verkopen of niet

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 nov 2019, 23:08 2 x

De A2 van @Delhasse is inderdaad een diesel, maar het is niet de bedoeling dat die discussie in dit topic de overhand krijgt. Bovendien wordt dit onderwerp ook in een ander draadje ruimschoots besproken.

Verder is dit primair een auto forum. Auto's en mobiliteit zijn per definitie milieuvervuilend (ook elektrische trouwens) wat we denk ik allemaal wel weten maar dat onderwerp moet niet de overhand krijgen hier. Daar zijn andere plaatsen op het internet voor. Uiteindelijk kunnen we de diesel discussie verder doorvoeren maar ik kan alvast verklappen dat we de oplossing niet gaan vinden en er verschil in mening gaat zijn. Dus "let's agree to disagree".

Het gros van de A2's is nou eenmaal (ik kan het ook niet helpen), een diesel. Er zijn ongetwijfeld hele films te maken over de voors en tegens (en ik heb er ook wel een standpunt in), maar ik stel voor dat we ons beperken tot het onderwerp waar het forum primair voor bedoeld is; namelijk de A2 en het rijdend houden ervan (met af en toe een uitspatting) :)
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 nov 2019, 23:09 2 x

rolf schreef:
27 nov 2019, 23:03
Het is goed mannen. :mrgreen:
Diesel blijft smerig.
Valt mee, poep is pas bah...... tenminste, heb liever diesel aan m'n handen. :mrgreen:

OH, sorry, on topic:

HOUDEN DIE MOOIE RODE CS TDI! :cool:
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
jensvos
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

28 nov 2019, 13:31 0 x

Ik moet ook bekennen dat ik ook erg zit te twijfelen om mijn A2 van de hand te doen. Ook een dieseltje. Heb nog geen brief gekregen over de fijnstoftax, maar zal vast nog wel eens komen.
1.4 TDI | 75pk | 2003 | AMF | S-Line | Kobaltblauw Metallic | FIS | Trekhaak
Bernard
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 nov 2019, 13:45 0 x

Je bent er toch niet mee getrouwd?

Wegdoen dus
Bernard
Audi A2 clublid

28 nov 2019, 13:56 0 x

Nu krijg je er nog een redelijke prijs voor straks idd naar de sloop of alleen om naar te kijken :cool:
Delhasse

28 nov 2019, 14:24 1 x

en toch zou het mogelijk moeten zijn zo'n fantastische auto om te vormen als EV

jammer genoeg momenteel te duur en administratieve zorgen + betrouwbaarheid
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

28 nov 2019, 17:05 0 x

Delhasse schreef:
28 nov 2019, 14:24
en toch zou het mogelijk moeten zijn zo'n fantastische auto om te vormen als EV

jammer genoeg momenteel te duur en administratieve zorgen + betrouwbaarheid
Gewoon lekker mee (blijven) rijden, over 4 jaar zie je wel weer verder.
Nu een nieuwere auto kopen kost ook geld en schrijft wellicht nog harder af.

Zo'n Color Storm is alleen al voor het interieur interessant voor de onderdelen ... ;)

De A2 zou ideaal zijn voor de ombouw naar EV.
Laag eigengewicht, en voldoende ruimte voor de accu in de auto zonder veel interieurruimte in te hoeven leveren. Eigenlijk zou Audi een ombouwpakket voor de A2 moeten ontwikkelen om
de A2 zo een 2e leven te geven.

Maar met een dagwaarde van pakweg 2000 tot 4000 euro zijn de extra kosten veel te hoog
en kun je naar mijn idee beter een 2e hands BMW I3 of een nieuwe Skoda Citigo EV aanschaffen/leasen.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

28 nov 2019, 17:09 0 x

Beste Delhasse,

Vergeet 1 ding nooit, vooral in de Ardennen hadden vele een diesel wegens de hellingen waar een benzine vaak eerder terug moest schakelen wegens tekort koppel.
Als ik vanuit Maastricht naar Luxemburg reed, vele flinke hellingen en dan vergeet je wel eens......
Dan moet je echt terug van 6e naar 4e en hopen dat je weer wat snelheid terug kreeg.

De BBY motor is alleen 75 Pk bij een veel hoger toerental als jou AMF.....
Maar jou koppel, zal ik nooit halen.

En 4 jaren, ik weet niet de regels daar, Antwerpen was al lastig van 2006 of zo....
Welke regels krijgen jullie daar over 4 jaren?

En mijn Bruine Eekhoortje, ook gekocht in de Ardennen bij NSU/ Skoda dealer ....die graag van deze slecht trekkende benzine af wilde.
Daar wilde iedereen een goede trekkende Diesel!
Ja, die stond al langer te koop!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Bernard
Audi A2 clublid

28 nov 2019, 17:28 2 x

Of juist wel getrouwd :joy:
Delhasse

28 nov 2019, 19:24 1 x

eekhoorntje schreef:
28 nov 2019, 17:09
Beste Delhasse,

Vergeet 1 ding nooit, vooral in de Ardennen hadden vele een diesel wegens de hellingen waar een benzine vaak eerder terug moest schakelen wegens tekort koppel.
Als ik vanuit Maastricht naar Luxemburg reed, vele flinke hellingen en dan vergeet je wel eens......
Dan moet je echt terug van 6e naar 4e en hopen dat je weer wat snelheid terug kreeg.

De BBY motor is alleen 75 Pk bij een veel hoger toerental als jou AMF.....
Maar jou koppel, zal ik nooit halen.

En 4 jaren, ik weet niet de regels daar, Antwerpen was al lastig van 2006 of zo....
Welke regels krijgen jullie daar over 4 jaren?

En mijn Bruine Eekhoortje, ook gekocht in de Ardennen bij NSU/ Skoda dealer ....die graag van deze slecht trekkende benzine af wilde.
Daar wilde iedereen een goede trekkende Diesel!
Ja, die stond al langer te koop!
over 4 jaar zullen we met euro 3 niet meer mogen rijden, diesel lpg of benzine, er zullen uitzonderingen zijn, bijvoorbeeld minder dan 3000km per jaar (bedoeld voor old and youngtimers)
Plaats reactie