Spannend
- lodewijk.hal
Afgelopen weekend nieuwe luidsprekers geplaatst. Bijgeleverde ringen pasten niet, toen maar de oude aangepast.
Met de oude luidsprekers gaf de linker luidspreker regelmatig de geest. Nu met de nieuwe luidsprekers alles gesoldeerd maar nog steeds valt de linkerkant uit. Als ik de deur open en dan (stevig) weer dicht doe, doetie het weer. Iemand een idee?
Met de oude luidsprekers gaf de linker luidspreker regelmatig de geest. Nu met de nieuwe luidsprekers alles gesoldeerd maar nog steeds valt de linkerkant uit. Als ik de deur open en dan (stevig) weer dicht doe, doetie het weer. Iemand een idee?
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Mooie foto's.
Wat betreft de uitvallende linker luidspreker zou het een draadbreuk(je) kunnen zijn. Je zou wat kunnen rondduwen, bijvoorbeeld bij het deurscharnier om te kijken of dat het geluid beïnvloedt.
Wat betreft de uitvallende linker luidspreker zou het een draadbreuk(je) kunnen zijn. Je zou wat kunnen rondduwen, bijvoorbeeld bij het deurscharnier om te kijken of dat het geluid beïnvloedt.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Misschien zit de connector van portier naar body er niet helemaal lekker in?
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- lodewijk.hal
Gisteravond de comfor unit geïnstalleerd. Bakje er uit halen. Stekker eruit. Comfor unit er tussen. Bakje er in. Klaar zou je zo zeggen na het eea hier gelezen te hebben. Nou, dat viel dus tegen. Bakje was er al bijna niet uit te krijgen. Uiteindelijk gelukt maar wel met aan de rechterkant een gebroken veer. Die kant zit nu met een schroefje vast. Dan de unit ertussen krijgen. Dat viel ook niet mee. Asbak er uit gehaald, knapt de veer van de asbak. Die zit er nu weer in met een niet functionerende veer. Het relais uiteindelijk achter de radio gepruts.
Maar goed, ik kan nu met een rukje aan de knipperlichthandel het knipperlicht drie keer laten knipperen. Handig, maar of het dat allemaal waard was.....?
Volgende week is de cruise control aan de beurt.. En een nieuwe distributieriem.
Maar goed, ik kan nu met een rukje aan de knipperlichthandel het knipperlicht drie keer laten knipperen. Handig, maar of het dat allemaal waard was.....?
Volgende week is de cruise control aan de beurt.. En een nieuwe distributieriem.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Heel herkenbaar - ik heb intussen driemaal zo'n comfort knipper relais ingebouwd en iedere keer is het bloed (geschaafde handen), zweet en tranen... maar als ie eenmaal op z'n plaats zit, is dat snel vergeten
Ik heb het relais steeds achter de asbak laten zakken en niet zoveel "verenpech" gehad als jij.

Ik heb het relais steeds achter de asbak laten zakken en niet zoveel "verenpech" gehad als jij.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het correct verwijderen van de asbak en opbergbakje is inderdaad een weetje. Asbak open, twee handen in het opbergbakje, vuisten maken, bakje eruit trekken. Daarna asbak verwijderen. Laat je de asbak gesloten dan trek je met de onderste rand van het opbergbakje de asbak kapot. De asbak kan je nog repareren. Is de veer gebroken of het bruggetje waar de veer doorheen gaat?
Hier de link naar de HowTo die ik destijds maakte voor het herstel van de asbak, helaas ontbreken de foto's: http://www.audi-a2.nl/discussion/3331/herstel-asbak
@Peter_Maathuis: kan ik rechten krijgen om deze HowTo van het nodige beeldmateriaal te voorzien?
Ben overigens wel heel benieuwd naar het klankbeeld van de Audi-son speakers! B)
Hier de link naar de HowTo die ik destijds maakte voor het herstel van de asbak, helaas ontbreken de foto's: http://www.audi-a2.nl/discussion/3331/herstel-asbak
@Peter_Maathuis: kan ik rechten krijgen om deze HowTo van het nodige beeldmateriaal te voorzien?
Ben overigens wel heel benieuwd naar het klankbeeld van de Audi-son speakers! B)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
Foto's aan HowTo toegevoegd, misschien lukt het je om de asbak hiermee te herstellen.<a rel="nofollow" target="_blank">HansJan</a> schreef:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- louis.halberstadt
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Mooi Hans Jan,
De foto's maken het een stuk helderder.
Dank je wel
De foto's maken het een stuk helderder.
Dank je wel
- louis.halberstadt
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik heb nu een sydmeko armsteun aangeschaft en wil deze monteren. Echter hoe krijg ik de bekleding omhoog? De flap aan de onderkant losmaken was niet zo'n probleem, maar hoe nu verder?
- HansJan
- Moderator
@louis.halberstadt: dit is niet het juiste draadje om je vraag in te stellen. Zou je daarvoor een nieuwe willen aanmaken? Dan houden we dit draadje zuiver voor <span class="vanilla-mention-@">@lodewijk.hal en zijn auto. </span>