Hallo A2 rijders/sleutelaars,
laatst was heb ik mijn A2 1.4i verwend met een set Bilstein B6 schokbrekersonder. Voordat de motorkap er weer op ging heb ik nog een stofdoek door mijn motorruimte gehaald en wat denk je; er brak een slangpilaar af van het thermostaathuis. Daar het een ontluchting betrof heb ik het afgebroken stuk recht afgesneden, het gaatje opgeboord, draad erin getapt en er een boutje met verzonken kop ingedraaid. Koeivloeistof bijgevuld , nog een halfuurtje gewacht en toen de motor stationair warmgedraaid. Gelukkig geen spoor van lekkage te zien dus voorlopig kon ik weer rijden.
Thuisgekomen op zoek gegaan naar een thermostaathuis en inmiddels heb ik ook die in huis. Om goed beslagen aan de klus te beginnen wil ik eerst eens weten of er nog andere delen vervangen dienen te worden bijvoorbeeld een O-ring.
Wie heeft dat al eens gedaan? Welke maat O-ring(en) moeten er nog vervangen worden en welke maten? Zijn er nog speciale dingen waar op gelet moeten worden?
Tips zijn welkom.
Groeten Joop.
Thermostaathuis wisselen.
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja ik heb het moeten doen, ook omdat datzelfde pieletje was afgebroken. Wat een FLUTWERK!
Je hebt idd een ring nodig, voor de verbinding aan de achterzijde, waar je m verbindt aan de pijp die naar de waterpomp loopt. Het lukte me niet om die goed te verbinden. Uiteindelijk de injectorrail eraf gehaald en met een nieuwe pijp eea wel kunnen aansluiten. Ik weet niet meer precies waarom ik m niet op die pijp kreeg en waarom ik een nieuwe pijp heb besteld, maar t is allemaal aardig broos plastic.
Succes
Je hebt idd een ring nodig, voor de verbinding aan de achterzijde, waar je m verbindt aan de pijp die naar de waterpomp loopt. Het lukte me niet om die goed te verbinden. Uiteindelijk de injectorrail eraf gehaald en met een nieuwe pijp eea wel kunnen aansluiten. Ik weet niet meer precies waarom ik m niet op die pijp kreeg en waarom ik een nieuwe pijp heb besteld, maar t is allemaal aardig broos plastic.
Succes

-
- Audi A2 clublid
Goede vragen, staat ook bij mij op de rol.
Thermostaathuis en pijp heb ik al liggen, nu nog beter weer afwachten en moed verzamelen.
De pijp benader je het best vanaf de onderkant?
Moet de EGR pijp er vanaf om genoeg ruimte te maken?

Thermostaathuis en pijp heb ik al liggen, nu nog beter weer afwachten en moed verzamelen.
De pijp benader je het best vanaf de onderkant?
Moet de EGR pijp er vanaf om genoeg ruimte te maken?
-
- Audi A2 clublid
Ik heb t dus vd bovenkant gedaan en de injectorrail en nog wat zaken weggehaald om erbij te komen. Vanaf de onderkant kan niet vlgs mij.
Bij mij zaten alle benodigde pakkingen en ringen bij t huis en de pijp.
Bij mij zaten alle benodigde pakkingen en ringen bij t huis en de pijp.