Gisteren de EGR vervangen van mijn 1.4 benzine, dit omdat naar alle waarschijnlijkheid dit de storingen P0171 (systeem te arm) en P0172 (systeem te rijk) op LPG veroorzaakte. Ik kwam daar achter door een tip van @luukske (A2 Dokter) die voorstelde de stekker van de EGR er eens af te halen en en tijdje zo te rijden en idd, de storingen zoals zojuist vermeld kwamen niet terug.
Het leek mij ook handig om hier een HowTo van te maken, bij deze dus een PDF met de HowTo.
Suc6
PS,
Wil nog even mijn dank betuigen aan @luukske, @Spits & @DED@2 die mij geholpen hebben het raadsel van het filtertje op te lossen.
HowTo: EGR vervangen
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- DED@2
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Mooie how to, goed verhaal en lekker kort
!
Moet je nog rekening houden met pakkingen? Of zitten die bij de nieuwe?
Moet de EGR nog met VCDS ingeleerd worden of is het plug
and Play?
Top dat het gelukt is.

Moet je nog rekening houden met pakkingen? Of zitten die bij de nieuwe?
Moet de EGR nog met VCDS ingeleerd worden of is het plug

Top dat het gelukt is.
A2 ATL | MYP | Advance | Style | Bilstein Eibach | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | Schmiedefelgen 15” | A1 armsteun
- kobus1978
VRAAG: Moet je nog rekening houden met pakkingen of zitten die bij de nieuwe?
ANTWOORD: Pakkingen zaten bij de nieuwe EGR.
VRAAG: Moet de EGR nog met VCDS ingeleerd worden of is het plug
and Play?
ANTWOORD: Ik heb de EGR niet hoeven in te leren, ga er dus gemakshalve vanuit dat het plug
and Play is.
ANTWOORD: Pakkingen zaten bij de nieuwe EGR.
VRAAG: Moet de EGR nog met VCDS ingeleerd worden of is het plug

ANTWOORD: Ik heb de EGR niet hoeven in te leren, ga er dus gemakshalve vanuit dat het plug

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- kobus1978
Dit topic van onze oosterburen kan je misschien helpen.
Hou er wel rekening mee dat het loshalen van de stekker ook een storing zal geven. Het is dus handig als je zelf kan uitlezen of iemand kent die dat voor je kan doen.
Suc6
Hou er wel rekening mee dat het loshalen van de stekker ook een storing zal geven. Het is dus handig als je zelf kan uitlezen of iemand kent die dat voor je kan doen.
Suc6