Audi a2 1.4 TDI, 2002, Ebonyschwarz

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

27 mei 2022, 12:40 0 x

De auto staat nu bij Kwikfit voor APK + grote beurt. Voor nu worden de remlichtschakelaar en remkit achter vervangen.
Ik krijg aan het einde van de middag het volledige rapport; als blijkt dat er dure reparaties op de loer liggen, zal ik 'm moeten verkopen. Ik ben nou eenmaal geen klusser en ik moet dagelijks wegens woon-werk en privé kunnen vertrouwen op de auto.

Voor nu:
- Kilometerstand: 298.000
- Lederen stoelbekleding (beige)
- Rolhoes en dubbele bodem onderdeel aanwezig
- Passende armsteun met opbergvak (met zelftappers vastgemaakt)
- 2 maanden oude set all-season banden
- 15 inch originele velgen (met schade)
- Oktober 2021 twee koppelingscilinders vervangen
- Afgelopen december wiellager rechts vervangen
- Pioneer subwoofer
- JVC autoradio met bluetooth
- Ruiten achter getint

Her en der deukjes en steenslag en krasjes, maar geen diepe deuken, scheuren of loshangende onderdelen.

Als ik vanavond nog in de overtuiging ben dat verkopen een goede keuze is, zal ik foto's van binnen en buiten toevoegen.

Iemand enig idee waar dieselauto's het beste geadverteerd kunnen worden?
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

27 mei 2022, 19:38 2 x

Een auto naar kwik fit voor APK is vragen om een afkeurlijst.
Zal me benieuwen.
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

27 mei 2022, 20:34 0 x

Johan 3L schreef:
27 mei 2022, 19:38
Een auto naar kwik fit voor APK is vragen om een afkeurlijst.
Zal me benieuwen.
Ik was juist naar KwikFit gegaan na eerdere onnauwkeurige onderhoudsbeurten bij kleine garages.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 mei 2022, 20:40 2 x

Kwik Fit heeft vele die creatief keuren en bij protest een RDW keurmeester vragen en auto staan laten bleek er niets aan de hand, ze weigerde maar ik belde en dat was 3e keer dus die vestiging zat zonder keurmeester....

Er zijn enkele goede maar vele verpesten het door een voordelige APK dingen te roepen die niets mankeerden....
Maar er zijn ook vele Dealers die maar wat aan klooien en helaas soms zelfde gedrag vertonen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

28 mei 2022, 18:01 0 x

eekhoorntje schreef:
27 mei 2022, 20:40
Kwik Fit heeft vele die creatief keuren en bij protest een RDW keurmeester vragen en auto staan laten bleek er niets aan de hand, ze weigerde maar ik belde en dat was 3e keer dus die vestiging zat zonder keurmeester....

Er zijn enkele goede maar vele verpesten het door een voordelige APK dingen te roepen die niets mankeerden....
Maar er zijn ook vele Dealers die maar wat aan klooien en helaas soms zelfde gedrag vertonen.
Die van mij staat er nu nog. Eind vrijdagmiddag werd me telefonisch gemeld dat er een nieuwe handrem kabel rechts in moest, maar er geen op voorraad was. Verwacht wordt dat ik 'm maandag kan ophalen.

Zit al twee dagen op marktplaats naar een eventuele vervangende auto te zoeken, maar ben binnen budget nog geen kandidaat tegengekomen die mijn A2 kan vervangen. Ondanks dat die van mij geen mistlampen, cruise control enz. heeft, merk ik dat ik er gewoon gehecht aan ben geraakt. En het liefst rijd ik m af tot er minstens 450.000 op de km teller staat. De schaarste qua onderdelen en hoogte van reparatiekosten zijn brengen me in een dilemma.

Een "onderhoudsvrije" Japanse/Koreaanse auto met een "bulletproof" motor gaat mij denk ik niet het rijcomfort van deze 20 jaar oude A2 geven.
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2022, 18:16 0 x

De mijne en anderen staan op autoscout. Geen idee wat je zoekt @SaluG?
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
SaluG
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2021, 15:29
Locatie: Almelo
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

28 mei 2022, 18:19 1 x

Luc & Chris schreef:
28 mei 2022, 18:16
De mijne en anderen staan op autoscout. Geen idee wat je zoekt @SaluG?
Geen last van oplichters en gezeik via autoscout?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 mei 2022, 19:58 1 x

Ik had de Audi 80 Cabrio ook online gezet.... enkele sloperijen die voor elk wrak €350,- bieden kreeg ik ook.

Net als oplichters die vraagprijs bieden en ik moet alleen in haven aanbieden + papieren en later betalen ze ooit.... zeggen ze!

Ook dubieuze koopjesjagers en dat heb je altijd.

Nu voor flinke prijs verkocht en die mensen negeer ik gewoon.
Ik bood een voertuig aan met vele papieren en foto's en in goede staat.

Ook 1 persoon die overal keek maar ik zag zijn voertuig... en zocht gebreken die er niet zijn.
Zoals profiel banden dat maar 3 mm was na meten op dat bruggetje..... dus 5 mm profiel erop!
Pleur op riep Mark Rutte ooit en gaf even perfecte imitatie..

Net als de Keuring eisers... ik heb Oldtimer Taxatie, en alle onderhoud bekend in boek staan.
Die lastige mensen stuur ik gewoon van mijn erf af.... desnoods met geweld als ze weigeren...

Ik ga niet in op onzin vragen..... en een 1.4 Tdi kan nog best rendabel zijn als je veel rijd en deze in goede staat van onderhoud is.
Op audiscout 24 komen ook Duitsers die Diesel willen voor in de bergen, meer koppel.....
De Plaatselijke automaterialen handel kan niet alles op voorraad hebben en Hemelsvaartdag + vrijdag ontdekken dat de kabel.....

Mijn advies; doe de APK tenminste 1 maand voor afloop, dan kun je nog bestellen en zelf monteren... voordeliger en wel leverbaar... online bij autodoc.nl
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

28 mei 2022, 20:02 0 x

Hoezo schaarste aan onderdelen ? verklaar .....
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 mei 2022, 21:26 3 x

SaluG schreef:
28 mei 2022, 18:19
Geen last van oplichters en gezeik via autoscout?
Eentje die een normaal bod deed, plus transportkosten en mij vervolgens de transportkosten zou laten vooraf betalen nadat ik een fake adres had gegeven in een onbestaand dorpje….
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gesloten