Sinds een tijdje de bekende ABS, uitroepteken ESP foutmelding in het dashboard. Even uitlezen leert mij het volgende:

Ik heb op het forum gezocht op de foutcode 00813 en G214, maar kan niets vinden. Kan mij alleen niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit tegen komt. De workshop manual geeft aan bij deze code:
- Open circuit or loose contact in wiring between brake pressure sender 2 -G214 and ABS with EDL control unit -J104
- Check fuses, wiring, connectors and power supply for control unit =>Test step no. 17 => Page 01-110, Electrical Check
Wat is jullie advies. Bedrading controleren en sensor? Of is het toch echt de Abs pomp?
Heeft er iemand ook een idee aan de hand hiervan of het de linker of rechter betreft en of de bedrading eenvoudig te bereiken is met gedemonteerd wiel?
Of zou ook de remlichtschakelaar een boosdoener kunnen zijn zoals hier wordt gesteld https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... hoeinheit/ ?
Deze is slechts een jaar geleden vervangen, en de remlichten doen het nog. Kan mij daarom niet voorstellen dat dit de boosdoener kan zijn. Zeker gelet op de expliciete verwijzing naar de ABS pomp.