Wel erg weinig gelopen, is wel een mooie !!

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gesloten
j.hoeben1

06 jan 2013, 17:50 0 x

Deze uitzonderlijke A2 zag ik op de Duitse autoscout24 staan.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 0180000000

Ik vind het persoonlijk een erg mooie in deze kleur en met deze bekleding. Heeft nog maar 6.180 km op de teller als het klopt!! Dan ook nog een leuk open dakje. Heeft wel versnellingsbak problemen. Vreemd vind ik ook dat hij de vlakke service klep heeft!! Is van 09/2004! Vraag is natuurlijk ook of zo'n auto na 6 jaar stilstaan probleemloos blijft rijden, als die versnellingsbak weer in orde is!! Mocht het allemaal kloppen wat ze schrijven heb je eigenlijk wel weer een nieuwe nog niet ingereden auto!! Vraag me alleen af wat zo'n auto kost als deze op Nederlands kenteken staat!!

Groet, Sjors
erikvb

06 jan 2013, 18:34 0 x

Wel dik geld voor een auto met een kapotte versnellingsbak en 6 jaar stilstand.

Denk niet dat hij er dit voor krijgt. Kijk eens op Autoweek.nl bij BPM-calculator, dan weet je wat hij kost in NL
j.hoeben1

06 jan 2013, 19:23 0 x

[quote="erikvb"]Wel dik geld voor een auto met een kapotte versnellingsbak en 6 jaar stilstand.

Denk niet dat hij er dit voor krijgt. Kijk eens op Autoweek.nl bij BPM-calculator, dan weet je wat hij kost in NL[/quote]

Ik verwacht ook niet dat hij er die prijs voor krijgt maar als je er een 1000 piek vanaf handelt en je betaald niet te veel aan invoeren en je weet een A2 verouderd niet. Als die versnellingsbak gerepareerd is heb je volgens mij een nieuwe auto. Ik weet alleen niet of zo'n karretje van dat stilstaan geleden heeft, maar denk haast van niet.

Gr. Sjors
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 jan 2013, 19:36 0 x

2004?? en geen alu ringen rond de teller?
Oud type radio gemonteerd met cassette.
Is meer een 2000 model volgens mij, of hadden ze toen geen OSS?
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 jan 2013, 19:51 0 x

overjarig model ??
of een hele foute.... (schade, omgekat, brandschade....en daardoor oude model delen)

of hij klopt gewoon.
ondanks de lage km´s denk ik dat, al zou alles kloppen qua uitvoering, de prijs aan de hoge kant is.
alleen als je zelf de bak er uit kan halen en maken of vernieuwen dan loont het maar dan moet er eerst nog een 2000 van de prijs af vind ik.

maar ja.... men zegt wel eens.... wat jij vind moet je naar de politie brengen.....

overigens is zowel de kleur buiten als binnen geheel niet mijn smaak, maar die schijnt te kunnen verschillen.
er zijn vast mensen die mijne ook niet te pruimen vinden..... :lol:
Audi_gekkie

06 jan 2013, 23:19 0 x

Wel knap een een versnellingsbak binnen 10.000km kapot te krijgen.
Volgens mij kun je je nog beroepen op garantie, mits de Audi dealer onderhouden is.
Oké het is buiten de normale garantie, maar je kunt je volgens mij beroepen op dat een versnellingsbak zeker niet binnen 10.000km kapot mag gaan. Maar goed ik ben geen advocaat Spong of Moskowitz :D

Verder ga ik mee wat Rolf zegt.
Er kloppen een aantal zaken niet aan deze auto.
mjuffer

06 jan 2013, 23:26 0 x

Met deze kilometerstand je matten zo smerig krijgen, da's knap ?!?!
YellowFellow

07 jan 2013, 02:02 0 x

Ik geloof hier ook niks van.

6180 KM en dan je Lichtmaschine (dynamo) al gaan vervangen? Kan natuurlijk, maar niet echt waarschijnlijk.
De stoelzitting ziet er ook erg doorgezeten en smerig uit.

Klokje-rond geval misschien?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 jan 2013, 09:54 0 x

Tja, ik weet het niet. De auto zou kunnen kloppen. Volgens mij zijn de matten helemaal niet zo smering, maar dat zijn de vleugen in de stof. De stoelen zien er ook gewoon goed uit. Lichte bekleding is besmettelijk, lijkt heel snel vies en de vleugen zijn dan ook duidelijker zichtbaar.

Maar 6 jaar stilstand is zeker bij een moderne auto niet goed. Stilstand is dan echt teruggang. Rubbers, remmen, enz. na zoveel jaren stilstand, moet je toch alles vervangen qua vloeistofjes, en zeer zeker de remmmen en rubbers na laten kijken. En ook de snaren (incl. distri). Dus een complete grote "overhaul" is wel gewenst. Injectoren kunnen ook "vast zitten". Accu zal hoogstwaarschijnlijk plat zijn. Dat de auto nog het oude tyoe is (grille, geen ringen, enz) zou kunnen zijn, dat de auto laat op de weg is gezet. Misschien een tijdje een "winkeldochter" geweest. Kan me ook voorstellen, dat sommige onderdelen gewoon kapot gaan metr zo weinig km's.

Voor 2000 minder zou ik het wel aandurven. Als de km stand klopt, dan heb je toch zowat een NOS auto. Combi kleuren ex- en interieur vind ik fantastisch. Smaak, he? :D

Mijn Rekord had ook 15 jaar stilgestaan. Daar heb ik toen ook een complete overhaul bij moeten doen (was iets van 1000 Euries in totaal), maar toen had ik ook zowat een nieuwe auto. Maar het blok was hartstikke los, ook nog na al die jaren. De wagen had 30.000 gelopen (aantoonbaar, alle doc. zat erbij, en uit bouwjaar 1979 !!) toen ik hem kocht.Mijn Monza is ook zo'n geval. Had de laatste 10 jaar bij de eerste eigenaar nog geen 10.000 km gelooen. maar wel altijd netjes zijn onderhoud gehad (boekje zat er bij). Mijn cabrio idemdito. Volgens de NAP heeft deze ook de laatste 12 jaar nog geen 70 erbij gelopen. Elk jaar 3 tot 5 dkm. Ik kom af en toe toch nog youngtimers tegen, die echt heel weinig gelopen hebben (van zogenaamde "Rentners" enzo), die jarenlang in een garage hebben gestaan. Ik wil hiermee alleen maar zeggen....het kan wel. :D :D :D
Peter

07 jan 2013, 10:15 0 x

"Kaput gestanden" zeggen de Duitsers.
Gesloten