https://www.ebay.de/itm/72MM-Radlager-W ... Sw48dbI1ng
Linker voorwiellager vervangen
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hij zit nu op 50Nm, zal er morgen 45 graden aan toevoegen.HansJan schreef: ↑07 aug 2018, 22:26Mooie instructievideo met duidelijke tekst en uitleg. Probleem met de stuurkogelmoer komt vaker voor. Heb me bij het vervangen van diverse onderdelen van mijn ophanging verwonderd over het feit dat alles zo roest. Zou eigenlijk niet moeten maar is vast een bewuste materiaalkeuze.
Terug naar montage. Hij zet de centrale moer "initieel" met 50Nm vast en haalt daarna aan naar 45 graden vanaf het gemarkeerde punt. Ik kan me zo voorstellen dat voor het behalen van die 45 graden een kracht van 120Nm nodig is?
Zal eens kijken of dat 120Nm oplevert.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk aan, op je wenken bediend!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Mooi duidelijk verhaal.
Nog wel een opmerking: mijn remklauwen zitten vast met inbus 7 (niet 8 zoals Theo vermeldt). Die dop (1/2" aandrijving) heb ik speciaal voor VAG-remklauwen aangeschaft. En gebruikt voor het vervangen van de schijven en blokken rondom op onze vroegere 2011 VW Polo en vorige week voor de A2 1.4 van mijn zoon, waar ik nieuwe schijven en blokken op heb gezet (uiteraard alleen vóór).
Of zijn er verschillende soorten klauwen toegepast?
Nog wel een opmerking: mijn remklauwen zitten vast met inbus 7 (niet 8 zoals Theo vermeldt). Die dop (1/2" aandrijving) heb ik speciaal voor VAG-remklauwen aangeschaft. En gebruikt voor het vervangen van de schijven en blokken rondom op onze vroegere 2011 VW Polo en vorige week voor de A2 1.4 van mijn zoon, waar ik nieuwe schijven en blokken op heb gezet (uiteraard alleen vóór).
Of zijn er verschillende soorten klauwen toegepast?