekeken
Het glas zit enigszins vast, maar je kan het er wel uit pulken en langs de rnaden (zowel de echte rand als zo'n 4 cm van de rand af) zijn er wel stukjes glas uit gesprongen. (En op deze foto's is mijn auto enorm vies met vogelpoep en zand van de bouwplaats hier, ben door het gebroken glas niet naar een wasstraat gegaan)
De autoglasboer (autoglaz.nl) gaf me een quote van €1300 (incl montage, ex BTW), en dat is deze auto mij eerlijk gezegd niet meer waard.
- Heeft iemand dit al eens laten repareren, is €1300 de prijs of kan het veel goedkoper?
- Kan het kwaad om (voor even) zo rond te rijden? Dwz: wat zit er onder, is dat waterdicht? En is het paneel wellicht nodig voor de stijfheid van het frame?
Mijn idee was om er door een bedrijf of door een vriend vinyl overheen te zetten, om het zo waterdicht te maken. Hebben jullie daar ervaring mee? Of andere tips en trucs? Ik durf er niet zo goed tijdelijk een zak met ducttape overheen te plakken, want ben bang dat het trillen daarvan al het glas losslaat.