Met enig voorbehoud wil ik interesse peilen of er liefhebbers zijn die een unieke ATL met ervaring willen kopen.
Door wijziging van werkplek is een diesel eigenlijk niet meer rendabel. Vandaar dat ik mijn trouwe ATL te koop zet. Ik ben eigenaar sinds 2016 met kmst 192.xxx. Nu bijna 8 jaar later staat hij op 442.xxx km.
Hij wordt bijna dagelijks bereden met een enkele reis van 110km. Dus geen korte stukjes.
Het gaat om een akoya silver A2 met ATL motor en een PTW 6-bak. Uitrusting is S-line ++ met OSS panorama dak en origineel afneembare trekhaak. Standaard uit de fabriek full options m.u.v.
- Navigatie
- uitschakelbare bijrijders airbag
- standkachel
Volgens mij heeft ie de rest wel en meer…. Achteraf heb ik volgende toegevoegd;
- dimmende binnenspiegel met kompas (Audi A6)
- colorFIS
- comfortblinker
- chromen (massief ) versnellingspook Audi TT 8J
- chromen raamschakelaars rondom
- handrembak
- bekerhouders achter
- S-line afgevlakt stuur nw type met stuurbediening
- armsteun leder A1 met steun en bekleding
- lucht roosters verlicht
- deuropeners verlicht
- verlichting voetruimten
- instap verlichting buitenspiegels
- knipperlicht in buitenspiegels
- led upgrades koplampen
- originele Hella getinte achterlicht units
- remmen upgrade vooras en achteras met stalen remleidingen
- bilstein b8 sport dempers col rondom
- 6-bak PTW (vw Passat )
- chip op maat VVT tuning - 115pk/ 315Nm
- zonnerollo achterklep origineel
- audio setup
* ScanSpeak hoge toon luidsprekers
* Radical Audio mid luidsprekers
* Hertz Mille kickbas luidsprekers
* Kef Subwoofer onder dubbele bodem
* DSP helix
* oldskool Rockford Fosgate versterkers
* originele Concert 2 met BT (streamen)
* deuren en vloer zijn bekleed met demping materiaal
Onderhoud:
In mijn bezit heeft hij elke 10-15dkm een grote beurt gehad. Daarnaast is twee maal de distributie vervangen, de laatste keer in juni 2023, bij kmst 412612. Onderstel is vrijwel nieuw, remmen idem, apk juni 2023 zijn de remslangen vervangen.
Met de distributie is ook de koppeling en PTW geplaatst. Nokkenas cpl is vernieuwd en de PDE zijn voorzien van de befaamde bruggen om inslijten van de injectoren tegen te gaan. OSS functioneert, trekhaak functioneert, stoelverwarming functioneert. Dimmende binnenspiegel functioneert, stuurbediening functioneert. Geen slijtage op bediening knoppen. Leder in nette staat zonder scheuren en geen uitgezakte wangen.
Zijn er dan ook mindere zaken?
- Mja, de PDC sensor links moet vervangen worden, die geeft soms storing, vaak geen probleem.
- voor het mooie zou ik de bumpers opnieuw spuiten of vervangen.
Prijs en bezichtiging
Mocht je na dit relaas nog steeds geïnteresseerd zijn dan ben je welkom voor een proefrit.
Ik wil bij voorkeur de A2 as is verkopen en mijn prijs is gezien de uitvoering, opties en toegevoegde items 5500€. Dat is veel geld deze dagen, maar je krijgt er ook veel voor terug.
Lukt dat niet dan gaat ie uit elkaar en verkoop ik een aantal onderdelen. Ik vind dat zonde en wil het liever niet. A2 is gewoon goed en heeft me in de 250.000km nooit in de steek gelaten.
Nou mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.
Ik verzoek niet dit topic te gebruiken mij voor gek te verklaren, want dat weet ik al