audi concert II

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
revs@hotmail.com

08 jun 2011, 22:53 0 x

<!-- ia1 -->concert II front.pdf<!-- ia1 -->
Hallo A2-ers,

Ik heb nog een goed werkende audi concert II radio te koop met code.
Had de radio aangeschaft maar helaas heeft mijn A2 uit 2001 nog geen can-bus, hierdoor zijn er een aantal functies niet beschikbaar, ik heb dus mijn becker maar weer ingebouwd.

Hij mag weg voor 75 euro.

M.v.g peter.
Pelemario

10 jun 2011, 01:04 0 x

Hallo,

Klinkt interessant, maar die van mij is uit 11-2000 dus dan kan het zeker ook niet.
Dit geldt dan zeker ook voor een concert III uit een A3(weet niet of die past)
j.hoeben1

10 jun 2011, 08:02 0 x

Heb in het verleden een Concert II ingebouwd die ik gekocht had via E-Bay in Duitsland. Was geschikt voor de A2 maar dat was niet helemaal waar. Na inbouw deden het verschillende functies niet zoals een gedeelte van de verlichting en hij houd na een uur spelen er spontaan mee op. Kwam dacht ik uit een A6 of A8, dat weet ik niet meer maar dat vertelde ze bij de dealer. Paste wel maar functioneert niet helemaal zoals het moet. Speelt verder prima en de ontvangst van de radio is perfect wat bij de Sonny die er inzat niet was. Heb er 2 garages waaronder de dealer na laten kijken en volgens hen was daar niets aan te doen. De radio moet dus specifiek voor de A2 zijn anders heb je wat problemen zo vertelde ze mij bij de dealer. Snap eigenlijk niet dat Audi zo'n ingewikkeld systeem hanteert voor haar verschillende types auto's maar dat zal misschien wel een rede hebben.

Sjors
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 jun 2011, 13:22 0 x

Zet er maar een zg. Canbus simulator tussen dan zijn die problemen opgelost.

Gr.
Smarty
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
j.hoeben1

10 jun 2011, 14:15 0 x

[quote="Smarty707"]Zet er maar een zg. Canbus simulator tussen dan zijn die problemen opgelost.

Gr.
Smarty[/quote]

Hoi Smarty,
Men mag er toch wel vanuit gaan dat ze bij de dealer wel weten hoe het moet en zit. Het was de verkeerde type radio, zo zij men!! De andere garage is bij ons de dorpsgarage die sterk zijn in Volkswagen en Audi. Zij vertelde het zelfde verhaal. Mijn A2 is van 2004. Zit die canbus er dan niet standaard in!! Maar goed, ik weet er maar weinig van af van dat spul, trouwens zo wie zo van auto onderhoud! Maar als jij mij precies uit kunt leggen van hoe of wat kan ik ze daar wel over aanspreken!! Je zou toch moeten zeggen als je er een andere radio in patst dat dit dan toch moet werken maar dat is blijkbaar niet zo.

Sjors
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 jun 2011, 15:56 0 x

Hallo Sjors,

Weet jij je nog te herinneren wat voor een soort aansluiting je aantrof onder je dashboard voor achterin je radio? (ik vermoed een "normale ouderwetse" DIN stekker aangezien je reeds een Sony erin had en dit zou niet kunnen bij een canbusstekker).

Indien dit zo is dan heb je het hier over een niet canbus systeem en ligt het probleem eraan dat jij een radio wilt gebruiken die aangestuurd moet worden via het canbussysteem maar deze sluit jij op een niet canbus systeem aan.
Zoals je hebt gemerkt werkt hij wel maar niet zoals je zou verwachten. Dit laatste heeft als oorzaak dat er nu bepaalde signalen (bij canbus worden er per gebruiker specifieke frequenties meegestuurd) niet bij de radio komen omdat die gewoonweg bij jouw auto er niet zijn.

De oplosing is deze is inderdaad (zoals reeds was gemeld) een canbussimulator monteren tussen de radio en de stekker, hierdoor wordt in weze de radio misleid en zullen die functies die nu niet werken wel worden aangestuurd.

Theo
Pelemario

10 jun 2011, 16:19 0 x

[quote="revs@hotmail.com"]
<!-- ia1 -->concert II front.pdf<!-- ia1 -->
Hallo A2-ers,

Ik heb nog een goed werkende audi concert II radio te koop met code.
Had de radio aangeschaft maar helaas heeft mijn A2 uit 2001 nog geen can-bus, hierdoor zijn er een aantal functies niet beschikbaar, ik heb dus mijn becker maar weer ingebouwd.

Hij mag weg voor 75 euro.

M.v.g peter.[/quote]

http://www.jncs.nl/index.php/interface- ... radio.html

Canbussimulator, wel prijzig 130,- euries

gr Pelemario
j.hoeben1

10 jun 2011, 17:26 0 x

[quote="Thck"]Hallo Sjors,

Weet jij je nog te herinneren wat voor een soort aansluiting je aantrof onder je dashboard voor achterin je radio? (ik vermoed een "normale ouderwetse" DIN stekker aangezien je reeds een Sony erin had en dit zou niet kunnen bij een canbusstekker).

Indien dit zo is dan heb je het hier over een niet canbus systeem en ligt het probleem eraan dat jij een radio wilt gebruiken die aangestuurd moet worden via het canbussysteem maar deze sluit jij op een niet canbus systeem aan.
Zoals je hebt gemerkt werkt hij wel maar niet zoals je zou verwachten. Dit laatste heeft als oorzaak dat er nu bepaalde signalen (bij canbus worden er per gebruiker specifieke frequenties meegestuurd) niet bij de radio komen omdat die gewoonweg bij jouw auto er niet zijn.

De oplosing is deze is inderdaad (zoals reeds was gemeld) een canbussimulator monteren tussen de radio en de stekker, hierdoor wordt in weze de radio misleid en zullen die functies die nu niet werken wel worden aangestuurd. Ik zal wat betreft de radio dit opnieuw aankaarten!! €130 piek voor zo'n canbussimulator is wel prijzig wat Pelemario zegt, sakker juu :oops: .

Theo[/quote]

Hoi Theo,
Waarom komen ze dan bij de dealer met het argument dat deze niet 100% aan te sluiten is omdat het niet het goede type is. Men had toch ook kunnen zeggen dat ik die canbus nodig heb voor een goedwerkende Audi radio. Of hebben ze zoals zo dikwijls weer de makkelijkste weg gekozen!!! Mij hebben ze in beide garages nooit gezegd dat ik een canbus nodig heb!! Morgen moet ik toch naar de garage omdat afgelopen week het uitlaatgascontrolesysteemlampje voor de tweede keer kort achterelkaar is gaan branden. Blijkbaar moet de EGR klep gereinigd worden!

Sjors
Seller

10 jun 2011, 18:46 0 x

Ik begrijp je frustratie maar het is natuurlijk niet helemaal de schuld van de garage, zoals u zelf aan gaf heeft u niet veel verstand van autotechniek. De garage heeft er voor gekozen om u te vertellen dat het niet werkt, wat in eerste instantie het correcte antwoord is, het plaatsen van een canbus simulator (kufatec) is geen standaard iets. Dit moet een garage dan ook wel weten, volgens mij is dit meer iets wat audio inbouwers meer doen dan een garage.

Daarnaast heb je met de canbus simulator niet altijd de garantie dat het goed werkt, ik heb ook een concert II en een canbus simulator, bij krijg ik hem niet goed aan de praat omdat er een parrot tussen geschakeld zit.

Ps de prijs van een canbus simulator is ongeveer 89 euro.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

10 jun 2011, 21:21 0 x

Hallo Sjors,

Dit soort problemen zijn heel specifiek en vaak merk en dan ook nog type gebonden. Niet alle garage's nemen de moeite om zich hierin te verdiepen (meestal komt het probleem bij de garage niet voor aangezien ze alleen het juiste type radio verkopen en inbouwen).
Zelf heb ik bij aankoop van mijn A4 (bij de Audidealer) ook zoiets meegemaakt met de radio, er zit een originele Audiconcert in maar zonder MP3 mogelijkheid, toen ik naar de mogelijkheden hierover informeerde kreeg ik ook te horen dat indien ik ook MP3 muziek wilde spelen ik een nieuwe radio moest kopen! Dit klopte dus ook niet want ik speel nu via dezelfde radio MP3 muziek af, door tussenkomst van een Audiolink waarin een USB-stick geplaatst wordt waarmee je dus over dezelfde radio (via de stand CD) de MP3 muziek afspeelt.
Ik heb ze dit later laten zien en men stond wel vreemd te kijken!
Hiermee wil ik maar zeggen dat niet alle mogelijkheden en opties bij de dealers bekend zijn.
Vraag is natuurlijk of de kosten van een canbussimulator opwegen tegen het gebruik van die concert. Overigens ik heb in mijn A2 ook een Sony (met MP3 mogelijkheid en USB-aansluiting) en ben hier uiterst tevreden over.

Theo
Gesloten