..

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 aug 2011, 12:47 0 x

De foutmelding heb ik ook enige tijd geleden gehad. De kofferklep ging overigens wel goed dicht. Na onderzoek bleek dat het slot de veroorzaker was van de foutmelding op het dashboard. Ik heb voor de makkelijkste oplossing gekozen en één van de draden die verantwoordelijk zijn voor de melding bij het slot losgenomen.
Ik weet n.l. zelf ook wel of ik de klep goed dicht heb gedaan.

Theo
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 aug 2011, 13:43 0 x

Tja, dan is het uiteraard een kwestie van zoeken en elimineren totdat de oorzaak is gevonden. het lijkt mij toch niet zo moeilijk om vast te stellen wat de oorzaak hiervan is!

Wat ook wel eens gebeurt is dat terwijl de klep open staat het slot dicht gaat en vervolgens niet mee opent, de klep kan dan ook niet dicht. Dan is de oplossing dus eerst het slot weer openen en dan de klep sluiten.

Indien er geen obstakels waarneembaar zijn dan controleren of het slot wel goed in de slotvanger valt, deze is overigens verschuifbaar.

Theo
MN-NL

21 aug 2011, 16:09 0 x

Op de achterklep, in de hoeken, zitten rubber doppen die de afstand tot de carosserie bepalen. Daarmee kan je ook instellen hoe 'vast' de klep in het slot valt.

Het kan zijn dat die doppen bij jou te ver uitsteken. Ze werken als stelvoetje, dus met rechtsom schroeven draai je ze in, met linksom naar buiten.

Als er verder niets tussen klep of slot zit kan je proberen de doppen iets naar binnen te draaien en zien of de klep zo beter in het slot valt?

Groet, Marc
Ron2

22 aug 2011, 23:31 0 x

Maarten,

Ik heb dit probleem ook gehad. Oplossing was de vanghaak (of oog) die in de drempel zit omlaag of liever naar achteren te stellen.
Hoe ik dat destijds precies gedaan heb weet ik niet meer, maar ik geloof dat er sleufgaten in het voetje van het oog zitten. Het is me niet meer gelukt om het plastic verende afdekklepje terug te plaatsen. Die is dus in de kliko belandt :o Scheelt weer gewicht moet je maar denken.

Groetjes, Ron
MN-NL

23 aug 2011, 00:55 0 x

Ik wens jullie allen veel plezier daar met zijn allen!

Die datum is voor mij onmogelijk, daarnaast ben niet zo van de meetings :? , ik heb aan dit forum meer dan voldoende :D .

Dat met die vanghaak klinkt ook plausibel trouwens, zeker als de klep er een keer uit is geweest (niet ondenkbaar in 10 jaar tijd) of als de scharnieren na al die tijd wat speling beginnen te krijgen (ook niet spannend trouwens).

Groet, Marc
Plaats reactie