Wat zou ik voor mn A2 kunnen vragen....

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Plaats reactie
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 nov 2014, 14:52 0 x

Hallo leden,Zoals de kop al aangeeft zit ik eraan te denken om mn Audi A2 te verkopen.Ik maak op dit moment zo weinig gebruik van de auto , dat ik zit te denken om hem te verkopen; van de opbrengst wil ik een goede electrische fiets aanschaffen.
ik vraag dan ook aan jullie wat ik zou kunnen vragen voor mijn A2.Het is een basismodel met als extras :-metallic perl-een fabrieksalarm-dubbele bodem-rubber audi matten bijna nieuw-afdekrollo-thuisbrenger reservewiel met compressor.-VDO dayton naviradio
De reden dat ik hem kocht waren niet de opties, maar eerder de kleur en de bekleding was als nieuw en het feit dat het een dealeronderhouden NL auto was van eerste eigenaresse.De auto heeft altijd binnen in een parkeergarage gestaan bij de 1e eigenaar.
Het liefst verkoop ik hemzoals hij er nu bijstaat, maar er is ook nog een optie om hem 'helemaal kaal te strippen' ; d.w.z. de stalen velgen terug te zetten, het reservewiel eruit te halen+compressor en de rubber matten eruit en de stoffen terug, en evt. de rollo eruit.
WAt zou ik kunnen vragen zoals ie er nu bijstaat ?enWat zou ik kunnen vragen voor:- de telefoonvelgen los (4 stuks dunlop sportbluresponse nieuw, velgen zijn best netjes), - De rubber matten set voor + achter, als nieuw- de ongebruikte thuisbrenger met compressor-evt. de platin grijze afdekrollo
en Wat zou ik kunnen vragen voor de 'gestripte'  A2 met stalen velgen, zonder thuisbrenger, met de stoffen matten , en evt. zonder de rollo.
hij is van 4-2001, 183.000 km, heeft in juli-14 nog grote beurt gehad, en in februari-14 is bij 175k de D.riemset (SKF) en waterpomp vervangen. complete historie,boekjes en rekeningen erbij. ik ben 2e eigenaar. 
Helaas heeft de auto heeft links achter het achterwiel wat krassen en vegen op de bumper, maar in het algemeen krijg ik altijd best wel complimenten hoe de auto eruitziet; de leeftijd is hem iig totaal niet aan te zien. Een keertje door de wastraat en hij ziet uit alsof ie een polijstbeurt van 125 euro heeft gehad.

Hier wat fotos:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Audi_gekkie

10 nov 2014, 00:29 0 x

Beetje flauw misschien, maar het is maar wat een gek er voor geeft.
Ik zou zeggen kijk eens op MP en vergelijk de prijzen.
Die opties die jij opgeeft maken de auto niet duurder of goedkoper.
Mijn advies is om ze apart te verkopen. Kost meer tijd, maar je verdient er wel 300-500 euro meer aan.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 nov 2014, 10:54 0 x

Bespaar je de moeite. Je kunt de matten en thuisbrenger altijd als optie aanbieden, evenals de stalen velgen voor bijv. winterbanden. Maar het levert je zo weinig extra op ...

Bovendien ben ik van mening dat de afdekrollo er gewoon bij hoort. Overigens noem je de naviradio niet voor de losse verkoop, maar dat levert ook niet veel op. Bovendien zijn Google Maps of Waze op de smartphone een veel beter alternatief.

Het is hetzelfde als het huis verkopen: een kwast en frisse muur doen wonderen. Zet de auto er goed bij en vraag een nette prijs. Maar 183.000km voor benzine is wel wat hoog, de complete onderhoudshistorie en recente grote beurt maken een hoop goed. Ik ga mee met @Audi_gekkie: zoek, vergelijk en bepaal dan je prijs. Gebruik daarvoor bijv. ook mobile.de en autoscout24 en tel er €500 bovenop voor importkosten. Zit je ook goed, houd ook onderhandelruimte aan. En besteed aandacht aan de advertentie. Goede foto's, duidelijke tekst, laat weinig vragen meer over voor de geïnteresseerde.

Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
advanced

10 nov 2014, 13:27 0 x

Die afdekrolo hoort gewoon bij de auto, als deze er niet bij zit zou ik hem al laten staan als koper.  met stalen velgen met banden met minder profiel?  Dit maakt de auto alleen maar minder interessant en zou voor mij een aanleiding zijn om extra laag te zitten.De overige extra's zijn alleen maar een plus bij de auto, dat onderscheid hem van de andere die het niet hebben. <div> Als er interesse is hier op het forum voor de matten en thuisbrenger, heb je hier het juiste publiek. Als je ze hier niet kwijt raakt, geef ik het weinig kans op MP, maar dat is mijn mening. </div>
" Alleen wrijving geeft glans"
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

10 nov 2014, 15:06 0 x

Zoals Audi gekkie  al terecht zegt wat een gek ervoor geeft...maar als deze koper weet wat hij gaat kopen heeft hij vast wel een redelijk bedrag voor over.
Een auto met meer km-ters hoeft geen slechte auto te zijn,als er maar geen fikse schade is geweest  is het belangrijkste.
daar kunnen vele a2 rijders/kopers  vast met iets achteraf  wel mee geconfronteerd zijn met gevolgen van dien....
Zelf er 1  met 165.000 km  overgenomen  en nu inmiddels 208.000 km en rijdt als een trein en slurpt hierdoor weinig olie met de juiste kwalificaties door Audi omschreven..
Reguliere onderhoud inmiddels  gedaan en 3 mankementen gehad 1 al bekend bij aankoop een koppelstangetje en   koelwater sensor thermostaat binnen een week en na slechts 6 maanden een pen bobine bij circa 178.000 km.
Heb liever een auto waarmee langere ritten gemiddeld mee gereden is ,dan 1 die meerdere keren  per week de boodschappen doet in winkelcentra van nog niet eens 6 km verderop  is...dus als pakezel gebruikt wordt.
En dan maandelijks eronder moet gaan liggen of door een andere handige vakkundig  forum lid die een verborgen gebrek gaat herstellen.
maar ieder zijn mening toch  ...en ieder naar  zijn eigen ervaring.
Het is altijd moeilijk als verkopende partij  de auto net  goed onderhouden hebt net als de eerste eigenaar dat gedaan heeft , dan weg moet doen o welke reden dan ook.
 En degene die zo'n auto  wilt kopen maar al te graag goedkoop mogelijk op de kop wilt tikken en ermee gaat pronken .. \ :D /
Of niet soms voor deze op zich op het oog nette Audi A2 ?
groeten,
Rolf

:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
stefan74

11 nov 2014, 16:07 0 x

Bedankt voor de reacties...blijf open staan voor een bod, maar ik kijk het nog even aan. hij heeft net weer een nieuwe apk dus ik kan in principe een jaar vooruit. Alleen jammer dat ie nu zo weinig gebruikt wordt. En elke dag wordt ie 1-2 euro minder waard.
HansJan
Moderator

10 jul 2015, 23:20 0 x

Ik kom dit topic toevallig weer tegen. Lijkt me helemaal niet meer relevant meer nu je hem zo mooi gepimpt hebt! :-D

Worden er nu meer kilometers mee gemaakt?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
stefan74

11 jul 2015, 12:33 0 x

Ik kom dit topic toevallig weer tegen. Lijkt me helemaal niet meer relevant meer nu je hem zo mooi gepimpt hebt! :-D

Worden er nu meer kilometers mee gemaakt?
Heb in 2013 mn vaste baan verloren en ben sindsdien aan het jobhoppen. toendertijd was er wellicht sprake van dat ik een contract kon krijgen bij een bedrijf op fietsafstand.

Ondertussen ben ik al weer 3 baantjes verder en heb ik de A2 hard nodig, rij nu 400 km per week woon-werk en ong. 200 km prive per week.. Heb toen ook de beslissing genomen om de A2 'op' te rijden, aangezien ik nu weet wat ik heb (een betrouwbare auto).

Ik werk nu als operator in de chemische industrie dus nu zit ik weer met een ander 'probleem'.
Verdient echt goed dus ik ben stiekum al weer aan het rondkijken.... mijn hart zegt 'golf R32' maar mijn verstand zegt 'polo bluemotion'....

Eerst maar eens even aankijken hoe lang ik hier kan/ mag werken, want ik stuiter de laatste 2 jaar met mn inkomen van armoe troef naar bovenmodaal...
Dirck

11 jul 2015, 18:05 0 x

Ruilen voor een 1.4 Tdi en kans op werkloos worden.....

Deze AUA 1.4 blijken ook goed op LPG te lopen maar of dat rendabel is nog....
Gewoon doorrijden en ik kom steeds vaker te laat als ik iets wil, dus erg populair word de A2 nu of was ik gewoon 7x te laat?
Plaats reactie