interessepeiling onze A2
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Wij zijn aan het twijfelen om onze A2 in de verkoop te doen vanwege persoonlijke redenen. Nu kunnen we hem klakkeloos gewoon op marktplaats zetten maar misschien is er hier animo voor. Het is een 2000 model, pinien grunn, creme stoffen interieur, 4 elect ramen, climate, radio cass incl 6 cd wisselaar, 8 speakers, 16" style velgen, xenon verlichting, s-line 3spaaks lederen stuur. Hij heeft een beurt nodig en binnenkort APK. Bekend is dat stuurbekrachtiging soms niet werkt. (via Koop9 bekend, die is op hoogte van deze auto).
Wat is een reeele prijs??
Wat is een reeele prijs??
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nou met de Apk voor de deur natuurlijk voor beiden een gok eigenlijk.
Als de A2 nergens wordt op afgekeurd ,zou je meer waarde verwachten qua prijs...
Maar de stuurbekrachtiging klacht denk ik het struikelblok voor velen .
Maar de handige (ook hobby matige ) monteur,handelaar kan het juist een koop zijn...
Je wel een eerlijke verkoper bent je het euvel ons had gedeeld...,waren vele autoverkopers maar zo eerlijk
succes,
:-h
Als de A2 nergens wordt op afgekeurd ,zou je meer waarde verwachten qua prijs...
Maar de stuurbekrachtiging klacht denk ik het struikelblok voor velen .
Maar de handige (ook hobby matige ) monteur,handelaar kan het juist een koop zijn...
Je wel een eerlijke verkoper bent je het euvel ons had gedeeld...,waren vele autoverkopers maar zo eerlijk
succes,
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

Kan... maar laatst was ik bij jos en daar was het de stuurpomp die iets duurder is.De stuurbekrachtiging kan als goed is met rond de €150 verholpen zijn. (interne info via deze site).
Maar als het verder een probleemloze auto is dan is dat nog geen reden om de auto te laten staan.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik twijfel ook niet aan de conditie van de ter peiling interesse aangeboden A2.
Als dan het de sensor vervangen moet worden , (is bij de alleen de oudere modellen) dan kan het best kloppen.
Aangezien Koop9 heus wel de juiste diagnose kan stellen.
zie ook rubriek:
http://www.audi-a2.nl/problemen-met-de- ... t1006.html
Als dan het de sensor vervangen moet worden , (is bij de alleen de oudere modellen) dan kan het best kloppen.
Aangezien Koop9 heus wel de juiste diagnose kan stellen.
zie ook rubriek:
http://www.audi-a2.nl/problemen-met-de- ... t1006.html
Welk bouwjaar heeft jouw a2?
Ik heb met mijn 2001 versie heel erg lang (bijna 1, 5 jaar) last gehad van dergelijke problemen.
Soms viel de stuurbekrachtiging weg, en soms was hij heel licht. Ook had de stuurbekrachtiging pomp een eigen willetje. Als de auto stil stond maakte de pomp ineens enorm veel toeren, zelfs zoveel dat de lichten ervan dimden.
De garage waar ik hem kocht heeft een keer of 6 het probleem proberen op te lossen, tevergeefs.
Uiteindelijk heb ik na veel ge-google zelf een sensor op het stuurhuis vervangen (G250).
Na het vervangen van de sensor zijn alle problemen over. Let op alleen A2's van 2000 en 2001 hebben zo'n sensor.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1.4 BBY '02,

- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hallo JD, met interesse volg ik deze post, ook ik heb een piniengroene, maar dan van 2001.
Wel vreemd, mijn kenteken is 86-gx-ld en is van 4-2001.
Dat een paar lettertjes verder achter de G gelijk minimaal 4 maanden scheelt ?
eigenlijk zou ik graag een wagen op G3 willen kopen.
Waar ik tegenaan loop (denk ik) is dat de mijne verlaagd is. Volgens mij is het gemiddelde A2 publiek daar niet in geintereseerd.
En de mijne is van 2001 tot 2013 maarliefst 33x bij de audi dealer geweest (nog bedankt @koop9 voor de uitdraai)
dus ja, uitstekend onderhouden, of een probleemgeval?
Het is maar net hoe een toekomstige koper er tegenaan kijkt.
Ik weet trouwens niet wat de km stand van de jouwe is.
De mijne is net over de magische 2 ton heengegaan, scheelt ook zo weer een paar 100 euro.
