Hallo medeforumleden.
Ik was zojuist bij mijn vakgarage (APK) en deze had (hoe bestaat het) een nieuwe (ongebruikte) carterpan liggen voor een A2 (had hij ooit besteld maar uiteindelijk nooit gemonteerd).
Deze kan in de verkoop voor € 65,-
Dus indien iemand geïnteresseerd dan laat mij het maar even weten.
Theo
Carterpan A2
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Volgens mij is het een carterpan voor een benzine uitvoering 1.4/1.6, maar weet ik niet zeker, zal het morgen even navragen.
V.w.b. de APK ja dat is een apart verhaal, er waren een 4 tal punten gevonden waarvan één adviespunt (corrosie op de remschijven). Over dit adviespunt verschil ik van mening met de keurmeester aangezien in de APK regelgeving heel duidelijk staat dat het hier moet gaan om het deel van de schijf waar de remblokken op aangrijpen, indien 50% of meer is aangetast is dit een afkeurnorm, indien het dus minder dan 50% van dat oppervlak betreft dan kan het als "adviespunt" aangemerkt worden, maar bij mij betrof het niet het remoppervlak maar de buitenzijde (zeg maar de rand van de schijf) dus is helemaal geen adviespunt!!!
Verder zat er "teveel" speling op de rechter spoorstangkogel (dit klopte) maar links zou de "stuurstangkogel buitenzijde" (waarom nu ineens links stuurstang en rechts spoorstang is mij een raadsel) vanwege teveel speling vervangen moeten worden!
Ben vandaag daarom maar eens verhaal wezen halen en toen bleek dat ze bedoelde links binnenzijde de bevestiging van de spoorstang aan het stuurhuis zit ook in een kogelgewricht in de rubberhoes, deze zit vast aan de spoorstang dus complete spoorstang vervangen.
Over de speling kun je gaan twisten maar kom je toch niet uit en in een herkeuring heb ik geen zin! De omschrijving in deze is "1mm bovenop de reeds aanwezige basisspeling" maar dat is natuurlijk altijd stof voor discussie en ter beoordeling van de keurmeester ter plaatse.
Ik heb vandaag de rechterkogel en de linkerspoorstang besteld (zijn morgenochtend binnen) de dealer had er 3 dagen voor nodig om ze te leveren maar een automaterialenzaak bij ons nog geen 24 uur!!
Dus morgen monteren en dan zijn we weer klaar.
V.w.b. de APK ja dat is een apart verhaal, er waren een 4 tal punten gevonden waarvan één adviespunt (corrosie op de remschijven). Over dit adviespunt verschil ik van mening met de keurmeester aangezien in de APK regelgeving heel duidelijk staat dat het hier moet gaan om het deel van de schijf waar de remblokken op aangrijpen, indien 50% of meer is aangetast is dit een afkeurnorm, indien het dus minder dan 50% van dat oppervlak betreft dan kan het als "adviespunt" aangemerkt worden, maar bij mij betrof het niet het remoppervlak maar de buitenzijde (zeg maar de rand van de schijf) dus is helemaal geen adviespunt!!!
Verder zat er "teveel" speling op de rechter spoorstangkogel (dit klopte) maar links zou de "stuurstangkogel buitenzijde" (waarom nu ineens links stuurstang en rechts spoorstang is mij een raadsel) vanwege teveel speling vervangen moeten worden!
Ben vandaag daarom maar eens verhaal wezen halen en toen bleek dat ze bedoelde links binnenzijde de bevestiging van de spoorstang aan het stuurhuis zit ook in een kogelgewricht in de rubberhoes, deze zit vast aan de spoorstang dus complete spoorstang vervangen.
Over de speling kun je gaan twisten maar kom je toch niet uit en in een herkeuring heb ik geen zin! De omschrijving in deze is "1mm bovenop de reeds aanwezige basisspeling" maar dat is natuurlijk altijd stof voor discussie en ter beoordeling van de keurmeester ter plaatse.
