Lekkage bijrijderskant
- Gowiie80
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 sep 2021, 20:00
- Locatie: Tytsjerksteradiel
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Goedendag
Helaas ontdek ik net dat het nat is onder de vloer bij de bijrijderskant.
Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen ( van buiten, ja, I know )
Het eerste waar ik zelf aan denk, is dat de afvoer verstopt is.
Hoe kom ik daar het beste bij etc..?
Tips zijn welkom
Helaas ontdek ik net dat het nat is onder de vloer bij de bijrijderskant.
Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen ( van buiten, ja, I know )
Het eerste waar ik zelf aan denk, is dat de afvoer verstopt is.
Hoe kom ik daar het beste bij etc..?
Tips zijn welkom
Audi 80 B3 1.6 1990 Young Edition
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ai! Dit komt vermoedelijk via het kachelhuis naar binnen. Verstopte afvoer onder de motorkap kan hiervan de oorzaak zijn. Het water hoopt zich dan onder het luchtrooster op en zal bij rijden of grote regenbui via de aanvoer naar binnen komen.
Onder het dashboardkastje zit links het interieurfilter, trek die ook maar eens los. Motorkap losnemen, omdraaien en de rubberen afvoerdoppen L/R verwijderen en goed schoonmaken. Zijn ze poreus of slecht, dan hebben we nog een nieuw setje liggen.
Benieuwd naar de bevindingen!
Onder het dashboardkastje zit links het interieurfilter, trek die ook maar eens los. Motorkap losnemen, omdraaien en de rubberen afvoerdoppen L/R verwijderen en goed schoonmaken. Zijn ze poreus of slecht, dan hebben we nog een nieuw setje liggen.
Benieuwd naar de bevindingen!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Gowiie80
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 sep 2021, 20:00
- Locatie: Tytsjerksteradiel
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dankjewel voor je reactie!
Ik heb de twee rubbertjes los gehaald, en idd, veel modder.
Ik zal zo nog het interieur filter los halen.
Net nog even een kacheltje erin gehad en het meeste is opgedroogd, dus al ik hiermee het probleem heb opgelost, ben ik nog gelukkiger dan ik al was 🥰
Ik heb de twee rubbertjes los gehaald, en idd, veel modder.
Ik zal zo nog het interieur filter los halen.
Net nog even een kacheltje erin gehad en het meeste is opgedroogd, dus al ik hiermee het probleem heb opgelost, ben ik nog gelukkiger dan ik al was 🥰
HansJan schreef: ↑03 nov 2021, 11:23Ai! Dit komt vermoedelijk via het kachelhuis naar binnen. Verstopte afvoer onder de motorkap kan hiervan de oorzaak zijn. Het water hoopt zich dan onder het luchtrooster op en zal bij rijden of grote regenbui via de aanvoer naar binnen komen.
Onder het dashboardkastje zit links het interieurfilter, trek die ook maar eens los. Motorkap losnemen, omdraaien en de rubberen afvoerdoppen L/R verwijderen en goed schoonmaken. Zijn ze poreus of slecht, dan hebben we nog een nieuw setje liggen.
Benieuwd naar de bevindingen!
- Bijlagen
-
- 20211103_120614.jpg (6.05 MiB) 1570 keer bekeken
Audi 80 B3 1.6 1990 Young Edition
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Laatst gewijzigd door Peter_Audi_A2 op 03 nov 2021, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gowiie80
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 sep 2021, 20:00
- Locatie: Tytsjerksteradiel
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Maakt het ook nog uit hoe de slurfjes gemonteerd zitten?
Peter_Audi_A2 schreef: ↑03 nov 2021, 13:52De beroemde/beruchte "slurfjes" ....
viewtopic.php?f=41&t=8367
Audi 80 B3 1.6 1990 Young Edition
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voor wat het waard is, hierbij een afbeelding van de motorkap van mijn A2:
Het belangrijkste is dat het rubber van de slurfjers nog soepel is en goed afdicht. Als de slurfjes open blijven staan, kunnen er olie- benzine- en/of andere dampen vanuit de motorruimte in het interieur terecht komen.
Moderator edit: plaatje was niet zichtbaar met desktop browser. Gedownload, toegevoegd aan afbeeldingen bibliotheek en aan topic gekoppeld.
Het belangrijkste is dat het rubber van de slurfjers nog soepel is en goed afdicht. Als de slurfjes open blijven staan, kunnen er olie- benzine- en/of andere dampen vanuit de motorruimte in het interieur terecht komen.
Moderator edit: plaatje was niet zichtbaar met desktop browser. Gedownload, toegevoegd aan afbeeldingen bibliotheek en aan topic gekoppeld.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6174
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zo zitten ze inderdaad goed!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Gowiie80
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 sep 2021, 20:00
- Locatie: Tytsjerksteradiel
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dank!
Slurfjes zijn nog in goede staat gelukkig.
Slurfjes zijn nog in goede staat gelukkig.
Peter_Audi_A2 schreef: ↑03 nov 2021, 14:11Voor wat het waard is, hierbij een afbeelding van de motorkap van mijn A2:
Het belangrijkste is dat het rubber van de slurfjers nog soepel is en goed afdicht. Als de slurfjes open blijven staan, kunnen er olie- benzine- en/of andere dampen vanuit de motorruimte in het interieur terecht komen.
Audi 80 B3 1.6 1990 Young Edition
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
Audi A4 B5 1.8 20v 1998
Audi A2 1.4 2000
- Lar
- Audi A2 clublid
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Lieden, dat was even schrikken. Beetje regen en meteen een beetje water bij de bijrijder passagierskant. Het leek de NS wel. Gelukkig biedt het forum uitkomst. Ondanks dat ik de slurfjes begin dit jaar een fijne beurt had gegeven zaten de jongens helemaal vol met aarde en prut. En wat een hoop water komt er uit z'n kap dan! Enfin klein drama in de kiem gesmoord. Happy days