Copy-paste van Marktplaats:
Zeer goed onderhouden Audi A2 1.4 (55kW/75pk) uit 2001. Origineel Nederlandse auto met maar 2 eigenaren. Ik heb de auto 2,5 jaar lang dagelijks gebruikt, en hij heeft mij in die tijd nog nooit laten staan. Het is een heel zuinige auto: over ruim 38.000km een gemiddeld verbruik van 6,4l/100km, maar 5,5l/100km is bij langere ritten ook goed haalbaar. Dankzij zijn lage gewicht (870kg) is de wegenbelasting ook heel betaalbaar.
Tijdens mijn bezit zijn er veel onderdelen vervangen, zowel slijtagedelen als technische verbeteringen.
Een korte opsomming wat er in 2,5 jaar onder andere vervangen is:
-Remmen voor en achter (schijven, blokken en remschoenen)
-Stabilisatorstangetjes voor
-Schokdempers achter
-EGR-klep
-Olieafscheider
-Toplagers voor
-Chassisveer
-Wiellagers
Verder zijn er elk jaar (of elke 15.000km) de olie en het oliefilter + luchtfilter vervangen. De APK hoeft pas 20-07-2017 weer, en de laatste oliewissel was in juli vorig jaar.
Auto is voor zijn kilometerstand en leeftijd in een nette staat, er zijn vanzelfsprekend wat kleine krasjes te vinden die overeenkomen met de kilometerstand, maar geen deuken of andere grote beschadigingen. De auto is voorzien van wat mij betreft de juiste opties voor een A2:
-Climatronic (automatische airconditioning, vorig jaar afgevuld)
-Elektrische ramen voor
-Centrale vergrendeling met klapsleutel (2 sleutels aanwezig)
-Originele radio
-Metallic lak (kobaltblauw)
-Lederen stuurwiel en pookknop
-Cruise control
-Dubbele bagagebodem
-Ruitenwisserarm van nieuwer model (wist stukken beter)
De auto is echter niet perfect, er zijn een paar minpuntjes die zijn leeftijd verraden maar verder niks aan de auto afdoen:
-Vandalismekras over motorkap (niet storend, wellicht weg te poetsen)
-Deurpaneel rechtsachter heeft lichte beschadigingen vanwege het vervoeren van een mountainbike
Beeldmateriaal:

Link naar Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1129085227