Ik graaide altijd wel een doppensetje bij elkaar, samen met wat ander spul voordat ik een lange trip maakte. Nu mijn gele voor het eerst panne kreeg (zie viewtopic.php?f=36&t=10741) bedacht ik dat het geen slecht idee zou zijn om hier samen met jullie beter over na te denken en een compacte roadside repair kit samen te stellen.
Om een en ander overzichtelijk te maken vraag ik je om de lijst te kopieren en kort duidelijk te maken waarom vind dat er iets bij moet en voor welk onderdeel. Heb je meer ruimte nodig maak dan een aparte post en kopieer daarna de lijst weer in een nieuwe post. Zo blijft het overzichtelijk en staat onderaan dit onderwerp steeds de laatste versie van de repair kit.
Probeer alles uit voordat je het toevoegt. Zo kun je met een lange torx niet de bodemplaat verwijderen zonder de auto op te krikken (en met dat krikje wil je er niet onderliggen. In mijn geval kon ik een bitje klemmen in een combinatietang en later de voorwielen op een stoep zetten)
Roadside repair kit
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Laatst gewijzigd door Blauwbaard op 20 aug 2024, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
GEREEDSCHAP:
Werkhandschoenen, poetsdoek, vuilniszak, keukenrol
Spanbanden (in nood als sleepkabel te gebruiken)
Werklamp
Steeksleutel 22 (om de lambdasonde te verwijderen)
Torkx setje met korte steel (om de bodemplaat te verwijdren) en lange steel (koplampen verwijderen)
Doppenset met verlengstuk (om je accu te kunnen demonteren) en kleine ratel (carterplug)
Goed zakmes
Kniptang/combinatietang
OBD Scanner (om je computer uit te lezen. Welke is mij niet duidelijk en een goed onderwerp voor nieuwe post)
Multimeter
Startkabel
Opvouwbare emmer en trechter
Bougiesleutel
Bobinetrekker
Tie rips (bumperschade: gaatjes maken en bijeenrijgen met tie rips, duck tape eroverheen)
Duck tape
Aansteker (voor noodsoldeer, krimpkous)
VLOEISTOFFEN:
Water 2x petfles van 1,5l zonder prik. (koel- en ruitenwisservloeistof etc. LET OP TIJDENS VORST, METHANOL TOEVOEGEN)
Klein flesje Methanol (ontvetter. antivries)
Motorolie
WD-40
ONDERDELEN:
Setje bougies
2x bobine
Lampjes en zekeringen
Draad voor 12V met zekeringhouder en een paar draadoogjes en stekkertjes
Setje voor noodsoldeer (stukjes krimpkous met daarin soldeertin)
Stuk krimpkous
Reservewiel of Bandenreparatieset die niet over datum is (test ook je 12V pomp voor vertrek)
Werkhandschoenen, poetsdoek, vuilniszak, keukenrol
Spanbanden (in nood als sleepkabel te gebruiken)
Werklamp
Steeksleutel 22 (om de lambdasonde te verwijderen)
Torkx setje met korte steel (om de bodemplaat te verwijdren) en lange steel (koplampen verwijderen)
Doppenset met verlengstuk (om je accu te kunnen demonteren) en kleine ratel (carterplug)
Goed zakmes
Kniptang/combinatietang
OBD Scanner (om je computer uit te lezen. Welke is mij niet duidelijk en een goed onderwerp voor nieuwe post)
Multimeter
Startkabel
Opvouwbare emmer en trechter
Bougiesleutel
Bobinetrekker
Tie rips (bumperschade: gaatjes maken en bijeenrijgen met tie rips, duck tape eroverheen)
Duck tape
Aansteker (voor noodsoldeer, krimpkous)
VLOEISTOFFEN:
Water 2x petfles van 1,5l zonder prik. (koel- en ruitenwisservloeistof etc. LET OP TIJDENS VORST, METHANOL TOEVOEGEN)
Klein flesje Methanol (ontvetter. antivries)
Motorolie
WD-40
ONDERDELEN:
Setje bougies
2x bobine
Lampjes en zekeringen
Draad voor 12V met zekeringhouder en een paar draadoogjes en stekkertjes
Setje voor noodsoldeer (stukjes krimpkous met daarin soldeertin)
Stuk krimpkous
Reservewiel of Bandenreparatieset die niet over datum is (test ook je 12V pomp voor vertrek)