Parijs

A2 gezien, was jij het ?
Plaats reactie
Kogelman

17 jul 2013, 01:11 0 x

We zijn net terug van 6 dagen Parijs (we zijn met de Thalys gegaan, niet met de A2). Ik heb me verbaast over de rijstijl van de Parijzenaren: links-rechts inhalen en veel getoeter en met name de parkeertactieken. Bumper aan bumper parkeren en om weg te rijden dmv vooruit botsen en achteruit rijdend de achterligger een stukje naar achteren duwen weer uit het parkeergat zien te komen.
Vandaar de vele Smart-karretjes die je daar ziet en die in elk gaatje gedrukt worden.
Hilarisch om te zien, weinig auto's die er nog fris uitzagen. Geen enkele A2 gespot, tot...... de laatste dag: een donkergrijze Franse A2 1.6 FSI in Monmatre die er nog ongeschonden uitzag. Daarnaast ook een witte R8 gezien van een eigenaar met een groot hart. Hij parkeerde zijn R8 in het donker dwars tegen een middenberm aan van een drukke winkelstraat terwijl het verkeer er links en rechts langs raasde zonder de neus of kont te schampen, het kan daar blijkbaar allemaal en het gaat vaak goed. Waarom doen we in ons land toch vaak zo moeilijk?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2013, 10:08 0 x

Ik mag er graag komen, maar inderdaad liever niet met de auto. Je ziet wel veel Audi's in Frankrijk, maar de A2 is echt heel zeldzaam daar.
ArjenE
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2013, 11:11 0 x

Ik ben er gelijk het eerste weekend geweest nadat ik de A2 in bezit had, manier van rijden op de ring moet je even aan wennen, maar als je zelf ook gewoon lekker kris, kras, links en rechts met ze mee rijdt, dan gaat het wel lekker :)

En qua parkeren gewoon in parkeergarages gaan staan zodat je niet hoeft te file parkeren, of andere via jou A2 hoeven uit-te-file-parkeren :lol:
Gewoon aan de rand van de stad bij een trein-station parkeren en met de trein naar centrum, daar doe je toch alles met de Metro.
Rinus

18 jul 2013, 09:30 0 x

[quote="ArjenE"]Gewoon aan de rand van de stad bij een trein-station parkeren en met de trein naar centrum, daar doe je toch alles met de Metro.[/quote]

Klopt. Ik koop altijd op het vliegveld Ch. de Gaulle een Paris Visitee pas. Dan kan ik onbeperkt gebruik maken van het OV (ook de trein) in 6 zones. De prijs van die kaart haal ik er haast al uit met de heen en terugreis met de trein van het vliegveld naar centrum Parijs. En Parijs ontdek je het beste met de Metro en "a pied". Je komt zowat in alle uithoeken van de stad met de Metro of de trein (als je bijvoorbeeld naar Versailles wil), en vandaar uit kun je de omgeving perfect per voet verkennen. Ik heb ondertussen zowat geheel Parijs in alle windrichtingen bekeken.
ArjenE
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 aug 2013, 16:03 0 x

Gisteren Parijs op een hele andere manier beleefd, op de terugweg van de vakantie ging de A2 raar doen op de A86 bij Parijs.
Stotteren, inhouden en het motor management lampje ging knipperen.

Met moeite langs de erg drukke weg kunnen krijgen, daar weggesleept naar een garage die nog open was op vrijdag-avond.
Na uitlezen kwam er uit dat de bobine icm met de bougies een storing gaf, beide bobines en maar alle bougies vervangen en de storing was weer verholpen. De resterende 500 kilometer naar nederland gingen dan ook weer zonder problemen.

Kostenplaatje was wat minder, +/- 275 euro voor het wegslepen vanaf de snelweg, en nog heel wat kilometers rijden tot de garage. En 372,77 voor de reparatie :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
chipsoer
Audi A2 clublid

10 aug 2013, 16:52 0 x

Wat een pech !!! zoiets als de penbobines kun je niet voorzien, overigens wel een kwaaltje van de A2 BBY, ik zou de overige 2 penbobines ook vervangen, grote kans dat deze binnenkort ook de geest geven.
Audi_gekkie

12 aug 2013, 14:21 0 x

Ai ai, domme pech!
Dit soort verrassingen wil je niet hebben op die drukke tolwegen.
Mooi dat een Franse monteur dit kon oplossen, want in de hemel zijn de Fransen de kok en in de hel de monteur. :lol:
Plaats reactie