Zilvergrijze CS op de sloop!

A2 gezien, was jij het ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 jul 2019, 18:23 1 x

Met de zoektocht naar onderdelen, kwam ik op een bekende sloopauto site, waar zowaar een (volgens mij) super zeldzame grijze CS staat! Diesel 90pk en 2005 met wat leuke extra's, dus ik denk: die moet van de sloop gered worden!
Sloperij gebeld: 'nee mijnheer, deze auto's moéten we slopen, mogen absoluut de weg niet meer op' Blijkt iets RDW'errigs te zijn...

Zó frustrerend!

Weet iemand misschien een loop-hole om deze auto toch eventueel weer op kenteken te krijgen, of is alle hoop verloren?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 jul 2019, 19:22 1 x

Komt de auto uit Arnhem?

https://www.autoblog.nl/nieuws/gemeente ... els-117088

Kan me voorstellen dat men de premie alleen geeft als de auto wordt gesloopt ...
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 jul 2019, 22:47 0 x

Nee, het is een Duitse ingevoerde auto. Staat vlakbij (eek)Hoorn op een sloperij.

Had wel met premies te doen dacht ik, maar dan in/vanuit Duitsland dus.
Toch eeuwig zonde! Hoeveel zijn er daarvan gemaakt? Tiental?
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 jul 2019, 07:01 0 x

https://automotive-online.nl/management ... de-diesels

In het artikel wordt nadrukkelijk aangegeven dat als voorwaarde voor de premie de auto wordt gesloopt (lees het kenteken wordt ingenomen).
Sloop gegarandeerd

Om te voorkomen dat men speciaal voor de slooppremieregeling een oude diesel aanschaft, moet de auto zes maanden op naam van de eigenaar hebben gestaan. De ingeruilde auto wordt vervolgens gesloopt; de dealer waar de oude diesel wordt achtergelaten, neemt de sloop van de auto voor z'n rekening. Mocht een klant voor een private leaseconstructie kiezen, dan zijn de slooppremies bij Pon ook in te zetten als korting op het leasetarief. Deze slooppremieregeling loopt tot en met 28 december 2017. Het complete overzicht van de slooppremies staat op Autoweek.
Valt me wel op dat het demontagebedrijf meerdere A2'tjes heeft staan. Allemaal diesels.
Zouden mooie kandidaten kunnen zijn voor een EV-conversie ...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

22 jul 2019, 09:44 0 x

EV lukt niet meer, chassis moet in shredder!

Er is minder voorraad op de stellingen!
Enkele zijn gevuld met geplukte A2.
Nu voordelig inkopen dankzij subsidie hier en in Duitsland.

De voertuigen worden niet meer gestapeld maar een geplukte in een nog complete leggen als voorraad.
Als je iets wilt hebben, soms moet je dan voor interieur eerst alles eruit halen om iets te pakken.

Naast de A2 is ook de BMW 1 serie, waarvan vele de 1995 diesel hadden hetzelfde lot toebedeeld.
De 1598 cc benzine is meer waard.
Verder eerst bellen want de verkoop gaat hard, veel vraag en de foto was bij binnenkomst gemaakt.

Zelf zoek ik Beige interieur delen en alleen maar 50 tinten grijs gezien! :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie