Bekrachtiging remmen werken niet goed

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIVEK30
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2021, 19:37
Locatie: Arnhem
Motortype: Weet ik niet

29 dec 2021, 19:41 2 x

Hallo,
Mijn A2 heeft sinds kort problemen met de remmen.
Het is een 1.4 diesel.
Als ik het rempedaal indruk dan kan lijkt het alsof de bekrachtiging niet werkt.
Als ik lichtjes het pedaal indruk heb ik geen remmen als ik hard indruk heb ik plots volledig alles in 1 keer.

Ook "pompend" remmen lukt niet.

Op internet las ik dat dit aan de vacuümpomp zou kunnen liggen op de motor?
Ik heb wel iets van vacuüm op de pomp als ik voel/ luister aan de vacuumslang maar ik denk niet genoeg?

Waar kan ik precies meten met een vacuummeter en welke waarde zou ik moeten meten indien de pomp perfect werkt?

Zijn er andere zaken die dit probleem zouden kunnen veroorzaken?

Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 dec 2021, 20:25 1 x

Heb je er weer zo een, Audi Jan….. :sleepy:
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 dec 2021, 20:53 4 x

Edwinvv schreef:
29 dec 2021, 20:25
Heb je er weer zo een, Audi Jan….. :sleepy:
Met alle respect! Idd, hij is zijn voorstel ronde vergeten! Die zal dus nog volgen toch @NIVEK30 ? Het is gebruikelijk dat je je eerst even voorstelt alvorens een hulpvraag te stellen. Plaatjes zijn we hier ook gek op trouwens.

Laat ik dan de eerste zijn die je welkom heet op dit prachtige forum! :innocent:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

30 dec 2021, 00:49 4 x

ik wil iedereen helpen, indien mogelijk maar niet op deze manier, stel voor aan het bestuur: Aanmelding als lid en eerst na 24 uur eerste post mogelijk, ben er wel een beetje klaar mee dat geen betalende leden hier zoveel inspraak hebben.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 08:00 4 x

Heren,
  • Zullen we het modereren overlaten aan de beheerders van dit forum?
  • En als dat naar jouw idee niet snel genoeg gebeurd dat met een PB naar ons probeert te bereiken?
  • Nieuwe leden niet direct het gevoel geven dat ze niet welkom zijn als ze zich niet aan de regels houden?
  • De forumregels ook voor bestaande leden gelden?
  • Sarcastische opmerkingen achterwege kunnen worden gelaten?
We hebben als doel een platform te bieden aan alle A2 rijders. Zij die lid worden van de club hebben inspraak, de rest leest en geniet mee en mag na zich keurig te hebben voorgesteld hulp inroepen. Daar zijn we voor.

Richt ik me nu tot @NIVEK30:
Ik vermoed dat je zult begrijpen dat we graag hulp bieden. Die motivatie is er alleen als leden zich, zoals in de aanmeldingsmail verzocht, hier netjes voorstellen. Dat is het enige dat we van je vragen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie