Gezocht: Nederlandstalig handleiding A2 1.6 FSI 2003

Howto's en handleidingen
Gebruikersavatar
birdman
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2021, 17:42
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 okt 2021, 10:32 0 x

Heeft iemand een PDF van de A2 Kurzanleitung en A2 Betriebsanleitung? Dan lees ik net wat sneller.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 okt 2021, 21:03 0 x

Welkom,

Maar na eerst voorstellen,
wie ben je en hoe kwam je aan A2 is er meer kans op boekje.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 okt 2021, 21:44 1 x

Kans van slagen valt en staat inderdaad met een voorstelronde.
Dat wordt hier zeer gewaardeerd en bovendien verzocht in de bevestigingsmail. ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 okt 2021, 00:48 0 x

@birdman: Centre stage is yours …
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
birdman
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2021, 17:42
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 okt 2021, 07:59 2 x

Hallo allemaal. Inderdaad, een kleine introductie is wel op z'n plaats. Ben inderdaad nieuw op het forum en afgelopen maandag heb ik m'n eerste A2 opgehaald. Deze werd een paar weken geleden te koop aangeboden door een garage in Anna Paulowna. Het betreft een A2 1.6 FSI uit jan 2003 met 145.000 km op te teller. Aangezien het voortuig in 2012 uit Duitsland is geïmporteerd zijn de bijbehorende handleidingen in het Duits.

De laatste 15 jaar heb ik zonder auto geleefd. Dat is niet echt een probleem in Amsterdam. Aangezien ik de komende jaren wat vaker de stad uit wil en een parkeervergunning in sommige delen van Amsterdam nog te krijgen zijn dacht ik, nu of nooit. Na een weekend mezelf inlezen kwam ik uit bij de A2. Inderdaad een hele bijzondere auto. Ouwe diesels mogen Amsterdam niet in, dus sowieso een benzine versie. Een garage heb ik niet, dus een auto van aluminium spreekt mij enorm aan (staat hele jaar buiten) en dat in combinatie met een lage wegenbelasting.

Zelf ben ik een beetje een nerd qua techniek en design, dus een A2 past ook bij mijn persoonlijkheid.

Goed om te zien dat er goed wordt gereageerd op posts, dat betekent een levende community. Alhoewel Facebook net even wat makkelijker werkt (ik kreeg bijv geen notificaties per email op mijn eigen post), is een phpBB ook prima.

Nog iets vergeten te vertellen?
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 okt 2021, 08:59 0 x

Pincode…
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 okt 2021, 09:10 0 x

Hartelijk welkom birdman,
En veel rijplezier gewenst met de FSI,wij hebben ook een FSI gehad en er altijd met veel genoegen achter het stuur gezeten.
Aan de Nederlandse handleiding kan ik je niet helpen helaas.
Wel een advies, als er iets niet helemaal in orde is met de motor of anderszins, ga niet direkt naar een VAG garage maar maak een afspraak met de A2 dokter in Waalwijk.
Veruit de beste A2 monteur en nog leuk ook om bij hem in de werkplaats te zijn! Ik denk dat je veel kosten kan besparen door hem op voorhand een controle te laten uitvoeren.
Gebruikersavatar
birdman
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2021, 17:42
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 okt 2021, 09:28 0 x

@jaapje Nice to meet you! En dank voor de tip. Helaas heb ik zelf geen werkplaats, anders zou ik tal van klusjes zelf oppakken met uitzondering van het echte grote werk.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 okt 2021, 09:58 1 x

Dank voor de intro @birdman. Gezien de alias een relatie met de vele meeuwen die onze hoofdstad rijk is? ;)

Mooi dat je voor de 1.6FSI hebt gekozen, een echte "Stadtflitzer" zoals de Duitsers zo mooi zeggen. Tip van @jaapje zeker aannemen, die weet waar ie het over heeft 😁 We zijn ondertussen wel heel erg benieuwd naar de looks van jouw alu kogel. Nog werk aan de winkel of rijden en genieten maar?

Zal ik je dan alvast verklappen dat het door jou gezochte document in onze bibliotheek verkrijgbaar is? Zonder pas, zonder abo, zonder lidmaatschap, gewoon, omdat we de A2 rijders graag op de weg houden?

Veel leesplezier en hoop op wat foto's van de jouwe in het Amsterdamse stadsbeeld.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 okt 2021, 11:14 0 x

In Heerhugowaard zit David van ecomotive.nl die veel A2 ervaring heeft.

Of Koop9 in Zandvoort, even zoeken en ook redelijk dichtbij.

Naast normale grote beurt die iedere garage kan doen is voor de A2 probleempjes een A2 Dokter wel een goede oplossing, preventief onderhoud kan veel kosten en ellende besparen.

Wel heeft deze Dokter ook een overvolle wachtkamer!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie