Pagina 1 van 1
Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 11 jul 2021, 22:47
door Duckman
Hi All,
Mijn A2 heeft iets vaags! De deur van de bestuurder gaat pas van het slot als ik twee keer druk op de afstandsbediening. De rest van de deuren gaan wel gewoon van het slot bij 1x drukken.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of herkent iemand dit?
Vandaag trouwens even een klein beurtje gegeven.... Er kwam 5,5 liter oude olie uit het blok

da's wel serieus veel te veel als er maar 3,5 liter in gaat. Heb ongeveer 600km gereden sinds de aanschaf en hoop maar dat die handelaar er wat extra bij in gegooid heeft en er niet al ik weet niet hoe lang zo veel olie in heeft gezeten. En hoop dat er geen schade is verder intern.
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 11 jul 2021, 22:57
door TJT
Heel vreemd!
Heb ik nog niet eerder meegemaakt of ergens gelezen/gehoord.
Ik denk zelf aan een defecte deurslot module die bij vergrendelen steeds op safe gaat, een functie die, als ik het goed heb, bij standaard vergrendelen niet geactiveerd zou moeten worden. But not sure.
De A2 van mijn ouders heeft een vergelijkbaar probleem met het deurslot van het rechter voorportier.
Het is een bekend probleem dat die deurslot modules vroeg of laat allemaal de geest zullen geven, vooral het deurslot van het linker voorportier, want die heeft natuurlijk het meest te lijden.
Met VCDS zou je dit kunnen uitlezen via de comfort module.
Waarschijnlijk niet van toepassing, maar ik vraag het toch: Hoe is de accuspanning?
Bij een te lage spanning willen ook wel eens dit soort storingen gaan opspelen.
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 11 jul 2021, 23:59
door Duckman
Mijn Volvo XC70 heeft dezelfde kwaal van het stuk gaan van de module. Die doet dan af en toe wel of niet met 1 of 2 keer drukken.
VCDS geeft een enkele keer storingen op de deuren. Zal 'm nog weer een keer uitlezen en kijken wat er precies staat als die storing wordt weergegeven. Moet ook nog even ontdekken hoe VCDS precies werkt.
Accu spanning niet nagekeken!
Het is wel echt structureel 2x drukken om linksvoor te openen....
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 12 jul 2021, 00:11
door AudiFanSedert1971
denk dat er wat misgegaan met het coderen met vcds of storing boordnet,accu op half oor of zo de storing heeft veroorzaakt..?
Of is er een nieuwe comfortmodule erin gezet van engelse wagen?
want normaal bij sommige wagens is codering zo ingested 1x drukken bestuurderdeur bij ons dus Links open ..en de engelsen hebben rechts het stuur he.... En dan pas na 2x drukken de overige deuren.
Ter voorkoming iemand zomaar bij je gaat instappen..wanneer alle deuren na 1 x drukken open gaan.
vast bij website gerrit speek de oplossing te vinden of google even bij duitse A2 forum..het zit duidelijk in codering,zou zomaar nu landnummer engeland kunnen wezen of australie of zo ?
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 12 jul 2021, 01:10
door TJT
Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen.
En ik bedoel dan echt specifiek de deurslot module en niet de comfort module, want die lijkt wel oké te zijn. Wat AudiFanSedert aanhaalt zou ook nog kunnen.
Ter extra info, dit onderdeelnummer is van zo’n deurslot: 8Z1837015D links voor, 8Z1837016C rechts voor.
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 12 jul 2021, 01:26
door AudiFanSedert1971
Ja nu ik beter lees zou het niet op engelse modus kunnen liggen hij alleen 1 deur opend namelijk rechts.
Dus ik denk dat toch je het moet zoeken in de codering iets niet goed staat of het slot gaat wat stroef hij niet helemaal ontgrendelde en tikkie door 2e drukken het lukt ?
wat je ook kunt doen opnieuw coderen van de comfortmodule gaat helpen ,maar dat zal koop9 wel weten
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 12 jul 2021, 07:54
door Duckman
Dat coderen moet ik nog even induiken. Zal eerst even weer uitlezen en dan de codes hier eens plaatsen. Kijken of daar wat uitkomt met jullie hulp!
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 12 jul 2021, 08:34
door eekhoorntje
5½ Liter olie?
Dan loop je de kans dat een rubber bij vliegwiel ging lekken want dan moet die veel olie tegen houden bij dat lager.
Dat leverde slippende koppeling op en veel extra werk.
Dan is koppeling vervangen niet voldoende... dus hou die in de gaten.
Denk dat de lastige olie pijl stok de oorzaak is.
Is deze goed op lengte?
Heb mijn twijfels over deze garage, of is het meer een handelaar?
En de deuren, slot met WD 40 enkele keren inspuiten, 3 dagen achter elkaar tot het beter werd.
Oud vet kan hard worden en stroringen geven.
Ook is een Engelse instelling of Moduul niet uit te sluiten, als je die op onze hebt gezet....
Alle deuren open en niet alleen bestuurder zou via VDCS wel eens een oplossing kunnen zijn.
Alleen een pakjes bezorgster had dit zo ingesteld....
En ik wil niet uitsluiten dat iemand die er 5½ liter in pleurde nog meer gekke fouten gemaakt heeft.
En de Accu, boven de 12.4 Volt in rust of heb je een originele Varta met datum in de - pool?
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 12 jul 2021, 08:55
door Duckman
De auto lekte verder niet, alleen klein oliespoortje vanaf het filter naar beneden. Maar dat kwam denk ik door het wisselen dat daar wat olie blijft hangen. Heb de onderkant helemaal schoon gespoten met remmen reiniger en zal binnenkort weer eens kijken onder de bodemplaat. Die heb ik ook helemaal schoongemaakt, daar lag ook geen olie op.
Auto komt bij een handelaar weg in Purmerend, geen garagebedrijf. Olie peilen is inderdaad lastig, gisteravond de stok er lang uitgelaten en weer ingestoken en voor het eerst kon ik nu zien dat ie tot de max gevuld is met nieuwe olie, 3.5 liter. Peilstok is de juiste.
Heb geen koppelingsproblemen, alleen het late aangrijpen wat kenbaar een dingetje is bij de A2. Verder rijdt het autootje helemaal lekker.
Accu spanning check ik nog even, is al wel een aftermarket accu die er nu in zit. Geen originele meer. Datum heb ik er niet op zien staan.
Re: Centrale vergrendeling 1 deur 2x drukken
Geplaatst: 12 jul 2021, 09:58
door Duckman
Net een stuk gereden en hij koppelt wel een stuk lekkerder met minder/nieuwe olie. De koppeling lijkt fijner er net wat eerder aan te grijpen