Howto: Knakkende Deurvanger college
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
De veer kan blijven zitten, als je hem met grote zware schroevendraaier omhoog drukte.
Dat klemde wel maar als je met boor 4 de pen eruit tik is de rol te wisselen.
Dat klemde wel maar als je met boor 4 de pen eruit tik is de rol te wisselen.
- Bijlagen
-
- IMG_20181124_173207_268.JPG (181.89 KiB) 4741 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
De pen van de dikkere long life rol zie je hier, deze 14½ mm dikke is meer als origineel en zal op
deze verende pen daardoor langer mee gaan.
De pen kun je door stevig knijpen met waterpomp tang terug drukken na wisselen rollen.
De oude was wit, nu zwarte Delrin.
deze verende pen daardoor langer mee gaan.
De pen kun je door stevig knijpen met waterpomp tang terug drukken na wisselen rollen.
De oude was wit, nu zwarte Delrin.
- Bijlagen
-
- IMG_20181124_173135_762.JPG (131.02 KiB) 4741 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Hier zie je gemonteerd, na de verende rol eerst de stang erin steken, en dan de laatste met Star-Lock ring voor loslopen.... en de zelf borgende moeren hier zichtbaar.
Ik lever nu inbus 4 boutjes en iets kortere en zo ziet dat er uit als je klaar bent voor weer monteren.
Op de foto nog zonder de Star-Lock borg ring waardoor je de groef kunt zien waar deze in komt.
Onbeschadigd verwijderen is een ramp dus geef ik er gelijk een nieuwe bij.
Ik lever nu inbus 4 boutjes en iets kortere en zo ziet dat er uit als je klaar bent voor weer monteren.
Op de foto nog zonder de Star-Lock borg ring waardoor je de groef kunt zien waar deze in komt.
Onbeschadigd verwijderen is een ramp dus geef ik er gelijk een nieuwe bij.
- Bijlagen
-
- IMG_20181124_173102_563.JPG (344.88 KiB) 4743 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Spinazie
- Forum beheerder
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Mooie plaatjes! Op het Duitse forum staat ook een duidelijke handleiding voor het vervangen van de kunststof rollers.
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-676325
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-676325
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het stond ook allemaal beschreven in dit met scherpe foto’s:
https://www.audi-a2.nl/viewtopic.php?f=17&t=7996
Overigens heb je ruimte genoeg om de boutjes er zo in te steken dat de moertjes aan de buitenzijde komen , dat scheelt een hoop gepruts in de buurt van de veer.
https://www.audi-a2.nl/viewtopic.php?f=17&t=7996
Overigens heb je ruimte genoeg om de boutjes er zo in te steken dat de moertjes aan de buitenzijde komen , dat scheelt een hoop gepruts in de buurt van de veer.
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
De nu iets langere boutjes moeten eerst maar op.
Ik zie dat ik in plaats van 16 ook 12 mm kortere kan bestellen.
Maar ik draai de vrij platte kop nu op de buitenkant en moer binnenzijde even met tangetje later met steek 10 vast houden en gaat prima, als je andersom wilt moet ik eerst 12 mm bouten kopen, want anders steken ze teveel uit....
Moertje binnenzijde vond ik geen probleem, maar zal volgende keer als de huidige voorraad op is kortere bestellen...
Maar een Blind Kllink Nagel 6mm mag natuurlijk ook, mits die in voorraad is.
Maar ook het degelijke messing is dus niet levenslang volgens Papa Hans.
Ik zie dat ik in plaats van 16 ook 12 mm kortere kan bestellen.
Maar ik draai de vrij platte kop nu op de buitenkant en moer binnenzijde even met tangetje later met steek 10 vast houden en gaat prima, als je andersom wilt moet ik eerst 12 mm bouten kopen, want anders steken ze teveel uit....
Moertje binnenzijde vond ik geen probleem, maar zal volgende keer als de huidige voorraad op is kortere bestellen...
Maar een Blind Kllink Nagel 6mm mag natuurlijk ook, mits die in voorraad is.
Maar ook het degelijke messing is dus niet levenslang volgens Papa Hans.
- Bijlagen
-
- L1020007.thumb.JPG.ef79cf5bc5553457bb1b6ef67b5256cb.JPG (49.02 KiB) 4677 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...