Comfort module vervangen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Exdivie
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 okt 2019, 18:02
Locatie: Aalten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 19:54 0 x

Dag forumleden ik heb nog een vraag mbt het vervangen van de comfort module.
De “oude” en door het Duitse forum lid Lau gerepareerde comfort module werkte niet helemaal naar behoren (dacht ik). Zo gingen deuren af en toe niet allemaal open, reageerde niet op de vergrendelknop in het portier en kon de afstandsbediening niet meer geactiveerd worden.

Nu heb ik via Kleinanzeigen een “N” versie op de kop kunnen tikken. Deze heb ik geprobeerd maar dan gebeuren er hele rare dingen zoals, gevaren lichten gaan snel knipperen, vergrendelknop in de deur geeft wel reactie op ontgrendelen maar niet op vergrendelen, en achterklep motor stopt halverwege waardoor klep niet open gaat.

Moet deze module toch op de auto worden aangepast? Of doe ik zelf iets fout?
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 20:18 1 x

N-versie is sowieso goed, net als de AF en AC, maar de comfort module hoort niet zo gek te doen.
Enige wat ik kan bedenken is dat-ie gecodeerd moet worden, wat op zich heel eenvoudig is, maar waar je wel VCDS voor nodig hebt.
Wellicht dat-ie in een auto heeft gezeten met OSS en alarm en dan is de codering anders dan wanneer een A2 die opties niet heeft.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

30 dec 2021, 20:26 0 x

Exdivie schreef:
30 dec 2021, 19:54
Dag forumleden ik heb nog een vraag mbt het vervangen van de comfort module.
De “oude” en door het Duitse forum lid Lau gerepareerde comfort module werkte niet helemaal naar behoren (dacht ik). Zo gingen deuren af en toe niet allemaal open, reageerde niet op de vergrendelknop in het portier en kon de afstandsbediening niet meer geactiveerd worden.

Nu heb ik via Kleinanzeigen een “N” versie op de kop kunnen tikken. Deze heb ik geprobeerd maar dan gebeuren er hele rare dingen zoals, gevaren lichten gaan snel knipperen, vergrendelknop in de deur geeft wel reactie op ontgrendelen maar niet op vergrendelen, en achterklep motor stopt halverwege waardoor klep niet open gaat.

Moet deze module toch op de auto worden aangepast? Of doe ik zelf iets fout?
Die symptomen hebben niks met inkeren te maken. Ik denk dat die “ nieuwe N-versie” ook kapot is.
Als je het zeker wilt weten, ziek dan iemand met VCDS of ga naar de dealer. Dan weet je iig meer en in het bijzonder over de staat van de comfortmodule. Ik hoop niet dat je teveel hebt betaald😬
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Exdivie
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 okt 2019, 18:02
Locatie: Aalten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 20:29 1 x

TJT schreef:
30 dec 2021, 20:18
N-versie is sowieso goed, net als de AF en AC, maar de comfort module hoort niet zo gek te doen.
Enige wat ik kan bedenken is dat-ie gecodeerd moet worden, wat op zich heel eenvoudig is, maar waar je wel VCDS voor nodig hebt.
Wellicht dat-ie in een auto heeft gezeten met OSS en alarm en dan is de codering anders dan wanneer een A2 die opties niet heeft.
Hoi TJT, bedankt voor je reactie. Het lijkt er inderdaad op dat comfort module miet worden aangepast op de auto. Toch maar weer naar Morris 💩😇😎
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 20:40 1 x

Toch vrees ik dat @DED@2 het ook wel eens bij het juiste eind zou kunnen hebben en deze comfort module ook kapot is...
Ik heb VCDS, twee A2’s tot mijn beschikking met allebei een goed functionerende comfort module, woon in de buurt van Morris, dus als je wil ben je welkom om even het een en ander uit te kunnen testen/uit te lezen en indien nodig te coderen.
Laat maar weten. :)
Gebruikersavatar
Exdivie
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 okt 2019, 18:02
Locatie: Aalten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 20:45 0 x

Hallo DED,

Ik heb er denk ik niet teveel voor betaald maar wel als deze toch defect blijkt. 😩
Gebruikersavatar
Exdivie
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 okt 2019, 18:02
Locatie: Aalten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 20:49 0 x

TJT schreef:
30 dec 2021, 20:40
Toch vrees ik dat @DED@2 het ook wel eens bij het juiste eind zou kunnen hebben en deze comfort module ook kapot is...
Ik heb VCDS, twee A2’s tot mijn beschikking met allebei een goed functionerende comfort module, woon in de buurt van Morris, dus als je wil ben je welkom om even het een en ander uit te kunnen testen/uit te lezen en indien nodig te coderen.
Laat maar weten. :)
[/quo@DED@2

Dank voor je aanbod maar moet dan ff wat plannen want dat is nog niet erg in de buurt. Ik hou je aanbod graag tegoed. 👍
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2021, 20:51 1 x

:thumbmin:
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

30 dec 2021, 21:45 2 x

De comfortmodule; één van de weinige onderdelen die ik voor mijn A2 als reserve onderdeel achter de hand heb, goedwerkende modules zijn schaars aan het worden. Reparatie kan natuurlijk ook, maar is ook niet goedkoop.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

31 dec 2021, 12:57 1 x

Beste en snelste manier van testen is even wisselen van goed werkende in jou buurt A2...

Als die gaat storen heb je een Kliko versie helaas.

Ik heb er al diverse weggepleurd en sommige verkopen alles helaas....
Moet er ook een paar voor mezelf behouden dus verkoop deze 2 niet!

Ga straks wel zoeken voor de 5 defecte in voorraad hoe je deze kunt herstellen....
Moet nog zoeken en tijd hebben hiervoor.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie