A2 verkocht; Winterwielen te koop

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
audietje

03 nov 2012, 20:11 0 x

[quote="joris1980"]Hoi Hans,

Blijf je wel t forum bezoeken? Ik begrijp t veranderen van auto, je moet doen wat t beste is voor jou & je vrouw.

Maar.... welke auto is t nou geworden :?: Ik heb je post meerdere keren gelezen, maar kom er niet op welke auto t is :(

Groet, Joris1980[/quote]

Nou Joris, Rens en Rolf, ik zal jullie niet langer in het ogewisse houden.
En voor je gaat lachten: je weet een Pandarijder lacht iedereen (behalve de A2) uit of hij blijft lachen. Ik weet de precieze kreet niet op het moment.
Heb proefgerden in de nieuwe. dat is een 2 cilinder met 85 PK en onwijs veel koppel. supersnel autootje maar je moet goed je best doen om zuinig te rijden ook al is het een 2 cylindertje.
Toen kwam ik erachter dat het ouwe model panda, dat noemen ze nu "classic panda" hier en daar nog nieuw bij de fiat dealers staat. Is een uitvoering beetje opgeleukt met airco, leren stuur met daarop bediening radio, radiocd speler, getinte ruiten achter. stoel in hoogte verstelbaar. Proefrit gemaakt. Is een soepel 4 cilindertje 1200 cc en 69 pk's.
Rijdt helemaal niet verkeerd. Je hebt via de "city stand" inschakelbare extra stuurbekrachtiging als je dat wilt. daarmee kun je bij wijze van spreken op de vierkante centimeter manoevreren. Dan voelt het net als dat kermisautootje in de draaimolen vroeger. Niet teveel gebruiken want het zal wel banden vreten. Verder nog een boordcomputer met verschillende functies.
Ook al is er een fiat panda club, waar ik al lid van ben geworden, ik zal toch regelmatig hier op het forum vertoeven. De A2 is en blijft iets zeer bijzonders. Het is niet voor niks dat ik 3x een A2 heb gekocht.
zie de foto's. Ik was ff Bij het tuincentrum . Bankje gaat in een handomdraai plat en dan is het net de reclame: stouwen maar. 2 dingen doet ie beter dan de A2: wegrijden vanuit stilstand gaat heel soepeltjes en ik kan bij wijze van spreken volgas over drempels. Daar had de Audi een broertje dood aan. groet Audietje (Hans)
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 nov 2012, 21:17 0 x

Nou Hans, STERKTE met de Panda............
Denk niet dat ik daar een A2 voor weg zou doen, maar ja, dat is mijn mening.
Produtto Italiano, trammalanto onder die kuunto.

Hoop dat je veel plezier aan je wagentje gaat beleven en dat ik er helemaal naast zit! ;) :D
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 nov 2012, 22:14 0 x

Heel ,heel even heeft vrouwlief ook even naar de Panda gekeken in haar zoektocht naar een auto. We hebben er zelfs in proefgereden. Maar vrouwlief vond het toen maar niks. Ze vond de auto voor een nieuwe "te goedkoop". De a2 had ze toen ook al op het oog, en daar is zij niet meer van afgekomen.

Maar ik denk, dat de Panda een prima kar is om van A naar B te rijden (ik zou zelf dan een Punto nemen, vind ik veel mooier). Je ziet er ook niet voor niks veel rijden, en soms in hele kekke kleuren.
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

03 nov 2012, 23:59 0 x

Tsja Hans, wat zal ik dr over zeggen.... ik ben zeer verbaasd :s hock: Dat je een A2 wegdoet voor een Panda :o

Zal vast een praktische auto zijn om van a naar b te rijden & idd goed vol te stouwen te zijn. Maar verder komt ie niet in de buurt van de kwaliteit van de A2.

Maar toch; veel rijplezier & kilometers gewenst! Blijf vooral hier lezen & posten!

Vriendelijke groet, Joris1980
MN-NL

04 nov 2012, 00:13 0 x

Van de andere kant....

