A2 Ebonyschwarz Pearl 1.6 FSI te koop 2002

Je A2 verkopen ?
Forumregels
Dit is de plek om jouw A2 te verkopen. De forumregels voor de verkoop staan in het eerste topic van dit forumonderdeel beschreven. Succes met de verkoop van jouw A2!
Gesloten
Gebruikersavatar
tkosa2
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2018, 18:21
Locatie: Leiderdorp
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 jan 2022, 16:20 2 x

Dit was mijn eerste Audi A2. Zelf 2018 uit Duitsland geimporteerd, en het verleden van de auto nagecheckt via Auto DNA. Kilomterstand klopt aantoobaar.
Altijd zelf onderhouden en waar dat te lastig was merendeels bij de bekende dokter.
Helaas vorig jaar van achteren aangereden, en omdat de schade reparatie nogal lang duurde heb ik voor mijn echtgenote een andere A2 FSI gekocht, de bedoeling was dat die tijdelijk zou zijn. Maar die was uit 2005 en minder km, dus die houden we nu.
De schade reparatie betrof uiteindelijk het vervangen van de bumperbalk, verder geen structurele schade, wel een paar flinke krassen op de bumper die er nog zitten, deuren en achterklep sluiten prima, auto rijdt en remt netjes rechtuit.
Deze A2 heeft 218230 km gelopen, de distributieriem en waterpomp zijn 2019 bij 211183 km vervangen.
In 2019 is ook de hogedruk brandstofpomp vervangen, die bleek na de import toch defect en te laat gezien, verder altijd E5 getankt, omdat E10 schade veroorzaakt aan de pomp.
Facturen aanwezig.
Voor echte die-hards op originaliteit waarschijnlijk not done, maar ik het er een digitale DAB+ radio ingezet, en de frequentiefilters van de speakers verbeterd. Klinkt nog niet zoals BOSE, maar wel beter dan standaard vind ik.
En deze radio heeft handsfree (aparte microfoon naast de zonneklep), en je kunt via bluetooth bv spotify streamen.
Omdat ik de motor wat lawaaierig vond heb ik diagnose laten doen, daar bleek dat een van de rubberen motorsteunen aan vervanging toe was, dat is december 2021 gedaan, samen met de APK.
Ik denk dat de motor nog wel wat stiller kan, dus wellicht moeten er nog een paar motorrubers worden vervangen, ik hoor het, mijn echtgenote vind het onzin.
Voor de hobbyisten ook handig : de A2 is voorzien van 4 rubberen buffers aan de krikpunten, niet per se nodig maar wel erg handig als de auto op de brug moet.
In smetteloze staat is een dergelijke A2 zo'n 3500 waard, maar omdat deze zeker niet meer smetteloos is, is mijn forum vraagprijs €2500.
Het is een youngtimer op leeftijd, kan dus ook niet garanderen dat je er nooit wat mee zult hebben, ik heb ook wel eens een gebroken kabeltje of vastzittende rem of lekke flexpijp moeten repareren, maar dat zijn hier waarschijnlijk bekende ervaringen.


Verdere ins end outs hier te vinden.
https://link.marktplaats.nl/m1799854374

Bij interesse in een vrijblijvende proefrit hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
tkosa2
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2018, 18:21
Locatie: Leiderdorp
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 mar 2022, 07:49 1 x

Inmiddels heb ik mijn A2 nog verder verbeterd : er zijn 2 motorsteunen vervangen omdat ik de auto nog wat teveel lawaai vond maken, dat is nu over. Gelijk de olie ververst. En er zaten een paar deukjes in, een aan de zijkant en een in de motorkap, die zijn beiden met spot repair verwijderd.
De Audi rijdt nu perfect en ziet er ook mooi uit. De prijs is daarom 2750, voor een FSI dacht ik niet al teveel. Onderhoudsfacturen en DNA rapport bij de import zijn erbij. Er wordt nog dagelijks mee gereden km stand nu 220.000.
Op MP te zien https://link.marktplaats.nl/m1822539308
Gebruikersavatar
tkosa2
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 nov 2018, 18:21
Locatie: Leiderdorp
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

13 apr 2022, 16:57 1 x

De zwarte A2 heeft inmiddels een nieuwe blije eigenaar. Hoop dat hij er lang plezier van heeft, in elk geval goed onderhouden afgeleverd.
Gesloten