Trommelremmen vervangen 1.4 TDI
Hierbij een pdf met tekst en foto's van het vervangen van mijn trommelremmen. Kost wel een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat!
- Bijlagen
-
- trommel.pdf
- (658.1 KiB) 231 keer gedownload
[quote="Johan"]Ander vraagje; hoe komen jullie aan die onderdelennummers? Is daar een bestand of site voor? Ik heb het wel van mijn racer en het is ideaal om te hebben![/quote]
@Johan: Ga naar www.vagcat.com en maak een profiel aan. Als je daarna inlogt kun je naar de parts catalogue en daar de audi a2 uitkiezen. Daar staan alle onderdeelnummers vermeld. Een andere mogelijkheid is dat je het programma ETKA op de kop ziet te tikken. Dit is het programma dat de dealer gebruikt voor z'n onderdeelnummers. Voor 7,50 wordt dat op marktplaats aangeboden. Of dit helemaal netjes is laat ik maar even in het midden...
@Johan: Ga naar www.vagcat.com en maak een profiel aan. Als je daarna inlogt kun je naar de parts catalogue en daar de audi a2 uitkiezen. Daar staan alle onderdeelnummers vermeld. Een andere mogelijkheid is dat je het programma ETKA op de kop ziet te tikken. Dit is het programma dat de dealer gebruikt voor z'n onderdeelnummers. Voor 7,50 wordt dat op marktplaats aangeboden. Of dit helemaal netjes is laat ik maar even in het midden...
[quote="falcon"][quote="Johan"]Ander vraagje; hoe komen jullie aan die onderdelennummers? Is daar een bestand of site voor? Ik heb het wel van mijn racer en het is ideaal om te hebben![/quote]
@Johan: Ga naar http://www.vagcat.com en maak een profiel aan. Als je daarna inlogt kun je naar de parts catalogue en daar de audi a2 uitkiezen. Daar staan alle onderdeelnummers vermeld. Een andere mogelijkheid is dat je het programma ETKA op de kop ziet te tikken. Dit is het programma dat de dealer gebruikt voor z'n onderdeelnummers. Voor 7,50 wordt dat op marktplaats aangeboden. Of dit helemaal netjes is laat ik maar even in het midden...[/quote]
Dank je wel! Ik zal eens op onderzoek gaan.
@Johan: Ga naar http://www.vagcat.com en maak een profiel aan. Als je daarna inlogt kun je naar de parts catalogue en daar de audi a2 uitkiezen. Daar staan alle onderdeelnummers vermeld. Een andere mogelijkheid is dat je het programma ETKA op de kop ziet te tikken. Dit is het programma dat de dealer gebruikt voor z'n onderdeelnummers. Voor 7,50 wordt dat op marktplaats aangeboden. Of dit helemaal netjes is laat ik maar even in het midden...[/quote]
Dank je wel! Ik zal eens op onderzoek gaan.
www.mijnautoonderdelen.nl doet het ook goed.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Recentelijk ook de trommelremmen vervangen. Helaas bleken de nippels van de remleidingen helemaal vast te zitten. Controleer dit dus even voor je aan de slag gaat. Ik heb ze originele bij de dealer bestelt, beide p/st rond de €30,-.
Onderdeelnummers van de remleidingen,
-Links achter: 8Z0611763N
-Rechts achter: 8Z0611764P
Link exploded view
Onderdeelnummers van de remleidingen,
-Links achter: 8Z0611763N
-Rechts achter: 8Z0611764P
Link exploded view
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.