Reservewiel of de zogenaamde thuiskomer voor mijn A2

Je zoekt een A2 ? Dit is het juiste forum.
j.hoeben1

06 apr 2010, 22:57 0 x

Het is dus een keuze die je maakt, of je neemt het (mogelijke) ongemak bij een lekke band (of b.v. op de wegenwacht wachten) of je koopt een thuiskomertje en je probleem is snel opgelost bij een lekke band.

Theo[/quote]

Als het goed is tuffen wij deze zomer met ons tuutje naar Italië. Is toch een prettiger gevoel om zo'n thuiskomertje bij je te hebben. Je kiest ervoor, of niet zoals wij, en dat voor die €45,- piek wat ik er voor betaald heb.

Nog wat anders!! Zoals al eerder gemeld op dit forum had ik eerder geïnformeerd bij de dealer. €360,- van het originele thuiskomertje voor de A2. Dit zijn in mijn ogen belachelijke bedragen. Hieraan kun je ook al zien dat men bij Audi de hoofdprijs betaald. Dus jongens bezint eer ge begint.
Groetje Sjors.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

08 apr 2010, 14:40 0 x

Hoi Sjors,

Even een reactie op hetgeen jij meldt over de originele thuiskomer van de A2 en de hoge prijs hiervan, er moet wel gezegd worden dat dit geen "normaal" wieletje met een band erom is! Dit is een z.g. space wiel met een heel speciale band die aan de velg rand vast gevulcaniseerd is! Dit is nodig omdat je deze anders niet voor gebruik met de bijgeleverde bandenpomp (in de A2) zou kunnen oppompen aangezien dan de lucht direct langs de velgrand weer zou ontsnappen.
Dit alles verklaart wel een beetje de wat hoge prijs.

Neemt niet weg dat de oplossing die je nu hebt zekker zo goed is en dus vele malen goedkoper.

Theo
j.hoeben1

08 apr 2010, 20:17 0 x

[quote="Thck"]Hoi Sjors,

Even een reactie op hetgeen jij meldt over de originele thuiskomer van de A2 en de hoge prijs hiervan, er moet wel gezegd worden dat dit geen "normaal" wieletje met een band erom is! Dit is een z.g. space wiel met een heel speciale band die aan de velg rand vast gevulcaniseerd is! Dit is nodig omdat je deze anders niet voor gebruik met de bijgeleverde bandenpomp (in de A2) zou kunnen oppompen aangezien dan de lucht direct langs de velgrand weer zou ontsnappen.
Dit alles verklaart wel een beetje de wat hoge prijs.

Neemt niet weg dat de oplossing die je nu hebt zekker zo goed is en dus vele malen goedkoper.

Theo[/quote]

Hoi Theo,
Dan nog vind ik dit een schandalige prijs. Dan hadden ze maar een andere oplossing moeten zoeken. Ik ben trouwens van mening dat er in ieder auto minimaal een thuiskomer moet zitten.
Je moet toch niet denken dat je midden in de nacht een klapband krijgt bijv. in een buitengebied en je hebt geen GSM bij. Het is allemaal ver gezocht maar toch.

Groetjes, Sjors
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 apr 2010, 13:28 0 x

Met het vinden van het originele wiel moet je veel geluk hebben, een half jaar geleden gekocht via Ebay Duitsland voor het luttele bedrag van €29,10 zelf afgehaald ong. 3 kwartier rijden. Voor de bevestiging van dit wiel heb je wel nog een speciale beugel bij de accu nodig waar de schroefdraad in zit voor de grote bevestigingsmoer.
j.hoeben1

09 apr 2010, 13:34 0 x

[quote="chipsoer"]Met het vinden van het originele wiel moet je veel geluk hebben, een half jaar geleden gekocht via Ebay Duitsland voor het luttele bedrag van €29,10 zelf afgehaald ong. 3 kwartier rijden. Voor de bevestiging van dit wiel heb je wel nog een speciale beugel bij de accu nodig waar de schroefdraad in zit voor de grote bevestigingsmoer.[/quote]

Kan dus nog goedkoper.
Wel een rare prijs €29,10.

Gr. Sjors
Romulus

09 apr 2010, 14:26 0 x

[quote="j.hoeben1"]
Wel een rare prijs €29,10.
[/quote]

Dat komt door de systematiek van Ebay. De hoogste bieder betaalt een vast bedrag méér dan de daaropvolgende bieder (zeg maar, net genoeg om de veiling te winnen) en niet per se zijn maximale bod. Stel dat dit vaste verschilbedrag 1 euro is, dan heeft de een na hoogste bieder 28,10 euro geboden en chipsoer tenminste 29,10 euro (maar waarschijnlijk een rond bedrag, bijv. 30 euro).

Er worden op Ebay, zeker in de laatste minuten (seconden) voor het aflopen van de veiling, de meest krankzinnige bedragen geboden. Ik heb eens iets gekocht voor 67,66 euro, doordat iemand 2 seconden voor sluiting nog 66,66 euro bood. Mijn (maximale) bod was hoger en ik won het artikel voor deze rare prijs. Tja...

Groeten Thijs
@lf

09 apr 2010, 20:34 0 x

Nadat ik één keer een scheur in mijn band heb gehad aan de binnenzijde en het spuitbusje geheel in de band had laten lopen zonder in de gaten te hebben dat het er aan de achterzijde net zo hard weer uitliep, heb ik wel een reservewiel.

Ik neem tegenwoordig één van de wielen met winterbanden mee onder in het keldertje in de kofferbak. Dan sta ik de volgende keer niet op de vrijdagavond in het donker op een carpoolplaats te prutsen.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 mei 2010, 11:08 0 x

Voor geinteressserden er staat momenteel een origineel Notrad op Ebay.de
MN-NL

23 sep 2010, 17:23 0 x

Voor wie nog op zoek is naar een reservewiel voor zijn A2: ik heb er nog eentje in de aanbieding.

Zie:
topic452.html

Een forumlid heeft al toegeslagen, het andere exemplaar is wat mij betreft ook voor een forumlid. Als het de komende dagen stil blijft, ga ik via marktplaats mijn geluk beproeven :roll:

Groet, Marc
mennoras
Motortype: Weet ik niet

15 jan 2016, 09:42 0 x

Ik ben op zoek naar een noodreservewiel voor mijn A2. Wie kan mij hieraan helpen?
Audi A2 ‘zoek naar ultiem exemplaar’
Volvo Amazon Combi P220 1966
BMW iX3 high executive Sophistogrey 2022
Audi e-tron 55 quattro Typhoon grijs 2019
Plaats reactie