Achterbank wou niet voorover

Howto's en handleidingen
Plaats reactie
Gompie

18 mar 2010, 22:11 0 x

Nog geen twee weken de A2 en al 2 typische probleempjes tegengekomen.
Eerst de kleddernatte koplampen en gister een achterbank waarvan de plastic handle
op schouderhoogte de metalen vierkante pal niet meer omhoog kreeg en dus voorover
drukken van zitting niet mogelijk. MAAR, het werkt weer! :D Gerepareerd volgens JBF systeem
(Jan Boere Fluitjes). Eerst heb ik vanuit de kofferbak met n klein boortje een gaatje geboord in
de metalen pal, die net een stukje te zien is. Vervolgens met een priem de pal omhoog gedrukt
en erin geslaagd de bank uit te nemen. De plastic afschermkap aan de zijkant zachtjes los
gewrikt en een poos wezenloos geloerd hoe een en ander werkt door aan de plastic handle te trekken. Je ziet weinig en de bekleding zit in de weg. Wat pielen met een zaklamp in de mond en 1 hand bekleding aan de kant trekken tot Eureka, ik een uitsparing zag die iets mee zou moeten nemen, maar er miste "iets". Uiteindelijk met een schroefboutje in die uitsparing kwam er iets in beweging, alleen het zwarte plastic hulsje, de metalen pal nog niet. Toen weer klein gaatje geboord aan bovenzijde pal en een spijkertje wat precies in de gleuf van de schroefbout paste omgebogen en in het pas geboorde gat gedaan en het werkte weer!
Schroefboutje neemt spijkertje mee in beweging. Plastic afdekkapje er weer op, klaar. Beetje abstract misschien, maar het is te doen. Kosten: noppes! :lol:
Romulus

19 mar 2010, 10:21 0 x

Chapeau! :D

Ik stel voor dat we deze uitermate (kosten)effectieve methode op wat meer plaatsen in dit land invoeren, bijvoorbeeld in politieke kringen. Daar houdt men zich vooral met andere J*F trajecten bezig die heel wat meer kosten dan jouw methode...
Plaats reactie