Ik heb vandaag de rechterkogel en de linkerspoorstang besteld (zijn morgenochtend binnen) de dealer had er 3 dagen voor nodig om ze te leveren maar een automaterialenzaak bij ons nog geen 24 uur!!
Dus morgen monteren en dan zijn we weer klaar.
Dat van die roest op de rand van de schijven lijkt mij ook onzin, ook nieuwe schijven hebben
dat vrij snel. Bij mijn APK was het geen issue. Zelf heb ik geen belang bij de carterpan maar
misschien iemand anders? Succes verder met je APK!
Gompie
dat vrij snel. Bij mijn APK was het geen issue. Zelf heb ik geen belang bij de carterpan maar
misschien iemand anders? Succes verder met je APK!
Gompie
Hoi Theo,
Ik heb het vermoeden dat als je het onderhoud zelf doet of de keuring bij garages laat doen waar je het onderhoud niet doet, ze veel minder toleranter zijn met minpuntjes! Wij gaan met onze wagens altijd hier naar de dorpsgarage en hoor nooit iets van minpunten en aanmerkingen terwijl ik denk dat die er toch wel eens zijn. Mijn oudste zoon rijd in een Renault Kangoo diesel en ik merkte laatst dat als je achteruit rijd en flinke stuurbewegingen maakt er een knakkend geluid van onder de wagen uit komt. Ik heb dat aangegeven met de beurt en keuring en er kwam alleen maar uit dat er hier en daar wat speling op zat, maar geen afkeur of vervanging.
Sjors
Ik heb het vermoeden dat als je het onderhoud zelf doet of de keuring bij garages laat doen waar je het onderhoud niet doet, ze veel minder toleranter zijn met minpuntjes! Wij gaan met onze wagens altijd hier naar de dorpsgarage en hoor nooit iets van minpunten en aanmerkingen terwijl ik denk dat die er toch wel eens zijn. Mijn oudste zoon rijd in een Renault Kangoo diesel en ik merkte laatst dat als je achteruit rijd en flinke stuurbewegingen maakt er een knakkend geluid van onder de wagen uit komt. Ik heb dat aangegeven met de beurt en keuring en er kwam alleen maar uit dat er hier en daar wat speling op zat, maar geen afkeur of vervanging.
Sjors
En precies om die reden ga ik met de auto's die niet regulier bij een garage in onderhoud zijn naar een neutraal APK station. Mag ik zelf mee kijken en wordt een evt afkeur direct toegelicht. Herkeuring binnen een week gratis, en alleen op het afkeurpunt.
Ik heb best wel eens iets moeten (laten) fixen maar altijd terecht (al vond ik dat niet altijd even grappig natuurlijk :mrgreen: ).
Marc
Ik heb best wel eens iets moeten (laten) fixen maar altijd terecht (al vond ik dat niet altijd even grappig natuurlijk :mrgreen: ).
Marc
- Gerrit-Jan
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 21:23
vorige week dinsdag onze A2 even laten keuren,
het zou 45 minuten in beslag nemen, ik kon er op wachten....
bij het afmelden van de auto klonken er attenderende piepjes uit de computer die, wat ik al vermoede, een steekproef van het RDW aangaven....
zucht, weer een uur wachten op de 'mijnheer' van het RDW die met de volgende houding het pand binnen kwam.. "waar is de auto die ik wel even zal gaan afkeuren.."
echter ook hier goedgekeurd zonder op of aanmerkingen
groeten,
GJ
het zou 45 minuten in beslag nemen, ik kon er op wachten....
bij het afmelden van de auto klonken er attenderende piepjes uit de computer die, wat ik al vermoede, een steekproef van het RDW aangaven....
zucht, weer een uur wachten op de 'mijnheer' van het RDW die met de volgende houding het pand binnen kwam.. "waar is de auto die ik wel even zal gaan afkeuren.."
echter ook hier goedgekeurd zonder op of aanmerkingen

groeten,
GJ
[quote="MN-NL"]En precies om die reden ga ik met de auto's die niet regulier bij een garage in onderhoud zijn naar een neutraal APK station. Mag ik zelf mee kijken en wordt een evt afkeur direct toegelicht. Herkeuring binnen een week gratis, en alleen op het afkeurpunt.
Ik heb best wel eens iets moeten (laten) fixen maar altijd terecht (al vond ik dat niet altijd even grappig natuurlijk :mrgreen: ).
Marc[/quote]
Hoi,
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze te pieteleuterig zijn. Bepaalde tolerantie moet er zijn en heb ik in de hele tijd dat er gekeurd moest worden 3 x gehad dat ik er uitgenomen werd voor een steekproef! De wagens werden altijd goedgekeurd! Dus in deze garage heb ik wel vertrouwen, meer als bij een dealer!!
Sjors
Ik heb best wel eens iets moeten (laten) fixen maar altijd terecht (al vond ik dat niet altijd even grappig natuurlijk :mrgreen: ).
Marc[/quote]
Hoi,
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze te pieteleuterig zijn. Bepaalde tolerantie moet er zijn en heb ik in de hele tijd dat er gekeurd moest worden 3 x gehad dat ik er uitgenomen werd voor een steekproef! De wagens werden altijd goedgekeurd! Dus in deze garage heb ik wel vertrouwen, meer als bij een dealer!!
Sjors
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo allen,
Ik doe uiteraard al het onderhoud zelf. De garagist is een oude dienstcollega van mij die normaal zelf keurt en ik sta er ook altijd bij. Echter helaas was ik deze dag verhinderd en had de A2 er neergezet. Achteraf bleek ook dat hij niet door de eigenaar zelf was gekeurd maar door een medewerker (nog zeer jonge keurmeester).
Vandaag de rechterstuurkogel vervangen en links de spoorstang vervangen (daar zat speling op de kogel aan de binnenzijde bij de bevestiging aan de tandheugel van het stuurhuis).
Het vervangen van de spoorstang was best een vervelend klusje aangezien je er bijna niet bij kunt komen (zit onder het subframe).
Uiteindelijk is alles goedgekomen en vanmiddag alsnog (ik was er nu wel zelf bij) goedgekeurd hzonder het adviespunt van de remschijven) Ik heb die keurmeester even gewezen op de "permanenteregelgeving APK" waarnaar verwezen wordt indien er afwijkingen geconstateerd worden, hier staat ook vermeld hoe er gemeten dient te worden.
Dit deel van de APK regelgeving wordt door veel keurmeesters nooit bekeken. Toen hij hierop gewezen werd kon hij niet anders dan het adviespunt laten vallen.
Al met al aan onderdelen € 78,- verspijkerd (bij de dealer nog even geïnformeerd en daar zou het tegen de € 150,- aan onderdelen zijn!!!!
Theo
Ik doe uiteraard al het onderhoud zelf. De garagist is een oude dienstcollega van mij die normaal zelf keurt en ik sta er ook altijd bij. Echter helaas was ik deze dag verhinderd en had de A2 er neergezet. Achteraf bleek ook dat hij niet door de eigenaar zelf was gekeurd maar door een medewerker (nog zeer jonge keurmeester).
Vandaag de rechterstuurkogel vervangen en links de spoorstang vervangen (daar zat speling op de kogel aan de binnenzijde bij de bevestiging aan de tandheugel van het stuurhuis).
Het vervangen van de spoorstang was best een vervelend klusje aangezien je er bijna niet bij kunt komen (zit onder het subframe).
Uiteindelijk is alles goedgekomen en vanmiddag alsnog (ik was er nu wel zelf bij) goedgekeurd hzonder het adviespunt van de remschijven) Ik heb die keurmeester even gewezen op de "permanenteregelgeving APK" waarnaar verwezen wordt indien er afwijkingen geconstateerd worden, hier staat ook vermeld hoe er gemeten dient te worden.
Dit deel van de APK regelgeving wordt door veel keurmeesters nooit bekeken. Toen hij hierop gewezen werd kon hij niet anders dan het adviespunt laten vallen.
Al met al aan onderdelen € 78,- verspijkerd (bij de dealer nog even geïnformeerd en daar zou het tegen de € 150,- aan onderdelen zijn!!!!
Theo