Oliedruk lampje

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yentana
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2021, 11:29
Locatie: Groningen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

05 jan 2022, 18:57 0 x

Gister is mijn rechter voorlicht stuk gegaan. Lampje met veel gepriegel kunnen vervangen. Daarna de auto gestart de verlichting deed. De auto 5 cm achteruit gereden en daarna begon het rode oliekannetje te knipperen en piepen toen ik hem in zijn P/Stop zette.

Ik kan zo het oliepeil nog even bekijken, ik vermoed dat dat nog in orde is (60km geleden zat hij net onder max). Er ligt geen olie onder de auto.

Hoe kan ik de oliedruk controleren?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 jan 2022, 08:49 0 x

Rood of Oranje?

Oranje is laag olie pijl en dan is soms de Sensor stuk, kun je bij voldoende op pijlstok mee naar garage rijden.

Rode lampje is motor uit ergens geen olie druk.
Vanuit Groningen is Jos-br in Dieverbrug erg ver... of zit je bij een vaste garage die kan slepen.

Of heb je iets geraakt bij lamp vervangen waardoor een stekker los of draadje geraakt is?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Yentana
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2021, 11:29
Locatie: Groningen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

06 jan 2022, 10:20 1 x

Gister was hij rood, normaal is hij oranje (max 140 km zonder oranje lampje).

Ik weet niet of ik wat los gemaakt heb tijdens het vervangen van het lampje het was een hoop gepriegel, vanmorgen 5 km en daarna 22 km gereden zonder rood of oranje lampje.

En 2 audi a2's gezien binnen 10 minuten
Gebruikersavatar
Yentana
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2021, 11:29
Locatie: Groningen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

19 feb 2022, 14:19 3 x

200km gereden daarna olie + oliefilter is vervangen ongeveer 400km gereden. Het olie druk lampje is de afgelopen 600km niet meer aangeweest. Wat mij betreft is het probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 nov 2022, 18:31 1 x

Biep Biep Biep rood oliekannetje! Schrikken.
Snel gecheckt maar er zat meer dan genoeg olie in. Lampje weer uit en 20km verderop weer aan. Etc. De oliedruksensor zit er 2 ton in en dan zegt t ingebouwde chipje in de sensor natuurlijk... Pensioen! Een garage waar wij langs reden zei dat we de olie moesten vervangen. Dat klonk wat simpel maar ze hadden toch geen tijd. Enfin nieuwe oliedruksensor gekocht voor €8 bij d'Uston en Allard en t gaat reeds 220km goed. Eindelijk eens een simpel klusje want de sensor zit voor op t blok. Of.....
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

23 nov 2022, 21:20 0 x

Lar schreef:
23 nov 2022, 18:31
Biep Biep Biep rood oliekannetje! Schrikken.
Snel gecheckt maar er zat meer dan genoeg olie in. Lampje weer uit en 20km verderop weer aan. Etc. De oliedruksensor zit er 2 ton in en dan zegt t ingebouwde chipje in de sensor natuurlijk... Pensioen! Een garage waar wij langs reden zei dat we de olie moesten vervangen. Dat klonk wat simpel maar ze hadden toch geen tijd. Enfin nieuwe oliedruksensor gekocht voor €8 bij d'Uston en Allard en t gaat reeds 220km goed. Eindelijk eens een simpel klusje want de sensor zit voor op t blok. Of.....
olie druk sensor met chipje sinds wanneer.
Gebruikersavatar
Lar
Audi A2 clublid
Berichten: 326
Lid geworden op: 05 dec 2018, 18:45
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 nov 2022, 22:57 1 x

Geplande veroudering conform het Phoebus kartel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 nov 2022, 11:37 0 x

Zelf een sensor aan de andere kant... olie niveau en nieuwe hielp niets.... nu 120 cm draden vervangen!
Bij meten zoveel inwendige breuk gevonden.... metaal detector gaf vreemde pieken en dalen.

Elke sensor of de kabels er naartoe lopen na 20 jaren of ouder dit risico helaas.
En de nieuwe olie? Mooi voor eind December olie bollen in te bakken...

Oude of nieuwe olie geeft zowel Niveau of druk alleen bij dikke bagger foute waarde.
Ik zou een adres die dergelijk advies gaf komende jaren zeker overslaan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie