A2 3L staat vast
- Vriendje
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
- Locatie: Haarlem
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik sta vast met mijn A2 3L. Vorige week basisinstellingen laten doen, liep vlekkeloos. Daarna nog 200 km probleemloos gereden. Maar plotseling een paar rare geluiden, een flinke knal en schokkend tot stilstand gekomen. Door de ANWB naar huis gebracht. De auto is in onderhoud bij Jack Smit in Zierikzee (Kerkwerve). Ik woon in Haarlem. Kan iemand me helpen de foutcodes uit te lezen, zodat Jack kan zien wat er aan de hand is? Weet iemand een schappelijk geprijsde auto-ambulance?
- Patrickbby
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
- Locatie: Purmerend
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Loopt het blokje nog wel?Vriendje schreef: ↑14 sep 2020, 09:59Ik sta vast met mijn A2 3L. Vorige week basisinstellingen laten doen, liep vlekkeloos. Daarna nog 200 km probleemloos gereden. Maar plotseling een paar rare geluiden, een flinke knal en schokkend tot stilstand gekomen. Door de ANWB naar huis gebracht. De auto is in onderhoud bij Jack Smit in Zierikzee (Kerkwerve). Ik woon in Haarlem. Kan iemand me helpen de foutcodes uit te lezen, zodat Jack kan zien wat er aan de hand is? Weet iemand een schappelijk geprijsde auto-ambulance?
Toen de knal gebeurde zat je toen op het gas ?
Heb ooit met mijn 20vt turbo een soortgelijk probleem gehad bleek er een buis van het intercooler circuit losgekomen wat een behoorlijke knal gaf en de motor dusdanig verzoop dat er redelijk wat herrie uit het vooronder kwam.
En waar staat de auto misschien iemand in de buurt die hem rijdend kan krijgen.
- Vriendje
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
- Locatie: Haarlem
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Bedankt voor je snelle reactie!Patrickbby schreef: ↑14 sep 2020, 10:11Loopt het blokje nog wel?Vriendje schreef: ↑14 sep 2020, 09:59Ik sta vast met mijn A2 3L. Vorige week basisinstellingen laten doen, liep vlekkeloos. Daarna nog 200 km probleemloos gereden. Maar plotseling een paar rare geluiden, een flinke knal en schokkend tot stilstand gekomen. Door de ANWB naar huis gebracht. De auto is in onderhoud bij Jack Smit in Zierikzee (Kerkwerve). Ik woon in Haarlem. Kan iemand me helpen de foutcodes uit te lezen, zodat Jack kan zien wat er aan de hand is? Weet iemand een schappelijk geprijsde auto-ambulance?
Toen de knal gebeurde zat je toen op het gas ?
Heb ooit met mijn 20vt turbo een soortgelijk probleem gehad bleek er een buis van het intercooler circuit losgekomen wat een behoorlijke knal gaf en de motor dusdanig verzoop dat er redelijk wat herrie uit het vooronder kwam.
En waar staat de auto misschien iemand in de buurt die hem rijdend kan krijgen.
Ja, het blok loopt nog, maar de bak schakelt niet. Wellicht iets met de koppelingscilinder. De auto staat in Haarlem Noord, Werfstraat.
Misschien kan iemand de foutcodes uitlezen, dan weten we (een beetje) wat er loos is. Ik ga zo kijken, want gisteren kon ik de kabel van de koppelingscilinder nog niet eens vinden; nu wat meer licht. Ik heb een PrivéBericht gestuurd naar Koop9 die in Zandvoort woont.
- Patrickbby
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
- Locatie: Purmerend
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ohw als hij niet meer schakelt zal het waarschijnlijk in de bak/koppeling zitten dan is slepen/opladen de enige mogelijkheid zijn.
Als de bak wel in zijn vrij wilt en de motor loopt zou je makkelijk kunnen slepen, zonder draaiende motor ook maar dan is het allemaal wat lastiger zonder rembekrachtiger.
Als de bak wel in zijn vrij wilt en de motor loopt zou je makkelijk kunnen slepen, zonder draaiende motor ook maar dan is het allemaal wat lastiger zonder rembekrachtiger.
