Accu vervangen, vergrendelen met sleutel werkt niet meer

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Florian
Audi A2 clublid
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 mar 2018, 18:36
Locatie: Nijmegen
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 jan 2022, 11:56 1 x

Aangezien mijn A2 gisteren niet meer startte en de Wegenwacht na een meting aangaf dat de accu vervangen moet worden, ben ik vanmorgen bij een garage geweest om de accu te laten vervangen. Het was snel gepiept.

Thuisgekomen heb ik de klok opnieuw ingesteld en de auto eens goed gestofzuigd. Toen ik hem met de afstandsbediening op slot wilde doen gebeurde er niets. Geen klik, geen brandende knipperlichten. Niets. Op slot draaien met de sleutel lukte wel. Ik heb de reservesleutel gepakt, zelfde verhaal.

Ik heb zojuist de garage een e-mail gestuurd en dit gemeld. Omdat ik wil weten wat dit kan zijn, zet ik bij deze de vraag op het forum. Graag verneem ik jullie reacties. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 jan 2022, 12:16 1 x

De afstandsbediening van de sleutel zou automatisch moeten synchroniseren wanneer deze in het contactslot zit en het contact aanstaat.
Beste is om sleutel in contact te steken, contact aan en na paar seconden wachten terwijl sleutel in contact zit de knoppen van de afstandsbediening indrukken.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
Bij mijn gele CS van 2005 werkt het wel altijd op die manier.
Gebruikersavatar
Florian
Audi A2 clublid
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 mar 2018, 18:36
Locatie: Nijmegen
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 jan 2022, 14:01 3 x

Hoi TJT,

Goed advies, want het werkte!!!
Een pak van mijn hart…
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

14 jan 2022, 20:24 0 x

Niet werkende sleutel is normale beveiliging... na paar keer starten doen deze het weer, dus 10x korte ritjes en ik maar sleutel draaien terwijl deze al weer werkte....

Bij de dealer laten inleren kan ook maar die tarieven... voor eigenlijk niets?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie