1.4 AUA 2001 te koop

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gebruikersavatar
IIVQ
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 apr 2017, 20:30

05 nov 2022, 18:56 2 x

Ik wil mijn Audi A2 verkopen.
Ik zat al een tijd te peinzen of ik hem nog wel wil houden, ik zou eigenlijk ZE willen maar dat kan ik nog niet betalen. Maar ik reis meer en meer met het OV en ik heb het laatste jaar slechts 6000 km gereden, waarbij hij vaak meer dan een maand stil heeft gestaan. Dat is natuurlijk niet goed voor een auto.
Elke andere 21 jaar oude auto zou ik oprijden, maar omdat dit een liefhebbersauto is bied ik hem liever hier te koop aan. Ik kan deze auto niet de liefde geven die ze verdient.

The good:
  • Heerlijke rijdende en zittende Audi A2.
  • Onderhoudshistorie compleet vanaf het moment dat ik hem bezit, maart 2017
  • Luxe interieur, met leren stoelen (wel verkleurd), origineel navigatiesysteem (zonder CD-rom, maar met 6-cd-wisselaar) en tweekleurig interieur (zwart/grijs).
  • Bij de auto: reservewiel, Mileustickers voor Duitsland en Frankrijk (in gelamineerd hoesje dus niet standaard op de voorruit), gevarendriehoek, set lampjes, boekjes, onderhoudshistorie.
The bad:
  • Er is geknoeid met de kilometerstand. Hij staat nu op 161500, volgens de garage moet dat 60-95k meer zijn. Ook het rijbereik klopt niet, er zit een 34l-tank in (meestal tank ik maar 27l,) waarmee ik meestal zo'n 450km rij, terwijl rijbereik bij volle tank 900km is.
  • De koppeling is op. Tijdens mijn laatste vakantie werd die snel slechter en inmiddels is het zo erg dat ik de motor moet uitzetten om hem in z'n achteruit te krijgen (en sindsdien heb ik er nog 1x mee naar Groningen vv gereden en verder niet.
  • Er zit een raar probleem in dat de accu af en toe geheel leeg is (denk 5V). Dit is echter sinds maart 2020 niet meer voorgekomen. Starten is meestal geen probleem, behalve bij lang stilstaan en echt koude temperaturen.
  • Vorige zomer ben ik met mijn rechterwielen door een put naast de weg gegaan. Sindsdien gaat bij erg nat weer (en/of wasstraat) soms bij licht remmen de ABS ineens aan, het voelt alsof er even hard geremd wordt. Ook blijft de auto melden dat er een remstoring is (knipperend dashboard), tot je de auto 3x herstart hebt (met 10mn uit tussendoor)
  • Het raam ra maakt een rare tik bij het dichtdoen, dat is iets recents, ik heb het nog niet onderzocht. Het linkerachterraam doet soms moeilijk, voelt als een slechte schakelaar maar doet het zowel met de bestuurdersschakelaar als bij de linkerachterschakelaar. Met een paar keer drukken krijg je het raam wel open of dicht.
  • Met mijn rustige rijstijl gebruik ik zo'n 5.9l/100km, terwijl ik veel snelweg rij, meestal 100-110 km/h, weinig stad. Ik had deze auto zuiniger verwacht.
The ugly:
  • Het exterieur heeft gebruikssporen. Ik heb geen onderhoudshistorie, maar zo te zien is linksachter ooit opnieuw gespoten. Op de motorkap zit een kras die erg lelijk met lakstift gerepareerd is. De velgen hebben krassen van tegen stoepranden o.i.d. rijden.
