A2 1.4tdi 90 pk te koop

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Plaats reactie
Fredmarcus
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2014, 11:45
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

17 apr 2023, 14:58 0 x

Te koop een Audi A2 1.4 tdi 90 pk



Beschrijving
Na veel wikken en wegen heb ik toch besloten om mijn A2 te gaan verkopen.
In 2023 heb ik het volgende eraan gedaan om hem op en top te maken. Grote beurt, alle vloeistoffen vervangen, stabilisator stangen vervangen, achter schokbrekers vervangen ( Monroe ), modderschild lv vervangen,4 nieuwe banden ( Michelin ), 4 nieuwe velgen ( Audi ), opnieuw uitlijnen en statisch en dynamisch laten balanceren en nieuwe apk. linker koplamp vervangen
In 2022 beide schokbrekers voor vervangen ( Monroe ) en veerpoot schotels, luchtslang vervangen. Remschijven en blokken voor en achter. Motorconditie laten checken. Compressie meting gedaan en alle drie goed. Ook toen een chiptuning laten uitvoeren bij autosleutel Sneek. Dit resulteerde in een 115 pk en zuiniger.
Nu reed ik vorige week naar huis en hoorde een lichte ratel. Even langs de garage. De diagnose was massavliegwiel moet vervangen worden. Toen dacht ik ik moet stoppen.
Laat ik het zo stellen dit moet nu nog gerepareerd worden en dan heb je een heel goede auto.
Bijna alles is vervangen wat kapot kan gaan. Dus na deze reparatie heb je een goede en betrouwbare auto. In 2021 is ook de airco vernieuwd en nog wat andere zaken. Altijd goed laten onderhouden bij garage Van der Steen (auto First ) in Sneek.
Alle rekeningen zijn er en zijn ter inzage.
Hoop dat iemand er iets aan heeft . Gaarne serieus bieden.
Groet, Fred
Bijlagen
a6.jpg
a6.jpg (3.56 MiB) 1361 keer bekeken
a7.jpg
a7.jpg (3.73 MiB) 1361 keer bekeken
a2.jpg
a2.jpg (2.86 MiB) 1361 keer bekeken
a5.jpg
a5.jpg (2.23 MiB) 1361 keer bekeken
a9.jpg
a9.jpg (3.37 MiB) 1361 keer bekeken
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 apr 2023, 22:18 0 x

Welnu Fred,

Spijtig dat je door dit defect hebt besloten om afstand te doen van de A2. Als ik persoonlijk iets verkoop, dan tracht ik het object er zo aantrekkelijk mogelijk uit te laten zien. Dat maakt de kans op interesse en serieuze biedingen potentieel hoger. Verdient ie nog een wasbeurt?

In 2023 heb je al veel investeringen gedaan, kennelijk is deze reparatie aan de hoge/dure kant? Aan welke investering moet een potentieel geïnteresseerde denken? Je zal van de garage vast een prijsopgave hebben gekregen. Maakt het de auto niet aantrekkelijker om deze eerst te laten repareren en dan voor een betere prijs van de hand te doen? Het is maar een overweging ...

In deze sectie is een vraagprijs verplicht, zie de verwijzing naar de regels geheel bovenaan dit topic. Je verwacht een serieus bod, geef dan aan wat je er minstens voor hebben wilt. Dat maakt de onderhandeling een stuk makkelijker.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 apr 2023, 22:41 1 x

Ik heb 4 jaar terug bij mijn diesel A2 (ATL motor, zonder tuning 94 pk en 250 Nm) het vliegwiel laten vervangen door de A2-dokter. De versnellingsbak moet van de motor en dat is wel een klusje.
Ik heb bij die gelegenheid gelijk een nieuwe koppeling laten monteren. De krukaskeerring was ook niet zo jofel meer, dus die ging in een moeite door. Kost een paar centen, maar dan kan ie er weer een tijdje tegen.

Ik was toen ca € 400 aan materiaal kwijt (koppelingsplaten en vliegwiel) en nog eens zo'n bedrag voor het sleutelen (als je dat niet zelf doet). Dus reken nu maar op een kleine duizend euro (voor vliegwiel, koppeling en keerring).
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 apr 2023, 22:57 0 x

Dank voor de toelichting Peter. De prijzen van onderdelen zijn in de afgelopen 4 jaar flink gestegen, dus met die €1000 zit je aan de onderkant van de investering zo schat ik in.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

18 apr 2023, 09:11 0 x

Fredmarcus
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 okt 2014, 11:45
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 apr 2023, 10:27 2 x

Besten,
Inderdaad was ik de prijs vergeten zoals opgemerkt was. Mijn bodemprijs is 1200 euro.
De kosten van de reparatie bedragen 800 tot 1000 euro. Dit is de prijsopgave van garage van der Steen (autofirst Sneek).Dan zal het ook niet duurder worden.
Er komt van de week wel een nieuwe apk op. Hij is gewoon rijdbaar maar begint geluid te maken. Wat betreft de reparaties is het zo dat als je eraan laat sleutelen het goed moet gebeuren met de goede materialen, dan wordt het inderdaad duurder.
Ik kom zelf niet aan sleutelen toe vanwege gezondheidsredenen.
Natuurlijk is het zo dat als je een auto wast hij er beter uitziet. Maar hij ziet er wel eerlijk uit en liefhebbers prikken hier wel doorheen.
Groet, Fred
Gebruikersavatar
DelphingrauA2
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2023, 09:07
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

01 mei 2023, 22:15 0 x

Besten Fred,

Ik hou van deze A2. :)
Ik heb een bericht geschreven.
Plaats reactie