Sleutel en ECON

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Jerry73

17 aug 2011, 14:13 0 x

Nog steeds niet mijn bestelde boekie binnen maar vroeg me het volgende af:

1. Kep een 2e sleutel bij de auto gekregen en hij gaat overal netjes in het slot maar de knoppen op de sleutel (deuren ed) werken niet. Kep gekeken in des sleutel maar zie ook nergens waar een batterij in moet?!
------Hoe zit dit nou? Moet de sleutel bij de garage gesynchroniseerd worden met de auto? Zit er een batterij in? (misschien dat ie oplaadt in het contact zelf?)

2. De ECON knop op het ECC paneel......wat doet dit precies?
Romulus

17 aug 2011, 14:46 0 x

[quote="Jerry73"]2. De ECON knop op het ECC paneel......wat doet dit precies?[/quote]
Indien ECON uit staat, zal de ECC de gewenste temperatuur bereiken door te verwarmen en/of te koelen (airco). Indien ECON aan staat, wordt er niet gekoeld. Minder brandstofverbruik en meer PK's aan de wielen, wel eventueel iets warmer binnenin.
Peter

17 aug 2011, 17:41 0 x

1. Sleutel bestaat uit twee helften, flink trekken en je hebt'm open. Sleutel kun je zelf inleren (dwz dat de ab het doet). De chip (als het een nieuwe sleutel is) moet door de dealer geprogrammeerd worden (startonderbreker).
sanders

17 aug 2011, 21:37 0 x

Kun je met die tweede sleutel de auto starten? Als dat lukt hoeft die niet meer aangeleerd te worden op de staronderbreker. De sleutel moet dan alleen gesyncroniseerd te worden op de comfort module.

Gr. Sander
Jerry73

18 aug 2011, 00:29 0 x

De sleutel syncroniseren op de comfort module is dat iets wat moet gebeuren door de garage?

Gr. Jerry
Jerry73

18 aug 2011, 00:31 0 x

De sleutel syncroniseren op de comfort module is dat iets wat moet gebeuren door de garage?

Gr. Jerry
Rens 79

18 aug 2011, 03:11 0 x

Hoi Jerry,
Allereerst wil ik niet overkomen als een ouwe zeiksnor ,maar ik vindt het wel vreemd dat jij een vraag stelt over het econ knopje en de sleutel maar op de antwoorden totaal niet reageerd.
De boven genoemde personen komen met een mogelijke oplossing voor jouw probleem, maar het enige wat jij doet is een vraag met een vraag beantwoorden.
Heb je inmiddels zoals Peter al aangaf geprobeerd of het met nieuwe batterijen wel functioneerd.
Je kan hem wel inleren maar als de batterijen op zijn zal dat wel niet veel helpen.
Als het een orginele 2e sleutel is zal hij zoals Sanders al aangaf gewoon moeten starten,daarna kijken of het aan de batterij ligt en doet ie het dan nog niet dan komt dat inleren aan de beurt.
Jerry73

18 aug 2011, 09:10 0 x

Sorry mensen ben niet zo snel met reageren...zit midden in een verhuizing dus vandaar dat het even kan duren!! Maar ik reageer altijd....zeker ook op de persoonlijke emails. Vandaag vroeg begonnen en ipv werken gelijk forum opgegaan en foto geplaatst van mijn trots.

Die sleutel ga ik vanmiddag eens proberen. Ik heb of had die sleutel al uit elkaar gehaald. Maar misschien ligt het aan mij maar ik zie nergens een batterij zitten....of iets dat eruit geschoven kan worden? Misschien komt dat omdat de auto zelf uit Belgie komt en dat deze andere sleutels hebben?
Jerry73

18 aug 2011, 09:15 0 x

[quote="Rens 79"]Hoi Jerry,
Allereerst wil ik niet overkomen als een ouwe zeiksnor ,maar ik vindt het wel vreemd dat jij een vraag stelt over het econ knopje en de sleutel maar op de antwoorden totaal niet reageerd.
De boven genoemde personen komen met een mogelijke oplossing voor jouw probleem, maar het enige wat jij doet is een vraag met een vraag beantwoorden.
Heb je inmiddels zoals Peter al aangaf geprobeerd of het met nieuwe batterijen wel functioneerd.
Je kan hem wel inleren maar als de batterijen op zijn zal dat wel niet veel helpen.
Als het een orginele 2e sleutel is zal hij zoals Sanders al aangaf gewoon moeten starten,daarna kijken of het aan de batterij ligt en doet ie het dan nog niet dan komt dat inleren aan de beurt.[/quote]

Eergisteren naar Zwammerdam gereden en toen gelijk knipperlichtrelais laten vervangen en kreeg toen die 2e sleutel mee die besteld moest worden. Hij deed hem in contact en alle lampjes ed gingen aan. Ik dacht er niet bij nah om die functies ed te [proberen te gebruiken zoals automatisch deuren vergrendelen. (nogmaals ik loop een beetje te stressen ivm verhuizing) Eenmaal thuis zag ik dus dat het niet werkte. Sleutel opengemaakt en ik zie gewoon niets zitten? Maar vanmidddag ga ik het even proberen!!!!
Jerry73

18 aug 2011, 09:17 0 x

Nah ik ben ook niet zo behendig kennelijk in het reageren haha ik weet echt niet wat er steeds fout gaat op de site maar nogmaals ik zit ook midden in een verhuizing en ben niet snel met reageren. Maar ik probeer het altijd zsm en ik reageer zowieso altijd!!

Vanmorgen vroeg begonnen en ipv het werken maar even het forum opgedoken :) Tis me eindelijk gelukt een foto te plaatsen van mijn trots. Ik word gewoon elke dag zo blij als ik de sleutel erin steek en omdraai. Het aparte is ook dat ik nu (dat komt natuurlijk omdat je er oplet) veel meer A2-tjes zie rondrijden. Reed vorige week precies naast een zelfde op de A9 hahhahaa supercool. Zag de bestuurder van de andere A2 mij al in de gaten houden hihi/ (Ja misschien een idee om dat ook te posten maar ik moest het even snel kwijt).

Ow ik had nog een foto maar deze analfabeet lukte het nog niet om die erop te plaatsen....dus even geduld ik ben het nog aan het uitvogelen ;)
Plaats reactie