Schakelstang losmaken en thermostaat en distributie vervangen
- gerspee
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Moet even de thermostaat vervangen maar kan niet echt makkelijk bij het onderste boutje . Kun je de schakelarm los zo klikken of zit er ergens een borging ? En welke type thermostaat zit erin met dit deksel ? De ronde stalen of de compleet kunststof uitvoering ? En dit is mijn riemen set nu gezien vanaf de bovenkant . Wat denken jullie van de conditie en kan ik nog even ?
- Bijlagen
-
- 2024_02_21_15_12_IMG_8414 (Middel).JPG (115.87 KiB) 2254 keer bekeken
-
- 2024_02_21_14_04_IMG_8412 (Middel).JPG (218.62 KiB) 2254 keer bekeken
-
- 2024_02_20_13_34_IMG_8382 (Middel).JPG (146.39 KiB) 2254 keer bekeken
- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik gebruik voor dat onderste boutje de kleinste doppenset met dop 8 op een verlengstuk.
Het schakelmechanisme maak ik er niet voor los.
Qua thermostaat kun je het beste eerst de oude demonteren. Het is lastig vooraf te bepalen welke je nodig hebt. Het is ook niet te herleiden aan de hand van het kenteken.
Ik spreek trouwens met BBY ervaring.
Het schakelmechanisme maak ik er niet voor los.
Qua thermostaat kun je het beste eerst de oude demonteren. Het is lastig vooraf te bepalen welke je nodig hebt. Het is ook niet te herleiden aan de hand van het kenteken.
Ik spreek trouwens met BBY ervaring.
- grijze_gebakje
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wat ik met thermostaat gedaan heb is (in overleg!) bij de automaterialenzaak alle twee de types opgehaald en eentje mogen terugbrengen. Ben je altijd meteen klaar. Meeste zullen beide wel op voorraad hebben, gezien de hoeveelheid van deze motortjes die rond rijden. Let erop dat je het (NIEUWE) rubberen ringetje goed plaatst om lekken te voorkomen.
En ik heb wel het schakelstangetje los gehaald. Is makkelijk te doen, plasticje naar achteren trekken en stukje draaien. Dan vergrendelt die. Wel ff markeren zodat 'ie op dezelfde plek terug komt.
Riem gewoon op interval (kms) vervangen.
En ik heb wel het schakelstangetje los gehaald. Is makkelijk te doen, plasticje naar achteren trekken en stukje draaien. Dan vergrendelt die. Wel ff markeren zodat 'ie op dezelfde plek terug komt.
Riem gewoon op interval (kms) vervangen.
Audi A2 1.4 BBY (2004) | Pepperpots | Blijft een hobby 

- GerardNijenbrinks
Welke thermostaat was het uiteindelijk; ik denk de volledig kunststof uitvoering?
Mijn 2004 1.4 BBY heeft een iets ander thermostaat kapje (nog lastiger bij het onderste boutje te komen) en daar zit een geheel metalen thermostaat in.
Is de schakelstang gewoon los te halen/klikken/trekken; weet iemand dat?
Mijn 2004 1.4 BBY heeft een iets ander thermostaat kapje (nog lastiger bij het onderste boutje te komen) en daar zit een geheel metalen thermostaat in.
Is de schakelstang gewoon los te halen/klikken/trekken; weet iemand dat?
A2 - Delfingrau - 1.4 BBY - 2004 - ca. 160.000 km - 15-PJ-XV
- wouterduijndam
- Audi A2 clublid
Ja, het is een kogel - kom verbinding.GerardNijenbrinks schreef: ↑27 dec 2024, 21:04Is de schakelstang gewoon los te halen/klikken/trekken; weet iemand dat?
Als je de schakelkabel volledig 1 kant op draait kun je deze gemakkelijk van de kogel afdrukken, door er een grote schroevendraaier tussen te zetten.
Met monteren zet je de kop van de kabel weer schuin tegen de kogel aan en kun je deze er zo opdrukken.