29 apr 2018, 16:35
0 x
Vanwege aanschaf andere auto bied ik mijn prachtige, goed onderhouden Audi A2 TDI 1.4 Colour Storm te koop aan in de zeldzame kleur Imola geel. Bouwjaar dec 2003. Kenteken GJ-425-T. Deze modern ogende en super zuinige A2 diesel (1 op 23) heeft voor een TDI slechts 158.000 km gelopen en de motor loopt als een zonnetje. Ik heb deze auto 4 jaar geleden zelf vanuit België geïmporteerd. Voor ondernemers geldt dat de Youngtimer regeling, dus zeer lage bijtelling, van toepassing is. De A2 is helemaal van aluminium, dus roesten is er niet bij.
Deze opvallende A2 altijd goed is onderhouden bij mijn garage (rekeningen voor meer dan €2.000 zijn voorhanden zie foto’s). Distributieriem is bij bij 131.000 km vervangen. De APK vervalt pas op 25 oktober 2018.
De A2 staat op zwarte originele Audi lichtmetalen velgen met 4 Vredestein T-Track2 banden. Die heb ik vorige zomer erop geplaatst, dus die banden zijn nog super! Het interieur is na al die jaren nog steeds strak en fris (geen hond of geurtjes) voor een wagen van deze leeftijd. Originele Audi Concert cd/radio.
Nadelen die ik reeds in de prijs heb verdisconteerd (en daarom a.u.b. geen mails met de vraag wat de minimale verkoopprijs is) zijn:
- technisch: temperatuurvoeler van de airco is ontregeld (reparatie kost €150). Het panoramadak is fixed en geeft nog meer ruimtelijheid in dit kleine ruimtewonder. Startmotor piept even bij het starten, maar werkt verder perfect.
- optisch: diverse krasjes onderkant achter bumper en een grotere kras op rechter zijdeur (zie foto’s). De spuitkosten bedragen ongeveer €350.
Als u voor de prijs van een saaie standaard TDI een sportief ogende Colour Storm in de zeldzame Imola gele kleur wilt rijden en enkele mineure optische onvolkomenheden accepteert, dan heeft u aan de deze A2 een pracht wagen voor nog jaren rijplezier. Deze A2 ligt als een cart op de weg en trekt heerlijk pittig op. Toch kunt zeer zuinig en goedkoop rijden in deze Audi A2 TDI. Dit zijn mijn ervaringsgegevens:
10.000 km p/jr inclusief diesel, wegenbelasting en verzekering: €147 per maand all-in!
20.000 km p/jr inclusief diesel, wegenbelasting en verzekering; €190 per maand all-in!
Kom proefrijden in Elkenrade Zuid Limburg. Graag wel vooraf telefonische afspraak maken op 06 54 72 5001.
GEBRUIKER
Naamm hermans
PlaatsElkenrade (Limburg)
Actief sinds10 jaar geleden