Pagina 1 van 1

Dynamo defect

Geplaatst: 11 jun 2019, 21:13
door Pimoso
Sinds een paar dagen ineens acculampje aan, paar keer stuurbekrachtiging uitval. Accu ok. Alle bekende massapunten nagelopen en schoongemaakt, toch weer 0,2V lekstroom opgelost. Maar helaas Dynamo kapot, had nog maar 11 volt met draaiende motor en belasting. Een koolborstel blijkt vrijwel geheel afgesleten en de sleepring is helemaal ingeslepen. Is ook de originele dynamo uit 2000! Nieuwe besteld van Valeo OEM met een gates ribriem. De originele metalen spanpoelie lijkt nog helemaal in orde. Als je er nu een besteld is het kunststof, zijn er voordelen? Hoe verwijder je de complete rol met spanveer?
20190610_131927.jpg
20190610_131927.jpg (3.45 MiB) 2371 keer bekeken
20190610_131938.jpg
20190610_131938.jpg (3.82 MiB) 2371 keer bekeken
20190610_132107.jpg
20190610_132107.jpg (4.02 MiB) 2371 keer bekeken
20190610_131739.jpg
20190610_131739.jpg (4.19 MiB) 2371 keer bekeken
20190610_131719.jpg
20190610_131719.jpg (3.88 MiB) 2371 keer bekeken
Tevens de oliepijlstok afgedopt en de oliebijvulslang, niet in gebruik. EGR afgedopt en complete buis verwijderd, ook bij inlaat afgedopt. aanzuigbuis inlaat ook weg ivm K&N en hitteschild blijft ook weg. Lekker veel ruimte om makkelijk bij oliefilter te komen!

Re: Dynamo defect

Geplaatst: 12 jun 2019, 09:51
door rolf
Heb je nu geen fout melding met een afgedopte EGR?

Re: Dynamo defect

Geplaatst: 12 jun 2019, 19:21
door Pimoso
Inderdaad continue motorlampje aan, ik stoor me er niet aan. Ik kreeg er een mooie motorloop bij lage toerentallen en een benzineverbruik van 1:19 voor terug! Maar kan ook aan de K&N liggen....en voornamelijk snelweg...

Re: Dynamo defect

Geplaatst: 12 jun 2019, 20:15
door Antonius
Ben nog niet zo bekend met de onderdelen van een A2 dus heb geen idee van de kosten van een nieuwe dynamo maar is het niet voordeliger om je oude te laten reviseren?

Re: Dynamo defect

Geplaatst: 12 jun 2019, 20:49
door eekhoorntje
Vele merken leveren geen nieuwe maar juist gereviseerde....
Alles wat kan slijten vervangen ze en je ruilde om.

Vaak is oude terug sturen met statiegeld en niets mis mee.
Reviseren of ruilen, ze noemen het nieuwe maar 90% blijkt zo gereviseerd, dat je geen verschil ziet behalve de prijzen!

Ik weet dat enkele revisie bedrijven onderdelen voor A2 juist op sloop bestellen om voorraad te krijgen!
Mag geen namen noemen maar rechtstreeks van sloop naar revisie bedrijven!
Daarmee voorkomen ze concurrentie van gebruikte delen en hebben voldoende op voorraad.