HowTo: Cruise control inbouwen voor € 25
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Proficiat! Zelf doen is leuker en leerzamer en door het zelf te doen, geeft het inschakelen van de cruise control iedere keer een kick! Dat heb ik toch maar mooi geflikt 

-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
even uitgeplozen, voorgaand bericht over het losse kabelboompje met andere kleuren zijn ook NIET de draadkleuren die uit de ecu komen als die al bedraad is.
mogenlijk kan de moderator bovenstaand bericht verwijderen om verwarring voor anderen te voorkomen ?
(gewoon de kleuren aanhouden zoals de rest van dit topic.)
wat ik op diverse andere forums leest wat betreft bedrading ecu op 1.4 benzine aua en bby motorversies voorbereiding :
-vanaf ecu lopen de cc draden naar de witte T17B connector, deze witte connector zit vlakbij de ecu , links naast de 2 zwarte relais.
-nr 38 geel naar draadkleur wit ecu -connector
-nr 57 rood naar kleur blauw/rood ecu-connector
-nr 75 blauw naar kleur blauw/zwart ecu-connector
-nr 76 wit naar kleur rood ecu-connector
-zwart naar zekering 31
als dit correct is zal dat mooi en makkelijk aansluiten zijn. (ter controle zal ik dit nog wel even nameten op contacten ecu stekker.)
mocht het toch anders wezen meld ik me hier weer !
kabeltje net verlengt met 70 cm, stuk ertussen gesoldeerd met krimpkous en linnentape.
mogenlijk kan de moderator bovenstaand bericht verwijderen om verwarring voor anderen te voorkomen ?
(gewoon de kleuren aanhouden zoals de rest van dit topic.)
wat ik op diverse andere forums leest wat betreft bedrading ecu op 1.4 benzine aua en bby motorversies voorbereiding :
-vanaf ecu lopen de cc draden naar de witte T17B connector, deze witte connector zit vlakbij de ecu , links naast de 2 zwarte relais.
-nr 38 geel naar draadkleur wit ecu -connector
-nr 57 rood naar kleur blauw/rood ecu-connector
-nr 75 blauw naar kleur blauw/zwart ecu-connector
-nr 76 wit naar kleur rood ecu-connector
-zwart naar zekering 31
als dit correct is zal dat mooi en makkelijk aansluiten zijn. (ter controle zal ik dit nog wel even nameten op contacten ecu stekker.)
mocht het toch anders wezen meld ik me hier weer !
kabeltje net verlengt met 70 cm, stuk ertussen gesoldeerd met krimpkous en linnentape.
- Bijlagen
-
- IMG_1957[1].JPG (5.04 MiB) 917 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
vanmiddag eindelijk is mn cruise control hendel + bedrading gemonteerd en aangesloten op ecu.
de zogenaamde T17b connector was bij mij niet aanwezig. maar gezien ik het wel via een stekker wilt laten lopen heb ik een losse stekker ertussen gesoldeerd ! mochten er problemen of storingen mee zijn kan ik simpel de stekker loskoppelen.
op de ecu al wel de 4 aansluitingen voorgemonteerd,waar die heenlopen geen idee. ik heb ze daar paralell aangesoldeerd, zonder de ecu pennen te verwijderen. de zwarte draad op uitgaande kant zekering 31.
dat zit nu allemaal goed.
alleen nog een keer aanmelden/inleren via vcds , dat progtamma heb ik zelf niet. komt in orde.
de zogenaamde T17b connector was bij mij niet aanwezig. maar gezien ik het wel via een stekker wilt laten lopen heb ik een losse stekker ertussen gesoldeerd ! mochten er problemen of storingen mee zijn kan ik simpel de stekker loskoppelen.
op de ecu al wel de 4 aansluitingen voorgemonteerd,waar die heenlopen geen idee. ik heb ze daar paralell aangesoldeerd, zonder de ecu pennen te verwijderen. de zwarte draad op uitgaande kant zekering 31.
dat zit nu allemaal goed.
alleen nog een keer aanmelden/inleren via vcds , dat progtamma heb ik zelf niet. komt in orde.
- Bijlagen
-
- IMG_1977[1].JPG (3.53 MiB) 198 keer bekeken
-
- IMG_1973[1].JPG (3.06 MiB) 198 keer bekeken