Ik kan uiteraard ook gewoon naar de dure Audi dealer gaan, of naar de goedkopere merkloze garage, maar wellicht is iemand met verstand van de Audi A2 wel beter op zijn plaats?
Probeer het kort even te schetsen:
Heel af en toe gaat er een alarm af, beginnen er lampjes te branden en geeft ie aan om direct te stoppen. Maar als dat gebeurt is, en we de motor terug starten na een minuut of langer te wachten rijdt ie weer als een zonnetje... .
Geen idee waar te zoeken, waarschijnlijk zal ie uitgelezen moeten worden neem ik aan?
Bijkomend: de koppeling 'pakt" naar mijn gevoel wat hoog. En gezien ik absoluut geen sleutelaar ben aan auto's.... .
Ik zie eventueel graag een privébericht tegemoet.
A2 sleutelaar gezocht Zeeuws-Vlaanderen
- Luc & Chris
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
- Locatie: Hulst
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen....
ICD drager sinds 20 juni 2016.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
- Luc & Chris
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
- Locatie: Hulst
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
@eekhoorntje bedankt! Maar het zijn niet alle lampjes die aangaan.
Ik probeer er nog een foto van te maken.
Maar is er verder niemand hier in deze uithoek van Nederland? Want Zeeuws-Vlaanderen is gewoon een stukje Nederland waarvan veel landgenoten denken dat het in België ligt
Ik probeer er nog een foto van te maken.
Maar is er verder niemand hier in deze uithoek van Nederland? Want Zeeuws-Vlaanderen is gewoon een stukje Nederland waarvan veel landgenoten denken dat het in België ligt
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen....
ICD drager sinds 20 juni 2016.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
- Locatie: Zutphen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het hoge pakken van de koppeling herken ik, ik heb onlangs een nieuwe koppeling geplaatst en nu is het weg en rijdt de A2 stukken beter.
Uitlezen kan ik wel maar ik zit in het oosten des lands, niet in de buurt
Uitlezen kan ik wel maar ik zit in het oosten des lands, niet in de buurt
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Even Uitlezen?
Als je alle lampjes had + daarna normaal kon starten is er een kans dat ze niets vinden.
Een soort auto reset!
Of ze vinden een lijst met storingen die gemeld zijn en willen gelijk alles vervangen
waar niets aan mankeerde!
Zelfde met VW Crafter meegemaakt, Storingen uitlezen, 3 pagina's geprint en ruim €6000,- offerte voor alles vervangen!
De eigenaar belde mijn, ik vroeg, reed U in de regen... Nee, mist.
Na loshalen stekker, contact reingiger en droogmaken was de ECU weer droog en extra laagje Tectyl voor droog houden!
Op schoon & droog maken na geen kosten!
Ja, een dealer heeft mooie Computer en doet wat die zegt.
Dus uitlezen en alles laten doen?
Toch liever naar de A2 dokter in Waalwik die dit ook weet.
Als je afspraak maakte en dagje vrij neemt kan die veel nazoeken en herstellen.
Denk zelf te beginnen met alle massa punten die veel ellende kunnen veroorzaken.
Maar zonder deze A2 gezien te hebben weet ik de oorzaak ook niet voor 100% zeker!
Als je alle lampjes had + daarna normaal kon starten is er een kans dat ze niets vinden.
Een soort auto reset!
Of ze vinden een lijst met storingen die gemeld zijn en willen gelijk alles vervangen
waar niets aan mankeerde!
Zelfde met VW Crafter meegemaakt, Storingen uitlezen, 3 pagina's geprint en ruim €6000,- offerte voor alles vervangen!
De eigenaar belde mijn, ik vroeg, reed U in de regen... Nee, mist.
Na loshalen stekker, contact reingiger en droogmaken was de ECU weer droog en extra laagje Tectyl voor droog houden!
Op schoon & droog maken na geen kosten!
Ja, een dealer heeft mooie Computer en doet wat die zegt.
Dus uitlezen en alles laten doen?
Toch liever naar de A2 dokter in Waalwik die dit ook weet.
Als je afspraak maakte en dagje vrij neemt kan die veel nazoeken en herstellen.
Denk zelf te beginnen met alle massa punten die veel ellende kunnen veroorzaken.
Maar zonder deze A2 gezien te hebben weet ik de oorzaak ook niet voor 100% zeker!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- AudiFanSedert1971
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Waarom zou je gewoon circa max 50 euro niet even laten uitlezen bij reguliere garage met bosch ,vcds of zo ? En dan even de lijst posten ? Dus uit lezen wissen foutcodes, rijden en weer uitlezen er weer lampje oplicht en de piep motormanagement
Veel kun je zelf doen..zat op forum over geschreven.... Goed opgeladen accu en .reinigen massapunten etc. reinigen kan ook veel schelen..
Die foutcodes die overblijven daarmee aan de slag. Ik zie het gewoon als onderhoud van wagen .
. ja fietsen is ook niet gratis..? Heb je toch ook uitgaven voor ? Voeding en warme kleding, nieuwe banden etc..
Zet anders advertentie marktplaats ..kost je niks...
Veel kun je zelf doen..zat op forum over geschreven.... Goed opgeladen accu en .reinigen massapunten etc. reinigen kan ook veel schelen..
Die foutcodes die overblijven daarmee aan de slag. Ik zie het gewoon als onderhoud van wagen .
. ja fietsen is ook niet gratis..? Heb je toch ook uitgaven voor ? Voeding en warme kleding, nieuwe banden etc..
Zet anders advertentie marktplaats ..kost je niks...
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02, 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl