Stadslicht blijft branden
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De A2 heeft sinds een paar dagen een nieuwe feature: als je de sleutel uit het contact haalt, dan blijven de lampen op stadslicht aan (schakelaar op stand dimlicht). Dat was nooit.... en ik vind het ook een stuk handiger als je ze uitzet met het contact.
Ik neem aan dat dit niet zo hoort toch?
Iemand zo een idee wat het kan zijn?
Ik heb nog niet echt gekeken, maar de lichtschakelaar voelt ok aan, contactslot voelt wel alsof er meer speling op zit, maar de verschillende standen doen het verder wel.
Ik neem aan dat dit niet zo hoort toch?
Iemand zo een idee wat het kan zijn?
Ik heb nog niet echt gekeken, maar de lichtschakelaar voelt ok aan, contactslot voelt wel alsof er meer speling op zit, maar de verschillende standen doen het verder wel.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
"het is geen bug, het is een feature"

Maar, klinkt als een defecte lichtschakelaar. Wellicht een forumlid in de buurt waar je ze even mee kan omwisselen ter diagnose?
Of wellicht dat er een technisch meer begaafd forumlid nog een manier weet hoe je het eea kan testen/uitsluiten.
Een vraag, waarvan de meesten me wel weer zullen weghonen, maar ik stel 'm toch. (ach nee, dit is niet het Poloforum)
Je hebt licht in beide (kop)lampen, en niet toevallig aan een kant?
in het laatste geval is het parkeer licht.
...je weet maar nooit.
Je hebt licht in beide (kop)lampen, en niet toevallig aan een kant?
in het laatste geval is het parkeer licht.
...je weet maar nooit.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik heb dat ook. Maar volgens mij geheel normaal. Als je zonlicht en voert en de sleutel verwijderd blijven de stadlichten branden. Als je vervolgens de deur open doet moet wel de zoemer "licht vergeten" aangaan. Als dat niet zo is dan is dat niet goed natuurlijk. Volgens mij dus niet afwijkend. Onze beide a2 hebben dat.
- TomA2
Tenzij je de ali-express lichtschakelaar met lichtsensor hebt.
als je die op de dimlichtstand zet gaan de lampen uit bij verwijderde sleutel.
Ik heb m standaard op die stand staan, ideaal!
als je die op de dimlichtstand zet gaan de lampen uit bij verwijderde sleutel.
Ik heb m standaard op die stand staan, ideaal!
2002 Audi A2 1.4i Azurblauw
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- 4$$
Precies dit..... Ik zou ook graag hebben dat verlichtingsschakelaar op "aan" kon blijven staan en dat verlichting automatisch aan en uit gaan bij contact maken.DED@2 schreef: ↑27 okt 2020, 12:14Ik heb dat ook. Maar volgens mij geheel normaal. Als je zonlicht en voert en de sleutel verwijderd blijven de stadlichten branden. Als je vervolgens de deur open doet moet wel de zoemer "licht vergeten" aangaan. Als dat niet zo is dan is dat niet goed natuurlijk. Volgens mij dus niet afwijkend. Onze beide a2 hebben dat.
Helaas werkt de A2 met een zoemer die je eraan herinnerd dat je verlichting(welke stadslicht wordt zonder contact) nog aanstaat ipv automatisch aan/uit. Hierdoor wordt je gedwongen om hem steeds handmatig aan te zetten terwijl ik altijd met de verlichting aan rijd.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
-
- Audi A2 clublid
wat krijgen we nou dan........ had ik een feature die iedereen wil hebben???
Bij mij was het van t begin af aan zo dat ik altijd met dimlicht reed en dat alle lampen uitgingen zodra ik de sleutel eruit trok. Dus ook geen lichtzoemer oid en automatisch je lampen weer aan als je de auto start. Volgens mij is dit de standaard in de meeste Duitse auto's.
Dat is dus nu veranderd naar het enorm irritante feit dat de stadslichten blijven branden als je m op dimlicht hebt staan en je de sleutel eruit trekt. Lichtzoemer aan, dan maar de lampen uitschakelen en vervolgens vergeten aan te doen als je weer wegrijdt etc.
Enige wat ik heb veranderd is de switch naar led h4 lampen een paar weken geleden, maar daar kan t toch niet aan liggen zou je zeggen.
Dus nu maar eens proberen vast te stellen wat de 'normaal' situatie is voor de A2 met originele lichtschakelaar: lampen uit of lampen blijven op stadslichtstand branden?

Bij mij was het van t begin af aan zo dat ik altijd met dimlicht reed en dat alle lampen uitgingen zodra ik de sleutel eruit trok. Dus ook geen lichtzoemer oid en automatisch je lampen weer aan als je de auto start. Volgens mij is dit de standaard in de meeste Duitse auto's.
Dat is dus nu veranderd naar het enorm irritante feit dat de stadslichten blijven branden als je m op dimlicht hebt staan en je de sleutel eruit trekt. Lichtzoemer aan, dan maar de lampen uitschakelen en vervolgens vergeten aan te doen als je weer wegrijdt etc.
Enige wat ik heb veranderd is de switch naar led h4 lampen een paar weken geleden, maar daar kan t toch niet aan liggen zou je zeggen.
Dus nu maar eens proberen vast te stellen wat de 'normaal' situatie is voor de A2 met originele lichtschakelaar: lampen uit of lampen blijven op stadslichtstand branden?
- 4$$
Origineel is dat lampen niet uitgaan zonder deze via de schakelaar uit te zetten. De zoemer herinnerd je hieraan.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |