Audi A2 PH-479-P
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Nou vind ik het opmerkelijk dat de vragensteller met de vraag Audi A2 PH-479-P, dus het kenteken hier op het forum post.
En dat wanneer hij het kenteken hier bij zoeken had ingegeven, alle info rondom deze A2 had gekregen.
Dat is nou erg jammer ....
En dat wanneer hij het kenteken hier bij zoeken had ingegeven, alle info rondom deze A2 had gekregen.
Dat is nou erg jammer ....
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik zou niet weten wat er uit te lezen valt. Natuurlijk zie je foutcodes mbt de aanwezige modules maar een versleten motor die wel nog loopt kan ook foutloos zijn in VCDS.Ticcie schreef: ↑24 jul 2020, 12:04Ik ken de geschiedenis van deze auto niet, maar hij is pas 3 jaar in Nederland. Dus waarschijnlijk is de teller bij import teruggedraaid. Dat is niet te zien op een NAP uitdraai...
Je kunt kijken of je de koop kunt terugdraaien obv deze informatie (en dan nog laten uitlezen met vcds of via een dealer). Met dat bewijs kun je dan naar de verkoper. Maar of je heel sterk staat weet ik niet... je zou iig een gedeelte vd aankoopprijs terug kunnen vragen, zodat de prijs overeenkomt met het werkelijk aantal gereden km’s.
En het uitlezen van de "echte" kilometerstand bij een benzinemotor is niet mogelijk een behoort tot een broodje aap verhaal.
Overigens is het altijd aan te raden om een auto uit te lezen voordat je deze aanloopt maar dat geeft helaas geen garanties betreffende km's en de daadwerkelijke staat van het motorblok.
Verder ook altijd even Googlen op kenteken en een kentekencheck doen.
https://ovi.rdw.nl/?kenteken=PH479P
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- Wouter911
Ik heb inmiddels contact gehad met de Audi dealer en zij hebben bevestigd dat de KM-stand niet klopt.
De verkoper neemt de auto terug en de transactie wordt terug gedraaid. Eind goed al goed.
De verkoper neemt de auto terug en de transactie wordt terug gedraaid. Eind goed al goed.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
Dat is goed om te horen. Suc6 met de zoektocht.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- 4$$
Oow wat fijn voor je. Er komt vast wel een andere voorbij. En neem de tips die je hebt gehad ook dan mee in je besluit. Er is hier ook een topic met aankooptips. Lees die ook eens door.(beter nog... Print hem uit en neem hem mee bij een testrit)
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Wow, Dat is nog eens goed nieuws.
Dan toch goed dat je op een gegeven moment de weg naar hier hebt gevonden.
En nou snel op zoek naar een andere, en denk er aan: op het chassisnummer kunnen ze vrij zeker de juiste km stand geven.
anders kun je altijd nog iemand zoeken die op de abs sensor de km stand uitleest (die is niet op de km secuur, maar wel betrouwbaar
Dan toch goed dat je op een gegeven moment de weg naar hier hebt gevonden.
En nou snel op zoek naar een andere, en denk er aan: op het chassisnummer kunnen ze vrij zeker de juiste km stand geven.
anders kun je altijd nog iemand zoeken die op de abs sensor de km stand uitleest (die is niet op de km secuur, maar wel betrouwbaar
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Elke teller is moeiteloos aan te passen helaas.....
De ECU die het ook opslaat naast storingen moet je weten hoe je dat opzoekt.
Dat mag 2% verschil geven omdat het signaal van achteruit bij ene wel en andere niet word meegenomen.
Maar elke A2 is zo uitleesbaar en tot 2% is afwijking toegestaan.
Ik zal zodra ik kabel heb die goed is, Ali stuurde helaas huisvuil.... zal ik een How To plaatsen met VCDS kabel en hoe uit te lezen op de laptop.
Vaak kun je de gewiste storingen ook terug halen dus herstelde probleem auto ook vinden, ondanks dat hij nu goed werkte, nog wel......
Maar als ik na 9 weken een defecte kabel kreeg, en mijn vorige ook zwaar gestoord was....
Er is een nieuwe onderweg, tenminste dat zeggen ze.
De ECU die het ook opslaat naast storingen moet je weten hoe je dat opzoekt.
Dat mag 2% verschil geven omdat het signaal van achteruit bij ene wel en andere niet word meegenomen.
Maar elke A2 is zo uitleesbaar en tot 2% is afwijking toegestaan.
Ik zal zodra ik kabel heb die goed is, Ali stuurde helaas huisvuil.... zal ik een How To plaatsen met VCDS kabel en hoe uit te lezen op de laptop.
Vaak kun je de gewiste storingen ook terug halen dus herstelde probleem auto ook vinden, ondanks dat hij nu goed werkte, nog wel......
Maar als ik na 9 weken een defecte kabel kreeg, en mijn vorige ook zwaar gestoord was....
Er is een nieuwe onderweg, tenminste dat zeggen ze.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- 4$$
Ik ben benieuwd want Morris van MT automotive geeft aan dat het bij benzinemotoren niet uitleesbaar is. Zover mij bekend is deze man best begaafd met de VCDS software.
Dus ik hoor graag van @eekhoorntje en @Johan 3L hoe jullie de "echte" km stand kunnen opzoeken. Of dat nu via de ECU of ABS sensoren gaat maakt mij niet veel uit.
Dus ik hoor graag van @eekhoorntje en @Johan 3L hoe jullie de "echte" km stand kunnen opzoeken. Of dat nu via de ECU of ABS sensoren gaat maakt mij niet veel uit.