Afstandsbediening (sleutels) inleren

Howto's en handleidingen
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 okt 2021, 14:35 1 x

Als je een keer in de omgeving Rotterdam of Den Haag bent, zijn jullie van harte welkom voor diagnose en evt inkeren van de sleutels. Anders kan je evt misschien in Zierikzee terecht bij forumlid
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 14:50 1 x

@DED@2

Dank je wel, Rotterdam is nog te rijden.
Mag ik je een privé bericht sturen?
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

10 okt 2021, 15:02 0 x

Luc & Chris schreef:
10 okt 2021, 13:18
Wij hebben recent een A2 uit 2002 zonder werkende afstandsbediening ėn maar 1 sleutel.
Via de lokale sleutelmaker alles geprobeerd teneinde een werkende tweede sleutel zonder afstandsbediening te hebben, maar daar zijn we dus niet in geslaagd helaas.
In de sleutel zit inmiddels al een nieuw batterijtje, maar wij krijgen deze dus niet aan de praat ondanks alle tips grondig gelezen en toegepast te hebben.

Schijnbaar moeten we een behoorlijk eind rijden om een werkende sleutel te vinden? Nijkerk is ruim tweehonderd kilometer enkele rit namelijk.

Kan ik nog iets anders proberen, of heeft er iemand een adresje korterbij?
En jullie weten heel zeker dat de komfortmodule niet defect is ?? Kan ook, heb het o.a zelf gehad
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 15:15 0 x

Om eerlijk te zijn? Geen idee, wat doet die comfortmodule precies?

Luc

Edit: gevonden. Als ik het goed begrijp regelt deze module alle elektrische ramen, binnenverlichting en meer?

Buiten de afstandsbediening werkt alles normaal, dus lijkt mij niet?
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

10 okt 2021, 16:26 0 x

Luc & Chris schreef:
10 okt 2021, 15:15
Om eerlijk te zijn? Geen idee, wat doet die comfortmodule precies?

Luc

Edit: gevonden. Als ik het goed begrijp regelt deze module alle elektrische ramen, binnenverlichting en meer?

Buiten de afstandsbediening werkt alles normaal, dus lijkt mij niet?
Samenhang; met de afstandsbediening kun je ook de ramen sluiten bijv. Maar ik merk dat je nog niet alles weet betreft komfortmodule en afstandsbediening, op bijv. het Duitse forum staat er nog veel meer over geschreven.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 16:36 1 x

Ik denk zelf aan een defecte chip.

Via deze website, waarbij ik een klapsleutel voor een Audi A2 heb geselecteerd: https://www.autosleutels.com/audi/a-2/2 ... sbediening
heb ik dit adres gevonden:
https://www.debergsesleutelmaker.com

Volgens mij zit dat wel redelijk in de buurt van Hulst.

Je zou ook op AliExpress een klapsleutel kunnen kopen en de nieuwe bijbehorende chip kunnen overzetten op jouw huidige klepsleutel of de sleutelbaard en transponder van jouw huidige sleutel overzetten op de nieuwe AliExpress klapsleutel.
Pas wel op, want de transponder schijnt kwetsbaar te zijn.
Nieuwe chip moet vervolgens nog wel aangemeld worden bij de comfort module middels VCDS. Ik kan dit voor je doen, maar woon niet in de buurt.

Geschikte sleutel van AliExpress:
https://a.aliexpress.com/_uX6Oyo
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 19:17 0 x

TJT schreef:
10 okt 2021, 16:36
Ik denk zelf aan een defecte chip.

Via deze website, waarbij ik een klapsleutel voor een Audi A2 heb geselecteerd: https://www.autosleutels.com/audi/a-2/2 ... sbediening
heb ik dit adres gevonden:
https://www.debergsesleutelmaker.com

Volgens mij zit dat wel redelijk in de buurt van Hulst.
Op dezelfde website had ik de lokale sleutelmaker gevonden in Terneuzen die het dus helaas niet voor elkaar krijgt.
Ik mag aannemen dan dat het andere adres in Bergen op Zoom het ook niet voor elkaar krijgt?
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 19:50 0 x

Wat heeft die lokale sleutelmaker in Terneuzen precies geprobeerd?
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik dan praat over het bijmaken van een nieuwe klapsleutel en niet het inleren of repareren van de huidige klapsleutel.
Er zijn garages die zo’n sleutel wel kunnen doormeten en kunnen repareren. Het beste kun je dan even een paar garages bellen om het probleem aan voor te leggen.
Daarnaast zou een defecte comfort module zoals @chipsoer al noemde ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 okt 2021, 19:20
Locatie: Hulst
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 20:12 0 x

Een klapsleutel kon ie blijkbaar niet maken, en hij heeft getracht een vaste te programmeren nadat ie de baard geslepen heeft.
Uiteindelijk is de transponder er terug uitgehaald en heb ik nu een sleutel waarmee we de deuren mee kunnen openen en sluiten…😇.
Gelukkig hebben we niet de volle pot dienen te betalen.

Ook hij heeft de bestaande klapsleutel voorzien van een nieuw batterijtje en getracht deze in te leren. Ook ik heb deze sleutel getracht in te leren zonder resultaat.

Wat betreft de comfortmodule: als ik goed snap regelt deze onder andere de centrale vergrendeling en de elektrische ramen? Deze werken perfect.
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen.... :mrgreen:
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 okt 2021, 20:56 0 x

Niet elke sleutelmaker kan dat, maar die in Bergen op Zoom waarschijnlijk wel, want daar heb ik op geselecteerd. En anders gewoon een paar sleutelmakers bellen of mailen om zeker te zijn dat ze dat kunnen.
Waarschijnlijk heeft hij de bestaande klapsleutel geprobeerd in te leren op de manier die jij ook hebt geprobeerd? Dus niet met een laptop, software en kabel in de auto?

Wat betreft de comfort module:
Dat deze functies goed functioneren, wil nog niet zeggen dat de comfort module oké is.
Deze kan alsnog defect zijn, maar dan enkel het deel dat het signaal van de afstandsbediening hoort te ontvangen.
Plaats reactie