Turbo ATL uitbouwen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

02 nov 2021, 08:54 0 x

Ik weet dat ziekenhuizen vaak 24 uren open zijn maar onze A2 Dokter? :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2021, 13:47 1 x

Luukse rent ook rond in zijn slaap :innocent:
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 nov 2021, 22:22 0 x

Inmiddels alle 4 de bouten van het subframe losgehaald, maar er komt niks naar beneden…
Stuurhuis ligt er nu wel los op, maar dat haalt dus niks uit.
Dat hele ‘subframe 4 bouten loshalen en het zakt naar beneden en de turbo kan ertussenuit’ verhaal snap ik dus helemaal niks meer van..

Volgende actie wordt om de homokineet van de lange aandrijfas aan de bak los te halen en te kijken of dat soulaas biedt.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 nov 2021, 06:29 1 x

luukske schreef:
02 nov 2021, 02:09
Als je de aandrijfas weghaalt moet ie er tussenuit kunnen!
De dokter zei nog zo ... ?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 nov 2021, 09:30 0 x

I know, maar als je al 3 van de 4 bouten los hebt, wil je toch ff kijken of het advies van Paul65 misschien ook werkt..

@luukske : moet de hele as er dan tussenuit of is alleen loshalen van de bakzijde voldoende?
Ik ben namelijk nogal een beetje bang voor het loshalen van die enorme centrale bout aan de asnaaf zijde..
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 nov 2021, 09:34 0 x

Begrijp ik helemaal, je gaat toch uit van de juiste info.

Adviseer je om telefonisch contact op te nemen met de dokter, heb je sneller antwoord. Die is zo kneiterdruk momenteel...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 nov 2021, 20:30 0 x

Ik wil Luuk echt niet van z'n werk houden en zeker niet om gratis telefonisch jan en alleman te beraden. Het is al super dat hij af en toe hier reageert!

Anyways, de bouten zijn uit de aandrijfas aan de bakzijde, maar ondanks wat klappen erop en eraan trekken komt die homokineet er niet van los...

Dus toch maar weer eens naar dat hulpchassis gekeken en ik weet vrijwel zeker als beide bouten op de kopse kanten eruit liggen, het geheel echt naar beneden moet komen. However, de eerste kopse bout gaat extreem zwaar. En blijft superzwaar gaan tot het niveau dat ik bang ben dat-ie afbreekt... Hier en daar overal met WD40 ingespoten, maar schijnt niet uit te maken: blijft zwaar gaan. Ook de krik eronder om misschien ergens klemmen te voorkomen, helpt niets.
Hellup!
=> wie hier heeft wel eens een draagarm zelf vervangen? Dan moeten die bouten op de draaipunten aan de binnenkant namelijk ook los. Hoe ging dat bij jullie?

Afbeelding

Daar zittie:
Afbeelding

Tnx! Walter
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 nov 2021, 21:14 0 x

Met wat zoeken vond ik oa dit draadje, waaruit blijkt dat deze bouten een bekend probleem te zijn om heelhuids te verwijderen... iets met alu en staal wat oxideert enzo.

https://www.a2oc.net/community/index.ph ... 069/page-2
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Gebruikersavatar
toutdroit
Audi A2 clublid
Berichten: 462
Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
Locatie: Utrecht
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 nov 2021, 23:01 0 x

Heb je het ook met een slagmoersleutel geprobeerd?
WD40 blijven gebruiken, een keer gaat het los :cool:
Een bout die breekt is grote kopzorg --> slecht humeur :mrgreen:
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006; Korando 4x4 2005
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

07 nov 2021, 09:19 0 x

Als er ooit een andere bout in is gekomen uit de ijzerhandel?

Zelf liever een gebruikte oude dan nieuwe uit de winkel!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie