Na 10 jaar gaat de Audi op zoek naar een nieuw baasje.
Ik heb deze auto 10 jaar geleden aangeschaft (19-12-09) met het idee om veel voordelige kilometers te maken. Ik heb de auto gekocht met 93.084km op de teller en in middels staat de stand op 426.167km. De vele kilometers is gelukt, echter had deze auto in de begin tijd erg veel onderhoud nodig en her en der wat vreemde storingen. Ook na deze periode door het vele rijden bleef het onderhoud nodig. Ook is er persoonlijk in de jaren veel veranderd (2kinderen) waardoor het sparen voor een mogelijke vervanger lastig bleek met de onderhoud kosten. Echter was er ook heel lang geen behoefte voor iets anders (want is A2). Echter nu met het gezin willen we meer reizen gaan maken met de vouwwagen. Helaas lukt dit niet met de 1.2TDI. We zijn onderhand gekomen op een moment dat het voor mij niet meer waard is om veel in deze auto te investeren, ook vanwege de bescheiden KM stand. Ik denk dat de auto nog jaren mee kan, echter word de auto nu alleen gebruikt voor woon werk en is er ook al een vakantie auto.
Het plan was om deze auto nog +/-3 maanden te houden voordat deze de verkoop in ging.
Voordat de auto voor de APK keuring moest heb ik de de lokale garage (JB) gevraagd wat de kosten zouden zijn om de auto door de APK te krijgen. Mijn verwachting was dat de schade zou meevallen, echter bleek er toch meer versleten te zijn als ik dacht

Wat is er mis:
Voor de APK moeten de volgende onderdelen vervangen worden:
Beide wiellagers achter zijn versleten.
Wielremcyliner rechts achter lekt en moet vervangen worden.
Ophangrubber voor beide kanten versleten.
Indien gewenst kan ik de specificatie van JB aanleveren.
The good:
Het is een Audi A2

Volledige onderhoudshistorie vanaf 93k KM (90% onderhoud bij JB).
Volledig standaard, originele motor, turbo etc, en is nog met de origine bak.
Koplampen +/-4 jaar geleden vervangen (Heb de origine koplampen nog, weet niet wat je er aan hebt maar ooit vervangen i.v.m. storing in de verlichting en bekende groene aanslag aan de binnenkant.)
Koni verenset laten monteren en nieuwe eindstoppen +/-6 jaar geleden (veel minder last van zijwind)
Vorig jaar nieuwe accu (originele accu af fabriek zat er nog in :O ).
Nieuwe remschijven en blokken voor. (zelf vervangen voor APK datum, dacht dat allen er 1 wiellager kapot was en dat de auto dan weer klaar zou zijn)
All season banden 165 met +/-10k KM ik kan de profielen nameten indien gewenst.
Ik heb ook nog een oude set winterbanden 145, maar deze liggen al een aantal jaar in de schuur zonder velg. Liggen ook 1 of 2 zomerbanen bij ook maat 145
Ik heb de origine Audi concert radio nog met casettebandje, echter was ik destijds niet op de hoogte dat er een code in de radio zit. Ik weet niet hoe deze te achterhalen is. Radio is 2 maanden na aanschaf auto er uit gehaald en een ander geplaatst met BT.
Overige problemen:
ESP sensor defect.
Zeer bijzondere storing in het start systeem. Als de auto lange afstanden maakt b.v. woon-werk en werk-woon (70KM enkele reis) niks aan de hand. echter als je een kort stukje rijd (aan KM onbekend) maar bv 5 a 10 km dan slaat de motor zeer slecht aan en ben je wel even bezig met starten. Ik heb hier meerdere malen na gevraagd bij (JB) met uiteenlopende oplossingen van vervangen van verstuivers afdichtingsringen, en/of startmotor, tot andere exotische opties. Omdat deze auto de laatste tijd alleen gebruikt wordt voor woonwerkverkeer had ik er zelf weinig last van.
Interieur is wat smerig, een beige interieur is er leuk als je geen kinderen hebt. (of als de vrouw met vriendinnen in natte badkleding er in gaat zitten. blijkbaar krijg je daar ook kleurverschil van) en hij gaat al wat jaartjes mee. idee was om de auto netjes te laten poetsen als ik heb ging verkopen echter is dit iets naar voren geschoven op de planning. En heb nu geen zin om de auto te laten reinigen.
Exterieur 2kleine beschadigingen. 1 klein krasje op plastic deel van de achterbumper. 1 klein deukje in de deur van de bijrijder aan de bestuurders kant. 2x steenslag dat er al jaren ziet en niet oxideert.
Ik heb meer foto's beschikbaar, echter ondersteund het forum er 5, meer kunnen verstuurd worden indien gewenst.
[TL:DR]
De auto komt op dit moment niet meer door de APK. Moet helaas weg.
Als ik de ruimte had dan had ik hem bewaard om later op te knappen als de kinderen het huis uit zijn.