Het is zoals Hans aangeeft een keuze met het hoofd, niet met het hart. En dan zijn de argumenten aardig steekhoudend. Daar kan ik best bewondering voor hebben (kom zelf na de ratio meestal toch met een net effe duurdere auto thuis.... :P ).

Veel plezier in je nieuwe levensfase, met het nieuwe mobiel!

Marc
Audi_gekkie

04 nov 2012, 01:35 0 x

Nou Hans helemaal geen verkeerde keus hoor.
Vind de kleur helemaal niks (ik heb niks met zilvergrijs), maar zo'n Panda rijdt zeker niet slecht.
Heb er zelf ook in gereden en hij rijdt zeker soepel, maar qua bouwkwaliteit en materiaalkeuze is het zeker niet te vergelijken met een A2.
Met de vormgeving, ruimte en zuinigheid ga je er volgens mij niet op vooruit en dus zie ik niet echt de voordelen van.
Maar natuurlijk wens ik je heel veel rijplezier met je Italiaanse bolide.
Ik hoop dat je dit forum blijft volgen. ;)
Rens 79

04 nov 2012, 17:42 0 x

[quote="MN-NL"]Van de andere kant....

Het is zoals Hans aangeeft een keuze met het hoofd, niet met het hart. En dan zijn de argumenten aardig steekhoudend. Daar kan ik best bewondering voor hebben (kom zelf na de ratio meestal toch met een net effe duurdere auto thuis.... :P ).

Veel plezier in je nieuwe levensfase, met het nieuwe mobiel!

Marc[/quote]
Zoals Marc al aangaf keuze gemaakt met het hoofd en niet met het hart.
Met een A2 van een jaar of 10 oud ,heb je een grotere kans om onkosten te krijgen als een nieuwe Pinda.
Voorlopig weer garantie en alles nieuw dus voorlopig geen extra kosten.
Hoop alleen voor je dat je meer geluk mee hebt als de vrouw van een collega van mij.
Opgeruimd na nog geen 5000 km en nog geen jaar oud.
Verschillende problemen maar de ergste was toch wel bij koude ochtend start waarbij de Panda na het omdraaien van het contact sleuteltje gelijk starte maar ook gelijk volgas ging draaien,en de dealer het niet opgelost kreeg.
vRees

04 nov 2012, 18:48 0 x

Hans,

Ga je nog in de tuin zitten vroeten met dit weer? Je hebt zoveel potgrond en plantjes ingeslagen, of was dat voor de foto ;)

Groeten Arie
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 nov 2012, 19:40 0 x

Hans, bij deze veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Ik had zelf eerder een Japans modelletje verwacht (Honda Jazz, Toyota Yaris o.i.d.).

Maar wat Rens 79 ook aangeeft, je rijdt nu weer nieuw/met garantie/minder kans op grote onkosten.

Mijn achterbuurman rijdt ook een Fiat Panda van hetzelfde model en heeft er voor zover
ik weet geen problemen mee. Hij rijdt trouwens al jaren Fiat.

De kleur is wel wat minder spannend als het kastellrot van de Audi, maar je kunt niet
alles hebben .... ;)

Suc6 met de verkoop van de winterwielen.

mvg Peter_audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
audietje

05 nov 2012, 09:29 0 x

Hallo allemaal.
ik begrijp jullie reacties. Een panda is natuurlijk een stap(je) terug in relatie tot de audi A2 , zeker qua uitstraling, maar hij rijdt zeker niet verkeerd die Panda. Dat een fiat mogelijk meer problemen gaat geven is afwachten maar ga ervan uit dat dat wel meevalt.
Ik heb namelijk de afgelopen jaren meedere malen Fiat gereden: 850, 127 special, croma met direct ingespoten turbodiesel, tempra weekend turbo diesel. tempra 1.8, Sedici. Alles bij elkaar schat ik in dat ik 350.000 km met Fiat onderweg geweest ben en heb nooit problemen ondervonden.
groet
Audietje (Hans)
Gesloten