  • Het interieur heeft ook gebruikssporen. Het leer van de bestuurdersstoel is flink bruin verkleurd, ik neem aan vanwege de stoelverwarming. De bedieningsinstrumenten hebben slijtage, dus niet alle icoontjes meer goed bruikbaar. De dakbekleding laat flink los en wappert bij met ramen open rijden. Her en der zijn kleine plastic onderdeeltjes afgebroken.
  • In de kofferbak heb ik zelf iets geknutseld om de accu op z'n plek te houden.
  • De auto is niet echt schoon van binnen en buiten. Normaal gooi ik hem af en toe door de wasstraat met showroomprogramma (binnenschoonmaak), maar na de laatste vakantie heb ik dat (vanwege de koppelingsproblemen) niet gedaan, en heeft hij 4 weken onder een boom gestaan.
  • De auto heeft een openSkySystem, maar de bediening hiervoor is weg, en de motor is defect.
  • Display van de boordcomputer heeft wat defecte lijnen/kolommen (afhankelijk van weer en temperatuur)
  • Airco werkt maar ik gebruik hem bijna nooit, dus ruikt muf.
Grote dingen qua onderhoud (let op: de genoemde km-standen zijn de dashboard-stand):
  • 2017-03 103484: Gekocht, later oliepeilsensor vervangen.
  • 2017-06 108160 : Nieuwe schokdempers voorzijde (monroe) incl veerpootlager rv, sensor aircoverdamper vervangen, aammechaniek la vernieuwd, distributieset, multiriem, waterpomp vervangen.
  • 2017-11 118812: Voorruit vervangen bij Autotaalglas
  • 2018-07 126892: Aandrijfas rechtsvoor vernieuwd, raambedieningspaneel bestuurdersdeur vernieuwd
  • 2019-02 133696: Laatste Grote beurt. 4 nieuwe banden (175/60r15 Vredestein Sportrack 5 18h)
  • 2019-06 137860: Glazen panelen in dak kapot. Door medeforummer Ron laten vervangen.
  • 2021-01 150991: Dierennest (marter?) onder de motorkap. Verlies van vermogen, bougiekabelset vervangen en dat loste het probleem op. Nieuwe ruitewisser en bobine. Opmerking dat indien remmen niet versleten zijn, deze laten zitten.
  • 2022-02 158263: Laatste beurt (klein) inclusief APK t/m 07-03-2023.
  • 2022-03 158334: Katalysator gestolen en laten vervangen door een universele katalysator door Wessels Lichtenvoorde. Daarbij is ook een luchtslang in de motor losgekomen, dat had ik niet gemeld en de garage heeft het niet gezien, dus die moet nog vervangen worden. Ik weet niet zeker of ik hier nog een bon van heb.
Vraagprijs:
Ik heb geen idee wat ik voor een auto in zo'n staat zou moeten vragen. Ik heb er zelf €2950 voor betaald. Ik wil er momenteel zonder al te veel gezeur vanaf, dus heb ook geen zin in een biedingenstrijd om de laatste euro eruit te peuteren. Met €1000 zou ik al heel tevreden zijn (of is dat ook al te veel?).
De auto staat bij mijn woning in Amsterdam Zuidoost (uitstekend met het OV bereikbaar). Proefrit maken mag, maar ivm de slechte koppeling graag zo min mogelijk stadsverkeer dus liever een rondje snelweg. Ik heb het de komende maand erg druk met werkafspraken, dus afspraak maken voor proefrit zal even puzzelen worden.
IMG_9488.JPG
IMG_9488.JPG (140.16 KiB) 1809 keer bekeken
IMG_9487.JPG
IMG_9487.JPG (294.65 KiB) 1809 keer bekeken
IMG_9486.JPG
IMG_9486.JPG (311.37 KiB) 1809 keer bekeken
IMG_9485.JPG
IMG_9485.JPG (200.61 KiB) 1809 keer bekeken
IMG_9484.JPG
IMG_9484.JPG (334.54 KiB) 1809 keer bekeken
De batterij van mijn camera was na deze foto's leeg en het werd al donker, dus meer foto's op aanvraag.
Gebruikersavatar
IIVQ
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 apr 2017, 20:30