- Vriendje
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
- Locatie: Haarlem
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik ben net opgebeld door clublid Ron Jonker, dus ik word gelukkig geholpen! Nu maar het beste hopen. Er zit nu tenminste schot in de zaak.Vriendje schreef: ↑14 sep 2020, 11:08Bedankt voor je snelle reactie!Patrickbby schreef: ↑14 sep 2020, 10:11Loopt het blokje nog wel?Vriendje schreef: ↑14 sep 2020, 09:59Ik sta vast met mijn A2 3L. Vorige week basisinstellingen laten doen, liep vlekkeloos. Daarna nog 200 km probleemloos gereden. Maar plotseling een paar rare geluiden, een flinke knal en schokkend tot stilstand gekomen. Door de ANWB naar huis gebracht. De auto is in onderhoud bij Jack Smit in Zierikzee (Kerkwerve). Ik woon in Haarlem. Kan iemand me helpen de foutcodes uit te lezen, zodat Jack kan zien wat er aan de hand is? Weet iemand een schappelijk geprijsde auto-ambulance?
Toen de knal gebeurde zat je toen op het gas ?
Heb ooit met mijn 20vt turbo een soortgelijk probleem gehad bleek er een buis van het intercooler circuit losgekomen wat een behoorlijke knal gaf en de motor dusdanig verzoop dat er redelijk wat herrie uit het vooronder kwam.
En waar staat de auto misschien iemand in de buurt die hem rijdend kan krijgen.
Ja, het blok loopt nog, maar de bak schakelt niet. Wellicht iets met de koppelingscilinder. De auto staat in Haarlem Noord, Werfstraat.
Misschien kan iemand de foutcodes uitlezen, dan weten we (een beetje) wat er loos is. Ik ga zo kijken, want gisteren kon ik de kabel van de koppelingscilinder nog niet eens vinden; nu wat meer licht. Ik heb een PrivéBericht gestuurd naar Koop9 die in Zandvoort woont.
LET OP!
Laten we allereerst vaststellen dat het een 3L uitvoering is.
Die heeft, en ik herken de manier van stilvallen, een heel ander probleem als een loszittende intercooler.
Dus ga niet in die hoek zoeken.
De suggestie van koppelingscylinder is logischer.
Heb je de accukabel al eens even losgekoppeld?
Kan zijn dat ie het daarna wel weer doet.
Wel als de bliksem naar een specialist.
In de buurt bij jou zit Ecomotive in Heerhugowaard. Dat is bij uitstek de 3L specialist.
En ga zeker NIET naar de VW dealer. Die schepen je af met dure reparaties.
Laten we allereerst vaststellen dat het een 3L uitvoering is.
Die heeft, en ik herken de manier van stilvallen, een heel ander probleem als een loszittende intercooler.
Dus ga niet in die hoek zoeken.
De suggestie van koppelingscylinder is logischer.
Heb je de accukabel al eens even losgekoppeld?
Kan zijn dat ie het daarna wel weer doet.
Wel als de bliksem naar een specialist.
In de buurt bij jou zit Ecomotive in Heerhugowaard. Dat is bij uitstek de 3L specialist.
En ga zeker NIET naar de VW dealer. Die schepen je af met dure reparaties.
- Vriendje
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
- Locatie: Haarlem
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
De staalkabel van de koppelingscylinder is afgebroken. Bij het afstellen tijdens de basisinstellingen bleken de moertjes heel erg strak te zitten, terwijl deze slechts handvast mogen worden aangedraaid. Met veel gepiel en kracht moeten losdraaien. Jack denk dat daardoor de kabel beschadigd is. Oplossing: nieuwe kabel, dus nieuwe koppelingscylinder.Johan 3L schreef: ↑14 sep 2020, 19:46LET OP!
Laten we allereerst vaststellen dat het een 3L uitvoering is.
Die heeft, en ik herken de manier van stilvallen, een heel ander probleem als een loszittende intercooler.
Dus ga niet in die hoek zoeken.
De suggestie van koppelingscylinder is logischer.
Heb je de accukabel al eens even losgekoppeld?
Kan zijn dat ie het daarna wel weer doet.
Wel als de bliksem naar een specialist.
In de buurt bij jou zit Ecomotive in Heerhugowaard. Dat is bij uitstek de 3L specialist.
En ga zeker NIET naar de VW dealer. Die schepen je af met dure reparaties.