Reparatie deurvanger
- Sergei
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Hoi allemaal, ik weet dat dit een oude topic is maar ik heb gewoon een setje klinknagels gekocht en ze net vervangen....... met het setje kan je 25 deurvangers repareren voor 0,02 cent per vanger....(zonder de nieuwe busjes)
Misschien een idee voor hier, handelingen zijn hetzelfde als voor de versie met de moeren.
Groet.
Sergei
Ps. Bijna 10.000 km met de A2
Misschien een idee voor hier, handelingen zijn hetzelfde als voor de versie met de moeren.
Groet.
Sergei
Ps. Bijna 10.000 km met de A2
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Klinknagels?
Ja, maar goed vast zetten moet in bankschroef en ik verkocht vele rollen.....
Daar zitten iets duurdere boutjes bij maar als ze na een 5 tot 10 jaren het opnieuw moet hoef ik
niet te boren, boutje / moertje bevalt mijn prima en die kosten, vallen mee, de rollen zijn het duurste.
Verder heb ik wel eens gelezen dat er een door de fabriek geklonken de nagels los kwamen,
ik ga voor boutjes en dan wel zelf borgende moeren, veel duurder maar dat is t.o.v. standaard moertje...
Als ik zie wat we aan uurloon kwijt zijn voor loshalen ga ik geen klinknagels bijleveren en ook geen kale moeren, zelf borgende zijn maar 4x duurder en of het nu moertje nu 6 of 24 cent per stuk koste?
Dus klinken 4 cent per deur, maar 2 zelfborgende moeren + 2 boutjes kies ik voor montage gemak.
En als je een set rollen wilde, ik heb een Howto staan hierover....
Ja, maar goed vast zetten moet in bankschroef en ik verkocht vele rollen.....
Daar zitten iets duurdere boutjes bij maar als ze na een 5 tot 10 jaren het opnieuw moet hoef ik
niet te boren, boutje / moertje bevalt mijn prima en die kosten, vallen mee, de rollen zijn het duurste.
Verder heb ik wel eens gelezen dat er een door de fabriek geklonken de nagels los kwamen,
ik ga voor boutjes en dan wel zelf borgende moeren, veel duurder maar dat is t.o.v. standaard moertje...
Als ik zie wat we aan uurloon kwijt zijn voor loshalen ga ik geen klinknagels bijleveren en ook geen kale moeren, zelf borgende zijn maar 4x duurder en of het nu moertje nu 6 of 24 cent per stuk koste?
Dus klinken 4 cent per deur, maar 2 zelfborgende moeren + 2 boutjes kies ik voor montage gemak.
En als je een set rollen wilde, ik heb een Howto staan hierover....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Sergei
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Uiteraard heb je gelijk Eekhoorntje, voor mij is uurloon bijzaak (zelf doen) en levensduur.
Voor mij was het echt even een nu oplossing omdat ik verder geen tijd heb en de deur aardig blokkeerde.
Groet.
Sergei
Voor mij was het echt even een nu oplossing omdat ik verder geen tijd heb en de deur aardig blokkeerde.
Groet.
Sergei
- MightyBlue
Ik heb ook 'de knak' in m'n deur zitten. Is het vervangwerk met zo'n revisieset ook uit te besteden aan iemand binnen het forum?
- driecilinder
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Setjes zijn prima vervanger, bij mij zaten de popnagels ook los.
Wel even werk wat ik niet graag doe,maar met een bankschroef is het zelf te doen.
Wel even werk wat ik niet graag doe,maar met een bankschroef is het zelf te doen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zie nieuwe uitdaging voor @eekhoorntje: gereviseerde sets aanbieden.
De administratie van het forum is ook maar een saaie en tijdrovende bezigheid
De administratie van het forum is ook maar een saaie en tijdrovende bezigheid

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Hoe handig ben je en heb je ervaring....
Het kan in 20 minuten... maar meeste hebben al snel een uurtje nodig voor revisie setje....
Als er clips op de deur bekleding afbreken heb ik ook langer werk.
Zelf gebruik ik magnetische schroevendraaier en dan blijven de Torq schroefjes aan hangen en hoef
je niet uren te zoeken.....
1 schroefje gehad in deur bekleding gevallen en in huis flink schudden... dus hoeveel tijd het kan kosten?
Maar vanaf 20 minuten is het 1x gelukt, want zolang duurde het journaal op TV ook.
Het kan in 20 minuten... maar meeste hebben al snel een uurtje nodig voor revisie setje....
Als er clips op de deur bekleding afbreken heb ik ook langer werk.
Zelf gebruik ik magnetische schroevendraaier en dan blijven de Torq schroefjes aan hangen en hoef
je niet uren te zoeken.....
1 schroefje gehad in deur bekleding gevallen en in huis flink schudden... dus hoeveel tijd het kan kosten?
Maar vanaf 20 minuten is het 1x gelukt, want zolang duurde het journaal op TV ook.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?