06 nov 2022, 12:16 1 x

Dank je Peter! Wat is "FIS"?

Erbij:

The good:
  • Koplampsproeiers
  • Park Distance Control
  • 4 electrisch bediende ramen
  • Audi Navigation Plus. De cd-rom hiervoor (zie foto's kofferbak) ontbreekt, navigatie van Benelux zit er in, vziw laatst geupdate in 2015/2016.
  • Stuurbediening radio.
Afbeelding
Afbeelding
Reservewiel, lampensetjes, bijna 5l 5w40, gevarendriehoek krijg je erbij. Rechtsboven de 6CD-wisselaar
Afbeelding
Afbeelding
Accu krijg je er niet bij (dwz, wel die die in de kofferbak zit, niet deze die achter de achterstoel zit), en colaflessen haal ik er nog uit.
Afbeelding
Afbeelding
Tweekleurig interieur. Optisch minpunt: de verkleurde bestuurdersstoel, waarschijnlijk door de stoelverwarming.
Afbeelding
Alles werkt (alleen zit er een Radio/CD/TV-knop op, ik heb geen TV-functie). Bekerhouders klappen soms niet meer automatisch "omhoog".
Viezigheid in middenconsole is een gesmolten dropje, met wat warm water zo er uit te krijgen.
Afbeelding
Tank-open-knopje zit los en valt er af en toe uit.
Afbeelding
Stuurbediening werkt, lichte gebruikssporen
Afbeelding
Ik heb een extra sigarettenaansteker-aansluiting laten plaatsen onder het dashboard.
Afbeelding
Afbeelding
Hier de gebroken luchtslang. De dynamo heeft wat troep vanwege een dierennest, moet eens schoongemaakt worden.
Afbeelding
Afbeelding
Onderhoudsmapje met alle originele boekjes die er bij zaten en de CD-wisselaar. Milieustickers en Botsograaf krijg je erbij.
Laatst gewijzigd door IIVQ op 06 nov 2022, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 nov 2022, 12:24 1 x

FIS staat voor "Fahrer Information System", het display tussen snelheidsmeter en toerenteller. Bij de veruit de meeste A2's is dat display maar half zo groot en toont alleen de buitentemperatuur. Het "grote FIS" is een echte boordcomputer met verbruik, bereik, info van radio/CD en navigatie en controle op defecte lampen.

En overigens, de CD-ROM voor de navigatie gaat gewoon in de sleuf boven het scherm... Maar het goede nieuws is dat je een 2-DIN opening in je dashboard hebt, waarin gemakkelijk een modernere RNS-E navigatie kan worden geplaatst.

En ik zie een knopje voor het alarm... zit dat er ook op?

En de cruise control heb je ook geheim gehouden...
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 nov 2022, 12:28 2 x

Multibox (bekerhouders) achter zou ik ook zeker vermelden.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 nov 2022, 07:52 5 x

Ik zie hier toch echt een ruwe diamant en met €1000,- doe je haar echt tekort.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
IIVQ
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 apr 2017, 20:30

08 nov 2022, 10:46 0 x

Ik heb twee serieuze biedingen gehad, waarvoor dank, maar ook mensen die onderdelen willen kopen/ruilen. Dat ga ik niet doen.
Je mag het wel aanbieden, maar dan stuur ik die aanbiedingen door naar een eventuele koper en mag je met hem/haar onderhandelen. Of je kan een bod doen op de hele auto om hem zelf in onderdelen verder te kopen ;-)

Als bonus: de auto heeft ook nog cruise control (weet niet of dat standaard is) en Bosch Car Service pechhulp t/m maart 2023.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 nov 2022, 22:01 3 x

Spijtig dat je afstand moet doen van de A2, maar geheel begrijpelijk!

Dit is er echter wel eentje uit de categorie "fully loaded". Alles zit erop, alleen het S-Line (Plus) pakket ontbreekt nog. Vreselijk jammer als deze naar de eeuwige jachtvelden verdwijnt. Hij verdient een liefhebber die er weer iets moois van kan maken. Nee, ik heb geen interesse en geen tijd ;)

Er zijn vast genoeg kapers op de kust, maar neem er de tijd voor. Dan komt het vast wel goed.

Succes en houdt ons op de hoogte!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 nov 2022, 11:28 0 x

Het is een beetje stil geworden rond deze bijzondere A2 - is ie verkocht?
Gebruikersavatar
luukske
Berichten: 1336
Lid geworden op: 06 jun 2012, 02:21
Locatie: Tilburg
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

04 dec 2022, 03:24 1 x

zit wel serieus werk aan hoor, deze is beter voor onderdelen denk ik. :dizzy: :dizzy:
Gebruikersavatar
Ger964
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 mar 2014, 01:10
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 dec 2022, 12:49 1 x

Het valt nooit mee met dit soort projecten.

Gezien de prijzen voor vergelijkbare A2’s heb je ook weinig marge om het economisch verantwoord te doen.

De enige plus is dat hij van leuke extra’s is voorzien.
Of die opwegen tegen de +1000,- aanschaf een een hoop werk/geld om hem in orde te maken moet ieder voor zich weten.
Gesloten