Ik heb dus besloten om in de mijne door te rijden; ook omdat de apk weer geen aandachtspunten opleverde en de auto eigenlijk gewoon heel goed rijdt, als je niet op het ongelovelijk stugge onderstel let.
iig succes met de verkoop; trouwens , neem aan dat de deur bestuurderskant niet goed afgesloten is op de foto's ?
Wellicht is er een opkoper met minder schuldgevoel die de gok wil wagen, en hoopt dat de bekrachting het gewoon doet tijdens de testrit van de ongelukkige nieuwe koper.
Maar voor minder dan 2500-2750 euro zou ik hem zeker niet wegdoen als ik jou was; er zitten best wel wat leuke opties op (neem aan dat er geen 250.000 km of meer opstaat)
Nw stuurhuis kost denk ik zo rond de 600 euro.
Wel vreemd, mijn kenteken is 86-gx-ld en is van 4-2001.
Dat een paar lettertjes verder achter de G gelijk minimaal 4 maanden scheelt ?
eigenlijk zou ik graag een wagen op G3 willen kopen.
Waar ik tegenaan loop (denk ik) is dat de mijne verlaagd is. Volgens mij is het gemiddelde A2 publiek daar niet in geintereseerd.
En de mijne is van 2001 tot 2013 maarliefst 33x bij de audi dealer geweest (nog bedankt @koop9 voor de uitdraai)
dus ja, uitstekend onderhouden, of een probleemgeval?
Het is maar net hoe een toekomstige koper er tegenaan kijkt.
Ik weet trouwens niet wat de km stand van de jouwe is.
De mijne is net over de magische 2 ton heengegaan, scheelt ook zo weer een paar 100 euro.
Ik heb dus besloten om in de mijne door te rijden; ook omdat de apk weer geen aandachtspunten opleverde en de auto eigenlijk gewoon heel goed rijdt, als je niet op het ongelovelijk stugge onderstel let.
iig succes met de verkoop; trouwens , neem aan dat de deur bestuurderskant niet goed afgesloten is op de foto's ?
Wellicht is er een opkoper met minder schuldgevoel die de gok wil wagen, en hoopt dat de bekrachting het gewoon doet tijdens de testrit van de ongelukkige nieuwe koper.
Maar voor minder dan 2500-2750 euro zou ik hem zeker niet wegdoen als ik jou was; er zitten best wel wat leuke opties op (neem aan dat er geen 250.000 km of meer opstaat)
Nw stuurhuis kost denk ik zo rond de 600 euro.
We zitten qua km's net over de 160.000 dus dat valt reuze mee. Hij rijdt verrekte goed, we twijfelen dan ook best van wel of niet weg doen, maar dat heeft meer een andere oorzaak helaas...reizen met openbaarvervoer is ook niet echt goedkoop.
De deuren sluiten allemaal prima, op de foto zit hij idd niet in het slot. Scherp opgemerkt!
De deuren sluiten allemaal prima, op de foto zit hij idd niet in het slot. Scherp opgemerkt!
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Tja dan zou ik hem zeker niet wegdoen voor minder dan 3500! Met 160k op de teller... Zou idd de stuurbekrachtiging proberen te laten fixen. Worst case scenario heb je een nieuw stuurhuis nodig maar wellicht is het goedkoper te fixen. Neem aan dat je het reservoir al hebt gechecked onder de linker koplamp.We zitten qua km's net over de 160.000 dus dat valt reuze mee. Hij rijdt verrekte goed, we twijfelen dan ook best van wel of niet weg doen, maar dat heeft meer een andere oorzaak helaas...reizen met openbaarvervoer is ook niet echt goedkoop.
Tja dan zou ik hem zeker niet wegdoen voor minder dan 3500! Met 160k op de teller... Zou idd de stuurbekrachtiging proberen te laten fixen. Worst case scenario heb je een nieuw stuurhuis nodig maar wellicht is het goedkoper te fixen. Neem aan dat je het reservoir al hebt gechecked onder de linker koplamp.<blockquote class="Quote" rel="JDuijnker">We zitten qua km's net over de 160.000 dus dat valt reuze mee. Hij rijdt verrekte goed, we twijfelen dan ook best van wel of niet weg doen, maar dat heeft meer een andere oorzaak helaas...reizen met openbaarvervoer is ook niet echt goedkoop.
</blockquote>
Ehhh...ikzelf niet, maar een kenner wel. Die kon (nog) niks vinden. Maar daar wordt aan gewerkt.